recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sort 28" Widescreen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSort 28" Widescreen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Lyx0r Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Maj-2004
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Sort 28" Widescreen
    Sendt: 06-Maj-2004 kl. 22:05

Mth farveperioden, så tror jeg nu mere at grunden til "alle" har sølv nu, er at mange af de store mærker (sony mfl.) gerne ville have flere farver ind på markedet, man så en overgang (og stadig lidt) at de giver deres TOP-modeller en karakteristisk farve i staren var det meget guldfarven på deres forstærkere mm. men man kan stadig se det på f.eks. deres fjernsyn, hvor topmodellen HQ100 har en meget flot sort farve :) Men det er så meget det man desværre betaler for.

Jeg er mest til det sølvfarvede, men nu har jeg jo også anlægget i sølv, samt højttalere, så man ville da være et skarn hvis man ikke også fik et tv i sølv :)

By the time you read this, you've already read it.
Til top
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2004 kl. 20:51

Fik tilbudt en demomodel af 28PW8807 hos elcity for 6600,- alt inkl. Det er dejligt TV, der opfylder mine/vores behov til fulde. DNM er nu værd at betale lidt ekstra for... Elcity har ydet stor service, og jeg kan kun anbefale dem her i forumet. Jeg bestilte TV´et onsdag, og fredag aften så jeg golf på det i min stue... Har ikke set forhandleren meget omtalt  her -men jeg vil da bare nævne jeg har haft meget gode erfaringer og kun kan anbefale dem... www.elcity.dk

Tak for de gode råd...

Mvh Jesper

Til top
SJOK Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2004 kl. 00:47

Hej Jesper!

Jeg har selv Philips 28PW8707 og det er et glimrende TV med et rigtig flot billede - men ja 32" modellen har et dårligt billede. Så jeg kan kun anbefale det, hvis du kan få det til en fornuftig pris. Listeprisen var i sin tid 10-12.000 kr., men jeg købte mit på tilbud i Elgiganten til 6000 kr. for et års tid siden, så Audiosounds pris lyder ret dyr. Få dem til at give dig en bedre pris - og slå til! Der findes selvfølgelig bedre TV - bare MEGET svært at finde et i sort, der er til at betale!

Held og lykke!

 

 

 

 

SJOK
Til top
Jesperi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2003
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2004 kl. 23:30

Hej Skovby,

Da jeg er bosat i Finland - er jeg jo næsten nødsaget til at fremhave Finlux!

Dog kan jeg se dit problem - heller ikke Finlux har et tv der opfylder dine krav. Men hvis du slækker på kravet til størrelsen, altså et 32" istedet for 28" - så kig lige på 32MMX210 (aner ikke prisen - kunne se dyr ud!). Hvis du slækker på de 100Hz, så kig på 72GF50. Du kan download deres katalog fra www.finlux.com

Mvh.

Jesper



Redigeret af Jesperi
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2004 kl. 14:05

Hej Skovby

Jeg har selv et 8807, og det er jeg godt tilfreds med. Ville egentlig også gerne have haft et med PixelPlus, som forbedrer opløsningen på især DVD, men man kan jo blive ved Smile

Jeg kan heller ikke finde nogen forskelle i specifikationerne på 8807 og 8818, måske er det kun design-mæssige ændringer.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2004 kl. 00:24

Hej igen... og tak for svarene!

Har droppet den sorte Philips model 28PW8707, den er umulig at opstøve, og billedet er altså dårligere end modeller med Digital Natural Motion teknologi (du får ret Lars). Var i den lokale FONA i dag, og tjekkede den sorte model i 32", og det var efter forhandlerens udsagn det eneste FONA kæden havde tilbage i den model. Billedet er altså vigtigere end farven på TV´et, og derfor er den model som sagt ude af billedet nu.

Jeg har så kigget på modellens storebror der har Digital Natural Motion teknologi, den hedder 28PW8807. Den er også udgået, men de har 2 af dem på lager i den lokale FONA.

Efter lidt research her til aften, fandt jeg ud af denne udgåede model er blevet afløst af en model fra 2003, der hedder 28PW8818. Men efter en sammenligning af den nye og gamle model, fandt jeg til min store overraskelse ud af der ikke er nogen forskel på dem overhovedet, udover navnet og prisen. Prøv selv og se:

Gammel model 28PW8807:

http://www.p4c.philips.com/files/2/28pw8807_12/28pw8807_12_p ss_eng.pdf

Ny model 28PW8818:

http://www.p4c.philips.com/files/2/28pw8818_12/28pw8818_12_p ss_eng.pdf

Er det bare mig der er tosset, eller hvad?

Hvis i kender noget til modellerne, kunne jeg godt tænke mig at høre om jeres erfaringer...

Mvh Skovby



Redigeret af Skovby
Til top
Peter 2 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2004 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Skovby Skovby skrev:

Begriber ikke hvorfor alt efterhånden skal være i sølvfarvet.

Jeg er helt enig. Årsagen er vel den samme som i tøjindustrien - "moden" skal få folk til at føle behov for at skifte noget ud, selv om det fungerer glimrende.

Og når selve ordet "mode" bliver umoderne (!) finder man også på et nyt - så taler man pludselig om trend og trendy, selv om meningen er præcis den samme. 

Jeg er ikke helt sikker på historikken, men i 70'erne/starten af 80'erne var sølv nok også den altdominerende farve i forbrugerelektronik, mens slutningen af 80'erne og starten af 90'erne var en "sort periode". Nu er vi så tilbage i sølv - men dog sådan at man kan være heldig at producenterne laver apparaterne i mere end én farve.

Gad vide hvor mange år en "farve-periode" typisk varer?
Hvornår er vi tilbage i en "sort periode"?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2004 kl. 14:16

Hej Skovby

Oprindeligt skrevet af Skovby Skovby skrev:

Philips 28PW8707, er modellen jeg er brændt mest varm på, dog kan jeg se den er helt fra 2001, hvilket jeg ikke umiddelbart synes virker ret nyt. Jeg har ikke kunne finde modeller i sort fra andre anerkendte mærker, kan det virkeligt passe?

Ja, 8707 modellen er udgået hos Philips (www.consumer.philips.com)

Hvis du besøger en forretning med en større radio-tv afdeling, vil du se at alt er sølvfarvet for tiden. Jeg har et sølvfarvet Philips TV nu, som jeg købte for 1½ år siden. Men mit gamle TV var et mørk koksgrå Sony, og det kan jeg stadig bedre lide. Syntes det sølvfarvede virkede så dominerende i rummet - men nu har jeg vænnet mig til det Smile

  /Lars

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2004 kl. 07:20

 

ELGIGANTEN

 

JVC 28" Widesreen, sort, kr. 2499.-

 

itjan

Til top
Skovby Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2004 kl. 00:08

Tak for svarene Lars og FoodPrefect...

Begriber ikke hvorfor alt efterhånden skal være i sølvfarvet. Hvis man som os vil have et widescreen TV i sort, må man åbenbart give mere for mindre. Selvom den kan lyde vanvittigt, vil jeg med glæde betale 1000,- mere hvis bare TV´et er sort, det er altså pænere.

Jeg har nu, trods økonomiske råd fra damen, endeligt skrottet ideen om et billigt 100hz TV, og vil efter påske tage ind og sammenligne modeller med og uden DNM. Hvis der er en markant forskel, hvilket jeg ikke håber, må jeg give efter trenden og købe os et sølvfarvet fjernsyn

Philips 28PW8707, er modellen jeg er brændt mest varm på, dog kan jeg se den er helt fra 2001, hvilket jeg ikke umiddelbart synes virker ret nyt. Jeg har ikke kunne finde modeller i sort fra andre anerkendte mærker, kan det virkeligt passe?

Nå, jeg vil søge videre... Tak for hjælpen  

Mvh Jesper



Redigeret af Skovby
Til top
FordPrefect Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2004 kl. 00:46

Hej

Jeg har et Philips 32PW9525, som jeg er meget tilfreds med, men personligt bryder jeg mig ikke om Digital Natural Motion.

Det er rigtigt at billederne bliver mere 'flydende' og der er ikke en finger at sætte på kvaliteten, men film kommer efter min mening til at virke som om de er optaget med et videokamera, eller som om der er skrællet et lag "film-patina" af.

Det lyder sikkert som noget værre vrøvl, men jeg kan ikke forklare det bedre. Mit råd er - som Lars skriver - at se billedet med/uden DNM før I køber.

Det skal dog også siges at når jeg ser omtale af DNM bliver det stort set altid rost, så det kan da godt være det er mig der er sær... I så fald er et par af mine venner det også, men man siger jo at "lige børn leger bedst"  

Jeg tror dog også på at man skal holde sig fra de billige 100hz tv. For nogle producenter laver sikkert bare 100 hz for at kunne skrive det i salgsannoncen, og så er det nok bedst foruden. 

Hilsen FordPrefect

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2004 kl. 22:42

Hej Jesper

Uha, ja, havde det dog blot været et sølvfarvet i ledte efter! Smile

Det Philips TV du har fundet er lige en tand for lille. Det er et 100 Hz TV, men uden alle de kompenseringskredsløb som er nødvendige for at give et hæderligt billlede. Mere konkret, så mangler 8707 det kredsløb som kompenserer for at bevægelser sideværts i billede ikke hakker. Hos Philips hedder dette Digital Natural Motion. Inden i køber et TV uden denne kompensering, bør i besøge en forhandler hvor i kan se hvad det betyder. Jeg ville ihvertfald nødig undvære det.

Hvergang du har en lodret linie i billedet, om det så er en stolpe i det fri, en dørkarm i et rum el.lign. og kameraet panorerer til en af siderne så vil det lodrette objekt flytte sig i ryk hen over billedet. Det er en af mange sideeffekter ved 100 Hz teknologien, men Digital Natural Motion teknologien retter op på det. Og de andre fabrikanter har en tilsvarende teknologi i deres dyrere TV.

Du kan sagtens få Philips TV til samme pris med den teknik indbygget, men så er de ikke sorte.

De andre TV apparater kender jeg ikke. Men samme råd gælder også her: Køb ikke de billige 100Hz apparater, uden de nødvendige kompenseringskredsløb. I vil blive kede af at se på alle de sideeffekter af en billig digital-teknologi, som slet ikke ligner de billeder i er vant til på de gamle analog TV apparater.

Det er i det hele taget en helt forkert indgangsvinkel i bliver nødt til at tage, fordi i gerne vil have det i sort. Normalt vil jeg anbefale at man altid tager ud i en forretning, hvor man kan se flere apparater i funktion. Der er nemlig meget stor forskel på billederne, lyden og funktionaliteterne. Ok, man kan ikke altid bedømme det hele ude i butikken, men forskellen imellem modellerne er mere tydelig syntes jeg. Og så kan man være det apparat som man gerne vil prøve hjemme i stuen. Om det passer godt i størrelse, lyd osv.

Men i er istedet nødt til at vælge blandt nogle få modeller, hvor ingen af dem måske er bliver det i ønsker af en investering i nyt - altså bortset fra farven.

www.pricerunner.dk kan du udsøge en oversigt over alle modellerne på markedet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu