recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 13>
Forfatter
Besked
Wind Diesel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wind Diesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 18:36
Kender metoden, bryder mig dog ikke så meget om den - håbede du lige ville smide guldkornet der gjorde forskellen :-)
Kind Regards

Søren Wind
Til top
Wind Diesel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wind Diesel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 19:07
No - no luck - min .xml er tæt på tom, der står ingen informationer i den.

http://dl.dropbox.com/u/2370361/channels-tv.xml

EDIT... Confused  Fejl 40.. as usual...


Redigeret af Wind Diesel - 25-Januar-2012 kl. 19:51
Kind Regards

Søren Wind
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 20:27
Til top
Hebhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hebhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 19:50

[/QUOTE]
Det kører fint. Mit script er her : http://dl.dropbox.com/u/6308565/DR%20EPG.scpt - er sat til at køre hver dag kl. 17. Den skriver en fin log i Console programmet med hvad den henter m.m.
Problemet med data fra DR er at der er kluder i datoen når udsendelsen går hen over midnat. Så der er typisk huller omkring midnat. Jeg har også oplavet at et program rykker til en anden dato. Fatter ikke hvorfor de ikke får det rettet. Problemet er beskrevt lidligere i denne tråd.
[/QUOTE]

Hej Kim

Jeg behøver lidt hjælp med dit Script... Dine stier ... Betyder det at Webreader.jar skal ligge i den sti du henviser til. Din sti afviger fra den sti der står i read me filen. Bemærk jeg er ikke script mester, så jeg spørger måske dumt.

Hvis jeg placerer filer i:
Programmer/XMLTV/Team MediaPortal/MediaPortal TV Server/xmltv/
channels-tv.xml
webReader.jar
DR EPG.scpt

Kan jeg så ændre dine stier? Hvis iikke ... Users folder er det den bruger jeg er på min MAC???

set epg_file to POSIX file ("USERS/MacMini/Documents/EPG/dr_epg/release/tvguide.xml")

--Run EPG Grabber App

try

do shell script "/usr/bin/open ~/Documents/EPG/dr_epg/release/webReader.jar"

end try


Jeg har brug for en manual for dummies, som du nok kan regne ud...

Til top
Hebhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hebhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:17
For i øvrigt...

Jeg får en fejl
(ID=-120)

når iCal kører dit Script ...

???
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 20:20
Stierne i Readme filen henviser til en placering på en windows maskine hvor der ligger XMLTV m.m.
Det har jeg selvfølgeligt ikke på min Mac, og derfor har jeg placeret filen i "Documents" biblioteket i en folder jeg kaldte EPG. Du kan bare ændre dem de 2 steder.
Men du kan bare køre JAR filen for at se om det virker.
Til top
Hebhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hebhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Stierne i Readme filen henviser til en placering på en windows maskine hvor der ligger XMLTV m.m.
Det har jeg selvfølgeligt ikke på min Mac, og derfor har jeg placeret filen i "Documents" biblioteket i en folder jeg kaldte EPG. Du kan bare ændre dem de 2 steder.
Men du kan bare køre JAR filen for at se om det virker.

Så hvis jeg fastholder din sti-struktur, hvordan ser det så ud?

Jeg får denne fejl:

tell current application

do shell script "/usr/bin/open ~/Dokumenter/EPG/dr_epg/release/webReader.jar"

--> error "The file /Users/henrik/Dokumenter/EPG/dr_epg/release/webReader.jar does not exist." number 1

Til top
Hebhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hebhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 22:30

tell application "EyeTV"

open file ":USERS:MacMini:Dokumenter:EPG:dr_epg:release:tvguide.xml"

--> error "(ID=-120)" number -120

Resultat:

error "EyeTV modtog en fejl: (ID=-120)" number -120

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 07:54
Du mangler at rette nogle af stierne til :
open file ":USERS:MacMini:Dokumenter:EPG:dr_epg:release:tvguide.xml"
Her står der stadig MacMini
Har du lagt filerne under /Dokumenter/EPG/dr_epg/release/

Hvis vi ser bort fra scriptet - kan du køre webReader.jar manuelt så du får lavet filen tvguide.xml ?
Til top
Hebhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hebhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du mangler at rette nogle af stierne til :
open file ":USERS:MacMini:Dokumenter:EPG:dr_epg:release:tvguide.xml"
Her står der stadig MacMini
Har du lagt filerne under /Dokumenter/EPG/dr_epg/release/

Hvis vi ser bort fra scriptet - kan du køre webReader.jar manuelt så du får lavet filen tvguide.xml ?

Som sagt jeg er blank mht. scripts. Trode MacMini var et must. Ja har smidt sagerne i din folderstruktur. Jeg har fjernet MacMini i stien og får nu:

tell current application

do shell script "/usr/bin/open ~/Dokumenter/EPG/dr_epg/release/webReader.jar"

--> error "The file /Users/henrik/Dokumenter/EPG/dr_epg/release/webReader.jar does not exist." number 1

Jeg mistænker at Users/Henrik er forkert. 

Webreader.jar ligger på adressen iøvrig. Hvad fjerner jeg i script for at fjerne Users fra stien?

Til top
Hebhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2012
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hebhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 18:36

/usr/bin/open ~/Dokumenter/EPG/dr_epg/release/webReader.jar

Hvad sker der i denne sti? skal jeg fjerne usr/bin/open¨

???

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2012 kl. 20:23
"/usr/bin/open" er kommandoen (til at åbne JAR filen - altså kommandoen der skal til for at starte et java program). Det svarer i princippet til WINDOWS/SYSTEM på en windows maskine. Så den skal du ikke lave noget om på.
~/Dokumenter/EPG/dr_epg/release/webReader.jar er placeringen og navn på den fil der skal køres (jar filen)
PS: ~ er en forkortelse for dit hjem bibliotek - i dit tilfælde  /Users/Henrik

Har du et hardisk icon på dit skrivebord ? Klik på det - så havner du vel i den folder der hedder Users/Henrik


Redigeret af kim.t - 22-Marts-2012 kl. 20:25
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu