recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - receiver/processor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketreceiver/processor

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 19:44
Det lyder som et projekt ude i fremtiden med seperat stereoforstærker osv. men interessant lyder det da helt bestemt.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det lyder som et projekt ude i fremtiden med seperat stereoforstærker osv. men interessant lyder det da helt bestemt.

Der var også derfor at jeg nævnte audiolab 8000AP, denne kunne være en mulighed, men selvfølgelig hvis de 10.000,- kr. den koster er for meget så er det selfølige et problem.
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Wision Wision skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Fordelen ved at dele det op i en processor og effektforstærker er bla. at strømkreds og den digital del er helt afskærmet fra processor, hvor det hele skal være i samme kasse med en receiver.

Det skal dog sige at HIGH-END receiver også har op del strøm og afskærmet selv processor, men så er vi også oppe i pris klasse hvor man også kan købe adskilte enheder.

En andet fordel er at man kan købe en ægte HIGH-END effektforstærker brugt, og så få en top klasse to kanales lyd.


Vil lige nævne at stereo lyd forbedres af en seperart effektforstærker, men den præges stadig af den lange signal vej i en reciver. Det forværre lyden at der skal korrigeres for afstand til højttalere, sættes EQ på og audio delay som skal være muligt i en processor.
Hvis man vil have god stereo lyd samtidig med surround, vil jeg foreslå at man køber en effektforstærker til center og sorround højttalere, samt en ordentligt integreret stereo forstærker med pass-though mode som kan bruges både som effektforstærker til sorround, og som integreret forstærker til stereo direkte fra en cd afspiller og uden om processor/receiver.

Spørgsmålet er om ulemper ikke langt overstiger fordelene ved at havde det adskilt i sted for at havde det samlet.

Selvfølgelig er det vej frem ved at havde en løs forforærker med pass-though mode for at få en god stereo lyd, nogle det har en ide til en sådan en ?

En anden vej man kan gå er at vælge en audiolab 8000AP, og lade Blu-ray afspille decode lyd til PCM som så blive smidt over i audiolab 8000AP, så skulle der værre dømt god stereo lyd og god surround lyd.

Ja, jeg har Marantz AV-8003 sammen med en Nad M25 og det er den bedste løsning på en forforstærker sammen med en effektforstærker jeg har hørt i mange år.
AV-8003 har et meget højt niveau i stereo især hvis du bruger Pure Direct . Den bliver tit sammenlignet med de dyreste fra Denon og Pioneer.
Og så gør det selvfølgelig heller ikke noget at den også sparker r.. i surround...Smile

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 23:36
Helt enig, Marantz AV8003 er en virkelig god processor, som spiller fantatisk især i stereo. Den har dog nogle mangler (såsom en GUI, der ligner et dosprogram fra 80'erne, samt manglende DSP kraft), men med den lyd den udsender, er det nemt at se igennem fingrer med. Marantz går mere op i lyd og mindre op i features, hvilket slet ikke er dårligt imo Wink

Rygterne siger, der kommer en afløser (AV8005?) her til sommer med HDMI 1.4.


Redigeret af Leviathan.jk - 20-Februar-2010 kl. 23:38
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2010 kl. 23:57
Det lyder spændende med en AV 8005. Hvor har du hørt det henne ?. Google kan ikke umiddelbart fortælle mig noget.

Har AV 8003 manglende DSP kraft, det har jeg godt nok ikke bemærket. 
Men til gengæld er det den største mangel, efter min mening, at du ikke kan "parre" nogen surround programmer til DTS HD-MA.
Men det er måske det du hentyder til ?

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 00:50
Det er lige præcis det jeg mener med manglende DSP kraft, den kan ikke dekode HD formaterne og samtidig bruge PLIIx fx. Men hvis du lader din afspiller dekode lyden kan den godt benytte disse surroundprogrammer fordi den netop så ikke skal bruge processorkraft på at dekode lyden.
 
Edit: Mht noget nyt Marantz, er det slet ikke bekræftet direkte af Marantz, men hvad jeg har hørt via en forhandler. Om det er sandt ved jeg ikke, derfor brugen af ordet rygter Smile


Redigeret af Leviathan.jk - 21-Februar-2010 kl. 00:52
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:06
Mmh.. Kunne der være andre bud på løsninger? Her tænker jeg på en løsning som kan trække B&W XT8.
 
Jeg har lige pt. en Marantz 5004, så om der skal noget helt nyt til (ny receiver eller processor/effektforstærker) eller om der bare skal en effektforstærker til, er jeg lidt i tvivl om.
 
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:36
Du kan få en enorm opgradering alene ved at få en god effekt på.

Det behøver ikke være fra Marantz - faktisk har jeg læst fra en bruger at mm8003 er det svage led i en kombi med AV8003 og mm8003.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:45

Jeg tror du har helt ret Anima, at MM8003 er det svageste led i den kombi, men den koster jo også en del mindre end processoren.

Steffen, du kunne kigge efter noget Emotiva, da de skulle have en gode effektforstærkere til rimelige penge (de får rigtig gode reviews i US). Personligt ville jeg nok gå efter en DIY løsning og så prygle Anima for så meget information som muligt om, hvordan man får det bedst mulige LOL
Til top
MF1971 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 512
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:02
Ja, det med MM 80003 har jeg også hørt gennem diverse reviews på nettet. Folk siger at den ikke yder de 140w i alle kanaler samtidig, som den står angivet til. Men til prisen skulle den være god.

Mvh
Michael/MF1971
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Jeg tror du har helt ret Anima, at MM8003 er det svageste led i den kombi, men den koster jo også en del mindre end processoren.

Steffen, du kunne kigge efter noget Emotiva, da de skulle have en gode effektforstærkere til rimelige penge (de får rigtig gode reviews i US). Personligt ville jeg nok gå efter en DIY løsning og så prygle Anima for så meget information som muligt om, hvordan man får det bedst mulige LOL


Han kan bare komme an hvis vi skal have en lille kampLOL

Jeg tror dog min næste opgradering bliver en processor. Men allerførst skal jeg have gjort det af med mine andre idéer til nogle møbler til lejligheden. Der er ikke rigtigt plads til en processor til 20k i en studerendes økonomi, til trods for jeg har et godt betalt sommerjob.


Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 16:01
mh jamen hvordan er det med det DIY? jeg har læst ganske lidt på Animas egen tråd.. Er det noget man kan bygge selv? Eller få andre til?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu