recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Bedste" extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Bedste" extender

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Emne: "Bedste" extender
    Sendt: 14-Februar-2010 kl. 15:00
Jeg er på udkig efter en extender til tv nr. 2. I stuen har jeg en Htpc med win7 og 3 x fire/floppy tunere (WMC), på htpcén ligger der tvoptagelser og alle min dvd film (mymovies)
Jeg vil gerne kunne tilgå disse ting, skal jeg så vælge en DMA2100/2200 eller hvad findes der ellers som virker. Eller skal man sætte en lille pc op, kan den komme til at virke som extender (altså se optagelserne og dvd fra Htpc´en)?

Til top
bdollerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 10:14
Sunny,
 
Du har et par valg, enten finder du en DMA2100/2200 eller en Xbox360. Sidstenævnte er den "flotteste" extender oplevelse, idet xbox'en er forsynet mere mere grafikkraft end Linksys's extendere. Dit primære valg er mellem støjniveau eller "ynde". DMA'er er fuldstændig lydløse, men grafikken i menuerne og navigationen er ikke flydende. Xbox360's navigation (i MCE delen) er fuldstændig mage til Windows 7 Mediacenter, MEN xbox kan støje mere end DMA'erne.
 
Sidst, men ikke mindst skal du tage stilling til hvordan du ønsker at tilgå dine DVD'er. Har du rippet dem til MPEG's eller bruger du DVD "foldere". Hverken DMA'erne eller Xbox'en kan spille DVD foldere (tekniske set er det Windows der ikke vil "remote" DVD'erne. Derfor skal du enten sørge for at du har både en "folder" version af dine DVD'ere og en MPEG version. My Movies vil vælge den korrekte version afhængig af om du spiller DVD'en fra en extender eller fra en PC.
 
Dermed har du et sidste alternativ: En PC til. Acer's ION baseret mini PC er et godt bud, men der er naturligvis andre. Med dette alternativ er det ikke nødvendigt at konvertere dine DVD'er tilgengæld kan du ikke se "Live TV"  fra dine tunere, kun TV du tidligere har optaget.
 
Hilsen,
Bjarne
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af bdollerup bdollerup skrev:

 
Dermed har du et sidste alternativ: En PC til. Acer's ION baseret mini PC er et godt bud, men der er naturligvis andre. Med dette alternativ er det ikke nødvendigt at konvertere dine DVD'er tilgengæld kan du ikke se "Live TV"  fra dine tunere, kun TV du tidligere har optaget.
 
 
... med mindre man vælger en klient / server løsning (også kaldet multiseat) som f.eks Mediaportal eller DVBViewer.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bdollerup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 12:15
Bestemt et alternativ, hvis man gerne vil være IT administrator i hjemmet ;-)
 
Bjarne
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af bdollerup bdollerup skrev:

 
Dermed har du et sidste alternativ: En PC til. Acer's ION baseret mini PC er et godt bud, men der er naturligvis andre. Med dette alternativ er det ikke nødvendigt at konvertere dine DVD'er tilgengæld kan du ikke se "Live TV"  fra dine tunere, kun TV du tidligere har optaget.
 
 
... med mindre man vælger en klient / server løsning (også kaldet multiseat) som f.eks Mediaportal eller DVBViewer.


Nu kører jeg med WMC, har prøvet med mediaportal / Dvbviewer, men synes der er alt for meget pilleri. Det andet virker sku bare.
Til top
Sunny Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af bdollerup bdollerup skrev:

Sunny,
 
Sidst, men ikke mindst skal du tage stilling til hvordan du ønsker at tilgå dine DVD'er. Har du rippet dem til MPEG's eller bruger du DVD "foldere". Hverken DMA'erne eller Xbox'en kan spille DVD foldere (tekniske set er det Windows der ikke vil "remote" DVD'erne. Derfor skal du enten sørge for at du har både en "folder" version af dine DVD'ere og en MPEG version. My Movies vil vælge den korrekte version afhængig af om du spiller DVD'en fra en extender eller fra en PC.
 
 
Hilsen,
Bjarne


Ville nok vælge DMA´en, pga brug samt lydløs, men det med de ikke vil "spise" dvd´erne, er lidt træls hvis man skal hen og konvertere heller skidtet bare pga. det
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 19:52
Hvis jeg kunne leve med de begrænsninger der ligger i 7MC, havde jeg da sikkert også valgt det. Det er helt sikkert det nemmeste at sætte op.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 21:31
[/QUOTE]

Ville nok vælge DMA´en, pga brug samt lydløs, men det med de ikke vil "spise" dvd´erne, er lidt træls hvis man skal hen og konvertere heller skidtet bare pga. det
[/QUOTE]

Lunksys DMA2200 er med DVD-afspiller i, DMA2100 er uden DVD.
DVD-delen har OK billede men er lidt langsom til at starte op , ejecte osv.

OK løsning hvis det er en ny film der skal ses inden den rippes.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu