recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optager du noget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptager du noget?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Afstemningsspørgsmål: Ganske simpelt - optager du noget fra tv kanalerne?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
36 [30.25%]
48 [40.34%]
4 [3.36%]
4 [3.36%]
3 [2.52%]
20 [16.81%]
4 [3.36%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked Baglæns sortering
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Emne: Optager du noget?
    Sendt: 01-Marts-2010 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er da min Pana EX87 der optager digitalt DVB-T mpeg2 så længe det varerBig smile
Du er formodentlig klar over at det DVB-T signal du optager først bliver dekodet til et analogt signal og derefter kodet igen til en ny MPEG2 fil.
Erik Helmer Nielsen.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af orts orts skrev:

Optager Becker på Tv2 Charlie, det er simpelthen for grineren LOL
Så Du så afsnittet hvor blusen var så tynd at der var "Sort bjælke for at dække"?
Shawnee Smith, fra filmene "Crime of Innocense" og Saw-sexology og i scener Stephen King Film/Serie.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 21:57
Det er jo spændende at høre uanset om man benytter kabel-tv, satelit etc. - jeg ville bare ikke crossposte så mange gange ;)

Men spændende så mange og forskellige vi er ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Så må du ha' overset, at tråden er under kabel-TV. Derfor mit spørgsmål.
 
Den klub er jeg vist også blevet meldt ind i. ...Når man f.eks. falder over tråden under "forum top 10" eller "forum seneste" er det den slags detaljer der går tabt, og man forholder sig således rent åbensindet og uskyldig i forhold til den slags "overtrædelser" og blot til trådstarters indlæg uden at indtænke andre præmiser end hvad han giver udtryk for/spørger om i sit indlæg. 
Så er det åbenbart ikke det eneste du overser. I det indlæg lige før dit eget forklarer jeg hvorfor.Wink
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Så må du ha' overset, at tråden er under kabel-TV. Derfor mit spørgsmål.
 
Den klub er jeg vist også blevet meldt ind i. ...Når man f.eks. falder over tråden under "forum top 10" eller "forum seneste" er det den slags detaljer der går tabt, og man forholder sig således rent åbensindet og uskyldig i forhold til den slags "overtrædelser" og blot til trådstarters indlæg uden at indtænke andre præmiser end hvad han giver udtryk for/spørger om i sit indlæg. 
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Så må du ha' overset, at tråden er under kabel-TV. Derfor mit spørgsmål.

Det lyder da umiddelbart mest til at være en fejl fra trådstarters side. Det giver da ikke rigtigt mening kun at holde diskutionen til kabeltv. Det kunne man gøre hvis man lavede en tråd der stillede spørgsmålet "Hvad er den bedste optager/PVR til kabeltv?".

Det lyder for mig til mere at være et generelt spørgsmål om folks tv-vaner.

Jeg skal ærligt indrømme at jeg heller ikke har set at den ligger i kabel-tv forummet (har dog Yousee). Når ikke trådstarter specifikt skriver i sit første indlæg at han kun vil høre fra folk med kabel-tv, så tror jeg altså ikke at det er så mange der bider mærke i at emnet ligger under kabel-tv.
Det ville jo ikke være første gang der var en der var kommet til at oprette et emne i et forkert forum Wink
Det betyder jo heller ikke alverden, men når der er en, som skriver, at hans recorder kan optage digitalt, så kommer det til at virke forkert. Det viste sig dog at være en med en DVB-T tuner. Havde det været en alm. recorder med DVB-C tuner, er jeg sikker på, at mange ville finde det attraktivt at få fingre i en sådan til menneskepenge.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Så må du ha' overset, at tråden er under kabel-TV. Derfor mit spørgsmål.

Det lyder da umiddelbart mest til at være en fejl fra trådstarters side. Det giver da ikke rigtigt mening kun at holde diskutionen til kabeltv. Det kunne man gøre hvis man lavede en tråd der stillede spørgsmålet "Hvad er den bedste optager/PVR til kabeltv?".

Det lyder for mig til mere at være et generelt spørgsmål om folks tv-vaner.

Jeg skal ærligt indrømme at jeg heller ikke har set at den ligger i kabel-tv forummet (har dog Yousee). Når ikke trådstarter specifikt skriver i sit første indlæg at han kun vil høre fra folk med kabel-tv, så tror jeg altså ikke at det er så mange der bider mærke i at emnet ligger under kabel-tv.
Det ville jo ikke være første gang der var en der var kommet til at oprette et emne i et forkert forum Wink
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 12:08
Vi har YouSee med PVR boksen og bruger den faktisk dagligt.

Vi sletter alle vores optagelser ret hurtigt igen, og bruger den primært til tidsforskudt tv og startforfra.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 09:13
Ups - har heller ikke kabeltv. Min stemme er hermed trukket tilbage - ha ha ha.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2010 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke meget der optages ud over det praktiske i at forskyde TV udsendelser. Og det kun fordi min recorder stadig kan optage i digital kvalitet. Når det er ovre i 2012, så tror jeg det er slut med optagelserne. Men så bliver det nok noget med en PVR for at man fortsat kan forskyde.
 
Har på det seneste kun brændt få DVD'er af smalle film og Oggy og Kakerlakkerne, fordi det næppe kommer på købe DVD
Hvad er det for en recorder, der kan optage digitalt?
 
Det er da min Pana EX87 der optager digitalt DVB-T mpeg2 så længe det varerBig smile
Så må du ha' overset, at tråden er under kabel-TV. Derfor mit spørgsmål.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er ikke meget der optages ud over det praktiske i at forskyde TV udsendelser. Og det kun fordi min recorder stadig kan optage i digital kvalitet. Når det er ovre i 2012, så tror jeg det er slut med optagelserne. Men så bliver det nok noget med en PVR for at man fortsat kan forskyde.
 
Har på det seneste kun brændt få DVD'er af smalle film og Oggy og Kakerlakkerne, fordi det næppe kommer på købe DVD
Hvad er det for en recorder, der kan optage digitalt?
 
Det er da min Pana EX87 der optager digitalt DVB-T mpeg2 så længe det varerBig smile
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Det jeg optager er hovedsagligt film, da jeg har Canal+ Film kanalerne og det stiger nok nu efter jeg har fået en PVR hjem, for så kan man jo få 5.1 lyden med også på den DVD at filmen evt. brændes på hvis filmen er værd at gemme.
 
 Du vil jo ikke kunne få 5.1 lyd med på en DVD når der oveføres fra 43126 til en Recorder, det kan jo kun gøres Analogt.


Jeg har en PVR, ikke en topboks: Vizyon 8000HD PVR.
Den har Ethernet hvorfra man via et FTP program kan overføre optagelserne fra dens harddisk til PC og på den måde får man så 5.1 lyden med på DVD når sådan en skive brændes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu