|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Packer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 527 |
![]() Sendt: 24-Februar-2010 kl. 14:13 |
Hej Mine musikfiler har en tendens til at være i alle mulige lyd niveauer. Dette bevirker at nogle gange er det lavt og andre gange højt. Hvordan kan jeg få alle musik filer til at have samme lydniveau så jeg ikke skal skrue op og ned hele tiden.
/Jesper
|
|
![]() |
|
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
Hej Jesper, Du kan bruge ReplayGain, som er et tag, der kan bruges i MP3, FLAC mv., som fortæller noget om peak-lydstyrken i nummeret (i forhold til et reference-niveau på (vist nok) 83 dB). Der findes også en AlbumGain, men den er muligvis ikke så relevant for dig. Du skal have et program til at trawle alle dine filer igennem og indsætte tag'et. Jeg kender ikke et specifikt program der kan, men det skal nok findes et sted derude. ![]() I din Squeezebox Server kan du i settings angive at den skal bruge ReplayGain tag'et til lydstyrke korrigering. /Mark |
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo XBOX360, PS3 og Wii Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect |
|
![]() |
|
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
Prøv det her http://wiki.slimdevices.com/index.php/RGFoobar#Adding_ReplayGain
eller den her https://projects.robinbowes.com/apply_replaygain/trac Redigeret af Kurt Poulsen - 24-Februar-2010 kl. 23:31 |
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |