recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TERRATEC Cinergy HTC USB XS HD DVB-T/C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTERRATEC Cinergy HTC USB XS HD DVB-T/C

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af HomerDK HomerDK skrev:


Nu har jeg fået DVBviewer Recorder Webinterface til at virke, dejlig ting hvis man er ude og skal sætte noget til at optage Thumbs Up.
Undrer mig bare om hvordan man kan vække PC fra sovetilstand, hvis man skal ind og sætte timer på udefra. Noget du ved Flemming?

 
Nej, det ved jeg ikke. Jeg bruger ikke Webinterface, men derimod deres Scheduler plugin, som fint vækker PCen fra dvale eller standby, så den optager nøjagtig som en standalone recorder.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:32
Okay, men så vil jeg da lige prøve den nyeste version af DVBviewer og håbe at det går bedre med den. Lyder også smart med det der webinterface!
Hvis det virker og jeg synes om programmet, vil jeg da helt klart investere i det, hvis det ikke koster for meget altså.
Min ven havde DVBviewer på en usb pen, men jeg kan ikke gå ind på dvbviewers egen hjemmside? Hvor kan man ellers hente det fra? måske en trial eller lignende?
Til top
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 11:22
Som Flemming skriver, så synes jeg også at DVBviewer er klar bedre og hurtigere end Home Cinema.
Plus de ekstra plugins etc. som findes til DVBviewer er nok til at du skulle købe din egen, koster ikke ret meget.

Synes dog det er undeligt at den finder 3 tunere hos dig, gad vide om den analoge bliver fundet som en DVB-T Cable fordi du netop ikke har nyeste version af DVBviewer.
Prøv nyeste beta.

Jeg har også fjernet Home Cinema, da jeg alligevel ikke skal se/optage analogt, eneste jeg bruger analog er Videokilde fra min satellit modtager, som jeg bruger til streame lidt fodbold til brormand fra med VLC.

Nu har jeg fået DVBviewer Recorder Webinterface til at virke, dejlig ting hvis man er ude og skal sætte noget til at optage Thumbs Up.
Undrer mig bare om hvordan man kan vække PC fra sovetilstand, hvis man skal ind og sætte timer på udefra. Noget du ved Flemming?

Thx



Redigeret af HomerDK - 13-Februar-2010 kl. 11:27
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Er DVBviewer meget bedre end Terratecs program?
 
Ja, ihvertfald på et område: Du kan zappe/skifte kanal væsentlig hurtigere med DVBViewer. Desuden kan DVBViewer optage fra samtlige kanaler på samme mux samtidig. Det er jeg ikke sikker på at Terratec Home Cinema kan. Desuden er DVBViewer væsentlig mere alsidig, der er mere mediecenter software over det. Jeg har lige fra starten undladt at installere Terratecs software og kun anvendt DVBViewer, så det med zappehastigheden har jeg fra en test jeg har læst.
NB: Den version du anvender er ikke den nyeste.
 
Flemming


Redigeret af fltk - 12-Februar-2010 kl. 19:44
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 19:31
Har nu fået det til at virke i terratec's egen software. Problemet var bare noget med frekvenserne.
Jeg kan dog stadig ikke få det til at virke i DVBviewer. Jeg har prøvet og installere det igen og igen, men intet hjælper. Den bliver også ved med at finde de samme enheder.
Min DVBviewer er version pro v4.0.0.0

Det skal siges at det er en vens version jeg bruger, da jeg lige skulle prøve programmet an inden jeg købte det. 
Er DVBviewer meget bedre end Terratecs program? Og/eller er der andre programmer som er bedre?

Jo jeg har samme kort som du: 

TERRATEC Cinergy HTC USB XS

Til top
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 17:08
Cinergy_HTC_USB_XS_HD_Drv_Setup_5.09.0813.00_XP_Vista_7.exe

Sidder der kun det kort i din PC? Underligt der kommer en ekstra tuner, hvis du kun har det kort. Går ud fra det er samme kort.
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 11:23
Hmm... har prøvet med at skanne efter enheder igen, men de samme kommer op?

Hvilke driver har du installeret? For så vil jeg slette de gamle og prøve med nogle andre
Til top
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 00:45
Hvilken DVB Viewer version har du installeret? Jeg kører med Pro v4.3.1.66 (beta).
Hvordan kan det være du har et DVB-T tuner (1) kabel? Prøv at slette dem og tryk Scan Devices.







Som du kan se på dette billed, så har den fundet de normale kanaler via DVB-C, normale fordi hos os er YouSee ikke med det fulde udbud til vores boligforening endnu, men alle de frie kanaler er der og den fandt også alle de lukket vi har her hos os.
Også de DVB-T kanaler som er tilgængelige her er fundet.







På Terratec Home Cinema ville den først kun finde få kanaler, men når jeg lavede en "Scan a single frequency" så kom de forskellige.
Frekvensindstillingerne tog jeg fra DVB viewer.

Ellers har jeg ikke andet installeret end Windows 7 64bit Ultimate.
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af HomerDK HomerDK skrev:

Jeg har nu prøvet lidt med en Hauppauge 930C samt et Cinergy.
Hauppauge kunne jeg ikke finde noget på, hverken med DVB viewer eller med WinTV fra YouSee Kabel.
Cinergy'en til gengæld kunne finde alle de tilgængelige kanaler på DVB viewer, både free og kodede.
Så umiddelbart virker min Cinergy fint med de nyeste drivers på en Win7 64bit Ultimate installation.


Kan du linke til hvad du har installeret?
Problemet er at jeg finder en masser betalingskanaler på DVB-C som golf, kanal 5 HD osv. Det eneste danske jeg finder er DR-HD, men intet TV3, TV2 eller DR1.
Når jeg går ind i DVBviewer, så viser den under "hardware" at jeg har 3 valgmuligheder:
 - DVB-T tuner (1) kabel
 - DVB-T tuner (1) jordbaseret
 - DVB-C tuner (2) kabel

Hvordan har du forresten fundet kanalerne inde i terratec home cinema? 

Til top
HomerDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 23-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 21:55
Jeg har nu prøvet lidt med en Hauppauge 930C samt et Cinergy.
Hauppauge kunne jeg ikke finde noget på, hverken med DVB viewer eller med WinTV fra YouSee Kabel.
Cinergy'en til gengæld kunne finde alle de tilgængelige kanaler på DVB viewer, både free og kodede.
Så umiddelbart virker min Cinergy fint med de nyeste drivers på en Win7 64bit Ultimate installation.

Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 18:38
Jeg har nu prøvet og hente nye driver fra terratec.com, men den finder ikke flere kanaler. Dog har den nu fundet kortet i DVBviewer, men den kan ikke finde nogle kanaler under "kanal søgning". Jeg sætter den til kabel, men det ser ud til at den kun vil lede på DVB-T?? Når jeg så vælger DVB-C som foretrukne, skriver den "Ingen hardware tilgængelig" :S
Nogle som har forstand på DVBviewer eller lignende programmer?

Jeg har også hørt at terratec har lavet en driver/software, så man kan tage DVB-C på Windows MCE?


Redigeret af madslundt - 11-Februar-2010 kl. 18:39
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Min fejl - det er SQLEXPR.EXE som du skal benytte - men du skal først installere 64 bit .net framework...

Mange tak.. Det kan forhåbentlig hjælpe mig :D
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu