recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnmeldelse af ABEO digital kabel-tv box

 Besvar Besvar Side  <12345 53>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Gik antennekablet direkte fra antennestikdåsen til ABEO eller via din Samsung 3126PVR?

DirekteSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvilket format er optagelserne i, og ved afspilning på en HTPC, er de lige så dårlige som det man ser via boxen?
Formatet har jeg ikke interesseret mig for, så jeg bliver dig svar skyldig. Og som jeg skrev i anmeldelsen er det afspillede = billedet der optages fraSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af pdj1974 pdj1974 skrev:

Er der en tv-guide, der viser EPG fra flere kanaler samtidigt, og mere end nu-og-næste?
ja - og et af billederne i anmeldelsen viser jo "Nu og næste!Wink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 
 
yousee solgte deres i December til 1000 kr så det burde jo være  på vej til det rigtige prisleje, ved ikke lige med betegnelsen "low end" vi snakker altså om en tuner som  i T udgaverne kan købes for det halve.


YouSee sælger deres Samsung for at få gang i salget af pakker. Denne ABEO er "low-end" om du vil det eller ej.

 
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Tak, for en hurtig anmeldelse.
 
Konklusionen må være, at denne DVB-C digital tuner boks ikke er pengene værd, og vi venter fortsat på et godt alternativ modstykke til YouSee og Stofa´s DVB-C bokse.
 
Dog skulle nogen kende til et eventuelt alternativ til en rimlig penge, må de gerne poste et indlæg.
 
Personligt, venter jeg til, der kommer en rigtig god DVB-C boks, der ikke koster en milliard, idet jeg ikke er interesseret i YouSee boksen samt mer-ydelser.
 
 
Ih mange tak for takken - det er i sandhed noget man normalt slet ikke får fra recordere.dkConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.
Har lige haft "Spillen" oppe og køre igen da jeg skulle tage 2 billeder  ingen forskelSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Dette "low-end" produkt afspejler i din test det samme jeg har erfaret med for billige produkter når vi snakker tunere.
 
Svigerfar havde købt en DVB-T tuner for et par år siden til campingvognen, som han lige har skiftet pga den kun var MPEG2. Denne gang valgte han så at skifte det hele (inkl TV) til en samlet løsning hvor MPEG-4 tuneren var indbygget i TV. Det var en 23" Prosonic (Bilka No.1 brand) med indbygget DVD til 1999.-, og dét jo billig!!
 
Men tuneren og billederne fremstår fra de Free-to-air kanaler inkl DR HD som lidt livløse, sittrende, uskarpe og slørrede.... Men svigerfar kan ikke se det, så han er glad.

 
 
yousee solgte deres i December til 1000 kr så det burde jo være  på vej til det rigtige prisleje, ved ikke lige med betegnelsen "low end" vi snakker altså om en tuner som  i T udgaverne kan købes for det halve.


YouSee sælger deres Samsung for at få gang i salget af pakker. Denne ABEO er "low-end" om du vil det eller ej.

 
Tvivler stærkt på at Yousee sælger deres tunere med pristilskud, er overbevist om at de tjener ganske pænt på dem. Bortset fra det så er denne Abeo pt det eneste der er billigere en Yousee's digitalmodtager hvis man vil have digital, eller hvad ?  for den koster jo omkring de 3000 kr
Til top
Rambo_qdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2009
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.
Har lige haft "Spillen" oppe og køre igen da jeg skulle tage 2 billeder  ingen forskelSmile
Øv, den fortjente da ikke en Smile, da hellere en Cry. - Havde været lækkert hvis det havde funket.
Nå, må vente må at den kommer i en forbedret udgave, takker for testen..Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:

Ville være rart at høre om det sløred billede er en smutter eller om der er noget der kan fin tunes.
 
Havde faktisk planlagt at købe denne her da jeg ikke har C tuner imit LG og er møj træt af al den støj som de digitale kanaler laver på analog signalet.
Har lige haft "Spillen" oppe og køre igen da jeg skulle tage 2 billeder  ingen forskelSmile
Øv, den fortjente da ikke en Smile, da hellere en Cry. - Havde været lækkert hvis det havde funket.
Nå, må vente må at den kommer i en forbedret udgave, takker for testen..Smile
Funker gør den, men om du bliver tilfreds er en anden sag - takTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Rambo_qdk Rambo_qdk skrev:



Tvivler stærkt på at Yousee sælger deres tunere med pristilskud, er overbevist om at de tjener ganske pænt på dem. Bortset fra det så er denne Abeo pt det eneste der er billigere en Yousee's digitalmodtager hvis man vil have digital, eller hvad ?  for den koster jo omkring de 3000 kr


Enige om det er den eneste billigere alternativ til YouSee boks. Men det bliver på bekostning af billedekvaliteten, og derfor ville jeg ikke købe den.

 
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 16:57
Hej Alle
 
Der er tilføjet et par screenshots til anmeldelsen, af hhv.
  • EPG (TV-guide)
  • Timer-listen (Optagelser)

Se dem her

  /Lars

Redigeret af Lars - 15-Februar-2010 kl. 16:58
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af justrace justrace skrev:

Jeg har en Samsung boks der står YouSee på, dog købt hos Expert, og den virker såmænd som den skal.
Du skrev tidligere:
"Men YouSee er i min verden et afsluttet kapitel efter de 2 sidste "behandlinger" jeg fik af dem."
Du har jo en boks fra YouSee - uanset hvor den er købt - og den kan kun bruges med en YouSee forbindelse. Hvis du har kort til den, er det også fra YouSee og så er det så som så med at være færdig med YouSee. Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu