recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Praktiske spørgsmål om indkøb af stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPraktiske spørgsmål om indkøb af stereo

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Emne: Praktiske spørgsmål om indkøb af stereo
    Sendt: 05-Februar-2010 kl. 21:05
jeg kunne godt tænke mig et anlæg men er ikke særlig god til at bedømme hvor gode forstærkere, cd-afspillere og højtallere og har faktisk ikke den store viden omkring HIFI så her er nogen spørgsmål:D

er de her højtalere egentlig gode ? synes selv de virker meget gode men er da ikke sikker :)
http://www.cableman.dk/product.asp?product=2365

og forstærker er jeg ikke helt sikker men er det her ikke meget godt ? (og cd afspiller)

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/systemer/cambridge_340a-se-340c_system-_syscam02.htm

eller

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=93506
og
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=200205

og kan man egentlig lave sit anlæg sådan at man kan hører cd'er i stereo og købe ekstra højtalere og så have surround sound til film ?

fyr løs med gode råd og forslag :)







Redigeret af Jepzy - 06-Februar-2010 kl. 20:12
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 20:13
Og kan det betale sig at købe brugt ?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 20:57
Kender ikke De højttalere eller mærket, men en kollega mente ikke det er noget man skal beskæftige sig med, iflg. ham er Eltax noget bras.

Ang. forstærkere, så er Cambrigde løsningen IMO den bedste af de to. Har hørt den Cambridge og den er go'. Har ikke hørt den Sony, men IMO får du ikke så meget hos Sony i budget klassen.

Brugt kan altid betale sig, da der er en masse gode tilbud, samt at der er en stor afskrivning på brugt Hifi, så du får gode priser.
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 00:11
ok tak, men kan man have 5 højtalere og og så se film i 5,1 og hører musik i 2,1 ?
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 01:05
ja. jeg har endnu ikke støt på en reciever uden en streo funktion.
 
jeg synes dog at det er en umanerligt dårlig ide at købe noget uden at få det hjem og lytte først
Crown - there is no substitute.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Jepzy Jepzy skrev:

ok tak, men kan man have 5 højtalere og og så se film i 5,1 og hører musik i 2,1 ?

Det vil som regel ske helt automatisk. Modtager receiveren et surround-signal, vil den sende det ud i alle højttalerne. Modtager den et stereo-signal, vil den sende det ud i fronterne og subwooferen (subwooferen er valgfri, men kan indebære nogle begrænsninger i indstillingsmulighederne).

Eneste undtagelse er, hvis man har bedt receiveren omdanne stereo til surround. Så skal man naturligvis selv slå det fra, hvis man vil høre ren stereo.

Jeg vil anbefale dig at købe en brugt receiver. Det lyder til, at du først og fremmest er interesseret i stereo og ikke så meget i surround. Brugte kvalitetsreceivere, som mangler de nyeste Blu-ray-surroundformater og derfor kun kan afspille DVD-lyd, når man ser Blu-Ray, kan fås til en brøkdel af nyprisen. Her har du langt bedre mulighed for god stereolyd til billige penge.


Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Jepzy Jepzy skrev:

ok tak, men kan man have 5 højtalere og og så se film i 5,1 og hører musik i 2,1 ?

Det vil som regel ske helt automatisk. Modtager receiveren et surround-signal, vil den sende det ud i alle højttalerne. Modtager den et stereo-signal, vil den sende det ud i fronterne og subwooferen (subwooferen er valgfri, men kan indebære nogle begrænsninger i indstillingsmulighederne).

Eneste undtagelse er, hvis man har bedt receiveren omdanne stereo til surround. Så skal man naturligvis selv slå det fra, hvis man vil høre ren stereo.

Jeg vil anbefale dig at købe en brugt receiver. Det lyder til, at du først og fremmest er interesseret i stereo og ikke så meget i surround. Brugte kvalitetsreceivere, som mangler de nyeste Blu-ray-surroundformater og derfor kun kan afspille DVD-lyd, når man ser Blu-Ray, kan fås til en brøkdel af nyprisen. Her har du langt bedre mulighed for god stereolyd til billige penge.




Ja. . . men problemet er lidt at jeg netop gerne vil se bluray :D selvfølgelig også normal dvd men jeg vil gerne se blu ray på min ps3
Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 10:39
Hvad er dit budget??
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af act_dk act_dk skrev:

Hvad er dit budget??


hmm for hele sættet 4-5000 kr Big smile MAKS

Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:19
Ville nok nøjes med ren stereo til det budget. God stereo er bedre end dårlig surround - også i film..
 
Et par brugte højttalere (2/3 af budgettet) og en brugt stereo-forstærker (1/3 af budgettet) så er du godt med
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:22
Du kan sagtens se Blu-Ray uden at have HD-lyd. Der er også almindelig DVD-lyd på Blu-Ray.

Hvis du kun har 4-5k, vil jeg mene, at du bruger dem forkert på HD-lyd. Brug hellere de fleste af pengene på gode højttalere og en smule af pengene på en god, brugt receiver uden HD-lyd.
Til top
Jepzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 19:41
du må da rigtig gerne komme med et forslag, ved ikke så meget om lyd Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu