recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb af DAB radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til køb af DAB radio

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb af DAB radio
    Sendt: 13-Februar-2010 kl. 13:57
Hej alle sammen
 
Dette site har tidligere leveret fantastisk hjælp til tv-køb, så nu håber jeg også, I kan hjælpe mig med køb af DAB-radio.
Jeg skal kunne bruge den som vækkeur f.eks. med radio, for derefter at kunne tage den med ud i køkkenet og hvor jeg ellers måtte komme frem, så jeg kan høre radio og lidt musik på steder, hvor der ikke står et anlæg. 
Jeg ved ikke det store om DAB-radio (har aldrig haft en), men efter at have læst lidt rundt på nettet er mine ønsker og forestillinger følgende:
 
Den skal helst have:
DAB+
FM mulighed
Logisk og nem at betjening
Alarmfunktion
Gerne mulighed for batteri i tillæg til normal stikkontakt
Mulighed for tilslutning af iPod, evt. via docking facilitet
Fornuftig lyd (taget i betragtning at det er en DAB-radio, og ikke et high-end anlæg)
Fornuftig pris: 500-1500 kr (ca.)
 
 
Eventuelt ville det også være godt hvis den havde følgende (men ikke ufravigelige krav):
Gerne SD-tilslutning og mulighed for afspilning af Mp3 via denne
WiFi mhp. netradio
CD-afspiller
 
 
Jeg kiggede lidt rundt på nettet, og faldt bl.a. over denne:
 
(jeg ved bare ikke, om den har DAB+, hvilket jeg gerne vil have - wifi har den heller ikke, men dette er ikke et absolut krav) 
 
(det er så bare ikke en DAB-radio, men har ellers mange spændende features)
 
IRC DAB radio TR1220DABIP (set i Føtex bladet i denne uge): http://viewer.zmags.com/publication/a11f86ab#/a11f86ab/40
(men jeg ved ikke om den er DAB+, dog er den ikke særlig dyr)
 
Så jeg er vel egentlig på jagt efter en krydsning...
 
Håber nogle af jer, kan komme med spændende input Smile
 
God weekend
Peter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 14:24
Der er vist ikke noget på markedet endnu der har DAB+. Den du linkede til her: http://viewer.zmags.com/publication/a11f86ab#/a11f86ab/40  Kan jo til den pris skiftes ud nårsomhelst til den tid. Den har en 0 værdi på mindre end et år.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 15:57
Tak for dit input. Jeg troede egentlig, at DAB+ allerede var mere udbredt i dagens produkter, og at man burde købe DAB+, når man køber i dag.
 
Jeg har i mellemtiden også kigget lidt på følgende:
 
Den blev beskrevet  for et år siden, så helt ny er den ikke, men spændende features (kombi af FM/DAB/WiFi).
Er der nogen, som har personlige erfaringer med denne, eller en af de andre DAB-radio'er jeg har linket til?
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 16:51
I tillæg til mit seneste indlæg kiggede jeg også på disse to:
 
OXX Digital - OXX Digital Classic DAB+: http://www.oxxdigital.com/dk/product.aspx?pid=241#fragment-3
 
og
 
 
Nogen meninger om disse?
 
Er det "for tidligt" at købe en DAB+ radio på nuværende tidspunkt?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 19:28
DAB+ er her da! Er selv træt af jeg ikke har denne
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 20:00
@ Kampus: Ja, den EVOKE Flow ser godt nok fin ud, både hvad angår design såvel som specs.
 
Jeg kunne sagtens være fristet af EVOKE, men kunne nu også godt hælde til den noget billigere "Lumatron MR-08", som jeg tidligere har linket til herover (selvom den ikke er i samme kaliber som EVOKE).
Hmm, det er lidt svært. Måske skal jeg overveje "wife acceptance factor", og lade det hjælpe mig med valget Wink
 
Er der nogen, som har personlige erfaringer med enten "EVOKE Flow" eller "Lumatron MR-08" ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 20:04
Har selv en Pure Evoke 2xt, og det er en fantastisk lille radio. Den spiller bedre end mange mini anlæg. Lyden er i særklasse. Så selvom der er optisk udgang, bruger jeg den alene.
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 23:26
Hej igen
 
Tror det skal være EVOKE Flow.
Nu skal jeg bare finde et fornuftigt sted at købe den. Så vidt jeg kan se, er det billigste omkring 1750-1800 kr., ik?
Overvejer også allerede nu at købe lidt ekstraudstyr, f.eks. batteriet. Nogle der har set evt. pakketilbud?
 
Tak for hjælpen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 11:48
Jo det er prisen herhjemme. Men amazon i UK har den noget billigere. Ved dog ikke om den er kompatibel med det danske DAB
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 12:07
 
 
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jo det er prisen herhjemme. Men amazon i UK har den noget billigere. Ved dog ikke om den er kompatibel med det danske DAB
 
 
 Det er der ingen forskel på. Har selv 2 DAB fra UK.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 12:13
Ja så ville jeg købe det hele i UK, både radio og batteripakke. Selvom der kommer 10% moms oveni og fragt, er der mange penge at spareBig smile
 
Men hvad med den løse transformator. Der er vel ikke med to ben, så den passer i danske stik?Confused


Redigeret af Kampus - 20-Februar-2010 kl. 12:15
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 12:42
Det lyder godt nok fristende, når man via amazon-linket kan se, at radio, batteri og fjernbetjening kan fås til £167 - dvs. billigere end radioen herhjemme.
Jeg er dog lidt betænkelig ved generelt at købe ting i udlandet, mhp. evt. reklamation. Hvordan er jeres erfaringer hermed, og er der en speciel forhandler i udlandet, I kan anbefale til et sådant køb?
 
På amazon-linket står der bl.a. at radioen bliver "Dispatched from and sold by Amazon.co.uk" (det samme med batteriet mens fjernbetjeningen kommer fra en anden sælger). Nogle der ved, hvordan Amazon er mht. reklamationer?
 
Er lige som Kampus i øvrigt også lidt interesseret i at høre det med korrekt stik-type?
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu