recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Mac mini som HTPC inkl tv del?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Mac mini som HTPC inkl tv del?

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:46
He he - jep, jeg har også en nedstryger. Men det er første gang i MEGET lang tid at jeg har købt et produkt, og jeg køber meget, hvor der ikke var et alm. 2 benet stik med.
 
Nå, men resten af pakken vidner om kvalitet.... og lidt snobberi. Jeg må skynde mig at installere windows - ha ha
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:51
Ha - jeg har en energimåler, der kan tage 3-benede stik, men som kun selv har 2 ben. Så kan jeg altid lade som om jeg er interesseret i hvor meget strøm den bruger LOL
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 00:15
Jeg kan slet ikke få armene ned igen - startede dyret, skyndte mig at installere win7 og diverse drivere fra apples installationscd inkl. bootcamp, og kørte MediaPortal klienten på.
 
Aldrig har jeg set DR HD køre så smooooth ! ærgeligt at tirsdagen er blevet til onsdag, for hvor bliver det fedt at lege mere med denne maskine Big smile
 
En venlig kollega gav mig forresten lov at låne en lille smart dims importeret fra Hong Kong, som henter lyden via en af usb portene, billedet fra mini DVI stikket, og samler det hele i et hdmi stik - nice !
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:


En venlig kollega gav mig forresten lov at låne en lille smart dims importeret fra Hong Kong, som henter lyden via en af usb portene, billedet fra mini DVI stikket, og samler det hele i et hdmi stik - nice !

Når du ikke kan låne din kammi's mere..


Redigeret af cgmand - 24-Marts-2010 kl. 10:50
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 10:53
Jep, den har jeg også set på - dog ikke at den også blev solgt i danmark - tak for det Smile
 
Jeg tænker at den nok er lidt bedre, da den jo trods alt hiver det digitale signal ud af den rigtige lydudgang. Jeg fornemmer lidt at lyden ikke helt kan følge med fra den anden med lyden ud via usb.
 
Edit : men lidt svinsk at kræve 600 for sådan én


Redigeret af confused - 24-Marts-2010 kl. 10:55
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 16:45
Kære alle windows bruger på Mac Mini?

Er der noget jeg mister - har selv en Mini som mediacenter med OS 10.6/plex/eyetv og en harmony one. Er meget tilfreds med denne løsning, og kan ikke (umiddelbart) se hvorfor jeg skulle skifte til Windows - men I der skifter lyder jo begejstret - hvad er årsagen hertil (udover billige TV-tuner).

Er godt klar over at spørgsmålet er bredt formuleret - men er der noget jeg har overset der fungere bedre i Windows?

/Jesper
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 17:33
Min primære anke mod Mac er at der findes ikke et 100% integreret system, plex og xbmc kommer langt af vejen, men har bare ikke tv delen. Eye tv var jeg bestemt ikke glad for, med den remote der fulgte med skal siges, sikke en gang kina-bæ... grim og uden text på/ved alle taster.
 
Ellers er begge systemer vel gængse og har hver sine fordele, jeg tror dog mængen af Add-ons (jeg bruger f.eks myDRTV og noget rip af Bonanza ) er større til Windows platformne, f.eks MCE, Mediaportal og GBPVR, da der bare er mange flere brugere på Windows platformen..
 
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Min primære anke mod Mac er at der findes ikke et 100% integreret system, plex og xbmc kommer langt af vejen, men har bare ikke tv delen. Eye tv var jeg bestemt ikke glad for, med den remote der fulgte med skal siges, sikke en gang kina-bæ... grim og uden text på/ved alle taster.
 
Ellers er begge systemer vel gængse og har hver sine fordele, jeg tror dog mængen af Add-ons (jeg bruger f.eks myDRTV og noget rip af Bonanza ) er større til Windows platformne, f.eks MCE, Mediaportal og GBPVR, da der bare er mange flere brugere på Windows platformen..
 
Ikke for at starte en krig, bare til orientering for dem der måske overvejer Plex på Mac.
Til Plex findes plugin til både Sputnik og DR.
DR er fuldt udviklet og indeholder hele Ondemand, Bonanza og Live TV, dog undtaget DR HD.
Og det virker rigtig godt faktisk uden man er tvunget til at afvikle scripts for at holde links til programmerne "uptodate".
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Min primære anke mod Mac er at der findes ikke et 100% integreret system, plex og xbmc kommer langt af vejen, men har bare ikke tv delen. Eye tv var jeg bestemt ikke glad for, med den remote der fulgte med skal siges, sikke en gang kina-bæ... grim og uden text på/ved alle taster.
 
Ellers er begge systemer vel gængse og har hver sine fordele, jeg tror dog mængen af Add-ons (jeg bruger f.eks myDRTV og noget rip af Bonanza ) er større til Windows platformne, f.eks MCE, Mediaportal og GBPVR, da der bare er mange flere brugere på Windows platformen..
 
Ikke for at starte en krig, bare til orientering for dem der måske overvejer Plex på Mac.
Til Plex findes plugin til både Sputnik og DR.
DR er fuldt udviklet og indeholder hele Ondemand, Bonanza og Live TV, dog undtaget DR HD.
Og det virker rigtig godt faktisk uden man er tvunget til at afvikle scripts for at holde links til programmerne "uptodate".
Det kan man da ikke skrive uden at linke til det Wink
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 18:23
Citér
Det kan man da ikke skrive uden at linke til det Wink
 
joee, jeg regner med interesserede kan finde ud af at kigge på Plex's hjemmeside LOL
 
Men her er da lidt:
 


Redigeret af ridderdk - 24-Marts-2010 kl. 18:23
Til top
ThePulse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 19:53
Jeg har det lidt som ham den forvirrede!
Jeg kunne også sagtens leve med xbmc/plex -> men eye-tv delen er lige til at lukke op og ..... i!

Desuden er 7MC altså bare lettere at bruge (når man altså har installeret et par småting)
Min datter på 9 kan selv spille musik, se billeder, starte film -> sætte undertekster på filmene, sætte tv til at optage enkeltprogrammer/serier, se programmer tidsforskudt mm. og hun har stort set selv fundet ud af hvordan. 

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af ThePulse ThePulse skrev:

Jeg har det lidt som ham den forvirrede!
Jeg kunne også sagtens leve med xbmc/plex -> men eye-tv delen er lige til at lukke op og ..... i!

Desuden er 7MC altså bare lettere at bruge (når man altså har installeret et par småting)
Min datter på 9 kan selv spille musik, se billeder, starte film -> sætte undertekster på filmene, sætte tv til at optage enkeltprogrammer/serier, se programmer tidsforskudt mm. og hun har stort set selv fundet ud af hvordan. 

Min datter på  snart 7 kan selv skifte kanal på EyeTV, sætte Mac'en i StandBy og starte igen,, vende tilbage til Plex og starte hendes egne film, for derefter at vende tilbage til EyeTV og skifte over på Ramasjang, og at sætte Fjernsyn for dig på pause når det er spisetid er bare et tryk på Mac remoten såmen, så deet....
Ærlig talt så tror jeg nu ikke der er den store forskel på brugervenligheden, jeg tror mere forskellen ligger i stabiliteten og det er en helt anden snak.

Redigeret af ridderdk - 24-Marts-2010 kl. 20:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu