recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optagelse af Stofa DVB-C kanaler ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptagelse af Stofa DVB-C kanaler ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Emne: Optagelse af Stofa DVB-C kanaler ?
    Sendt: 12-Februar-2010 kl. 11:24
Da jeg er ved at være en smule træt af kærestens gamle VHS maskine samt tilhørende videobånd, er jeg på udkig efter en ny løsning til optagelse af vores Stofa kanaler .
 
Jeg kan se at der i en anden tråd linkes til en ABEO set-top boks til kabel TV (DVB-C) som Aldi sælger fra den 20/2, som skulle kunne optage på USB, så den er muligvis en løsning.
 
Alternativt har jeg overvejet et Cinergy C PCI HD fra Terratec, hvor jeg så vil smide optagelserne over på en NAS og så afspille via WD TV Live. Er der nogen som ved om dette vil være en mulig løsning ?
 
Hvordan optager I andre som har Stofa ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 11:58
Jeg optager ikke mere. Bruger tv'ets tuner, og har ikke Zaptor boks.
Programmer fra DR ser jeg hellere som podcast hvis jeg missede dem.

De af mine venner, der har Zaptor, bruger "Start forfra" eller "tv arkiv".
Det er blevet for besværligt at optage.
Venlig hilsen
KB
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 13:51
Enig med brixen - jeg har ikke i 3 år haft et behov for optage noget - min tv aften (eller nok mere korrekt fruens) består af en masse "finde" hvilke serier film der igang mens reklamerne igang også starte det forfra - på den måde har hun efterhånden sin egen "kanal" udelukkende bestående af serier fra de forskellige kanaler - primært en masse CSI, NSI etc. og TV2 serier.

DR tv arkiv ting er også god og genial.

Men den dekoder boks fra Aldi er ikke testet med Stofa så det er nok ikke noget de kan hjælpe med - men måske virker det bare.

Men jeg ville være ked af at undvære startforfra etc. på min Zaptor - og lige pt. sælges boksen for 399 kr. her i Aalborg.

Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 14:27
Jeg har et Cinergy C PCI HD i min computer, primært til at optage UFC når Canal 9 sender det midt om natten om lørdagen og så til at kunne timeshifte lidt fodbold i weekenden.
 
Den virker fint nok både med Terratecs egen software og med DVB Viewer. Som udgangspunkt optager både Terratecs software og DVB Viewer i .TS format så jeg ved ikke om WDTV live kan klare det uden at du skal konvertere til andet format.
Til top
LeBlodia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 14:54
Det er netop alle kæresten serier, som der er brug for at optage. Hun har som regel ikke tid til at se dem i ugens løb grundet studie, men tager så revance i weekenden, så derfor er der brug for at kunne optage. Jeg har ikke planer om at skulle undvære min Zaptor boks, men havde egentlig bare tænkt enten at bruge den udgang Zaptorboksen har eller smide en splitter boks på antenne signalet inden det går ind i Zaptorboksen.
Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

ked af at undvære startforfra etc. på min Zaptor - og lige pt. sælges boksen for 399 kr. her i Aalborg.
 
Er det en fuld zaptor boks man får til den pris ?
(Altså er det en zaptor "light", som kan blive til en zaptor hvis den får netadgang)
 
Har en zaptor, men kunne godt bruge to mere til den pris.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af warfly warfly skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

ked af at undvære startforfra etc. på min Zaptor - og lige pt. sælges boksen for 399 kr. her i Aalborg.
 
Er det en fuld zaptor boks man får til den pris ?
(Altså er det en zaptor "light", som kan blive til en zaptor hvis den får netadgang)
 
Har en zaptor, men kunne godt bruge to mere til den pris.

Det er rent faktisk begge - det er jo den samme boks - bare uden kort og internet ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Hvordan optager I andre som har Stofa ?
Med min Arion - kan optage op til 4 programmer samtidigt (hvis fordelt på max 2 QAM). Programmeres ud fra EPG, som Stofa efterhånden sender for langt de fleste kanaler. Den kan desvære ikke sættes til at optage serier automatisk og understøtter ikke MPEG4. Bortset fra det, fungerer den upåklageligt.

Jeg vil da helt klart foreslå at du forsøger dig med ABEO - Aldi plejer at være flinke til at tage ting retur igen, hvis ikke de virker...


Redigeret af pdj1974 - 12-Februar-2010 kl. 16:13
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2010 kl. 14:55
Bemærk lige den Aldi optager kun har en tuner - så den kan nok kun optage en kanal som man samtidig også skal se - med mindre den optager hele QAM'en.

Jeg håber den opensource eller den kan hackes ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Søholm Søholm skrev:

Jeg har meget svært ved at forstå, hvorfor stofa ikke tilbyder en boks med indbygget harddisk, som yousee?
Det var oprindeligt meningen at Zaptor skulle kunne optage hvad som helst, men placere optagelserne centralt hos Stofa. Det er Motorola boksen forberedt til, og giver reelt langt bedre sikkerhed for at optagelserne ikke brændes ud på DVD eller konverteres til DIVX eller lign. og spredes til venner og bekendte. Desværre viste det sig at Stofa drunkede i tåbelige krav fra rettighedshaverne, der er bange for at det underminerer indtægtsgrundlaget fra tv-reklamer, da man jo så bare kan se alt forskudt og spole igennem reklamerne. Derfor at det at der idag kun er start-forfra på udvalgte kanaler og udvalgte udsendelser, og med specifikke krav omkring hvad de enkelte tv-kanaler tillader. Det betyder jo så at man er tvunget ud i alternative bokse (eksempelvis ABEO fra Aldi, Arion osv eller diverse HTPC) hvorefter optagelserne ligger åbent til frit misbrug. 
Stofa tog et sats, og satsede desværre forkert, men sidder lidt i saksen nu. Med mindre Motorola har en boks med PVR funktionalitet, der (næsten) uden videre kan bruge Zaptor softwaren, vil det være utrolig dyrt at introducere en nye boks, og ikke mindst vedligeholde software til 2 bokse.

Edit: Ovenstående står 100% for egen regning, da jeg ikke har nogen relation til Stofa, bortset fra at være almindelig kunde!


Redigeret af pdj1974 - 15-Februar-2010 kl. 11:00
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
filthat Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 11:06
Ifølge Motorola's hjemmeside understøtter VIP1910/1920 boksene en "optional hard disk drive" men medmindre der er plads til en ekstra tuner i den vil den egentlig bare blive til en media player.
Til top
nicolaihenriksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 21:11
Jeg har en Terratec Cinergy HTC USB XS HD (fedt navn). Den er tilsluttet min Mac og hiver EPG over DVB-C.

Jeg optager jævnligt både film og serier, både SD og HD. Det fungerer fint og jeg er vild med det overblik det giver med EPG på en computer og de nemme muligheder det giver for at redigere og eksportere optagelserne, fx til min iPhone, AppleTV eller DVD.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu