recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Amerikansk PlayStation 3 til region A Blu-Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAmerikansk PlayStation 3 til region A Blu-Ray

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Amerikansk PlayStation 3 til region A Blu-Ray
    Sendt: 01-Marts-2010 kl. 15:31

Jeg overvejer at hente en PS3 hjem fra USA bl.a. med henblik på at kunne afspille amerikanske Blu-Ray-udgivelser. Er der nogen herinde, der kan fortælle mig, om det er forbundet med tekniske problemer?

Venlig hilsen
Mads

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 15:39
Hvis ikke det er en universal strømforsyning, så skal du have en anden, men det er det sansynligvis. Der er ingen problemer med EU TVer til det brug, de er jo multistandard på AV Input.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 20:11
Der er ikke nogle tekniske problemer med at bruge en amerikansk PS3 herhjemme. Du bruger bare et normalt pc-strømkabel i stedet for det amerikanske. Jeg bruger i øvrigt selv en japansk PS3.

Men hvorfor man skulle købe en US PS3 kun med henblik på at afspille amerikanske udgivelser forstår jeg ikke helt. Mange afspillere kan regionsfrigøres på forskellige måder, og Oppo'en til 5k (eller lillebroderen til 3,2k) kan ikke være vanvittigt meget dyrere end en selvimporteret PS3 fra USA (husk at tilføje dummebøde, moms og told til prisen).

Desuden er de fleste BD-udgivelser regionsfri alligevel.

Redigeret af Naiera - 01-Marts-2010 kl. 20:12
Til top
Schack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 12:38

Tak for input. Så tror jeg, at jeg nupper en amerikansk PS3.

Jeg har i forvejen en Pioneer BDP-51FD, som jeg er meget tilfreds med. Den er imidlertid kun kodefri på DVD-delen, hvilket bl.a. ’forhindrer mig’ i at købe de nye Blu-Ray-udgivelser fra Criterion Collection.

Da jeg har en Wii og en Xbox stående, mangler jeg som udgangspunkt ikke endnu en spillekonsol – PS3 har i mine øjne ingen uundværlige eksklusivtitler. Men selvfølgelig vil jeg købe spil til maskinen, hvis de er bedre eller billigere end Xbox-versionen.

Jeg forventer ikke, at der kommer told/moms på, da en bekendt har mulighed for at tage den med i sin kuffert.

Redigeret af Schack - 02-Marts-2010 kl. 12:49
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 12:51
Hvis ikke du skal bruge en ekstra konsol, hvorfor så ikke kigge på en af Oppo'erne i stedet? De vil være bedre til dvd, og kodefri på BD-delen. Når du så sælger Pioneer BD-afspilleren bliver det nok en del billigere i længden, end hvis du skulle importere en PS3 fra USA.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Schack Schack skrev:

Tak for input. Så tror jeg, at jeg nupper en amerikansk PS3.

Jeg har i forvejen en Pioneer BDP-51FD, som jeg er meget tilfreds med. Den er imidlertid kun kodefri på DVD-delen, hvilket bl.a. ’forhindrer mig’ i at købe de nye Blu-Ray-udgivelser fra Criterion Collection.

Da jeg har en Wii og en Xbox stående, mangler jeg som udgangspunkt ikke endnu en spillekonsol – PS3 har i mine øjne ingen uundværlige eksklusivtitler. Men selvfølgelig vil jeg købe spil til maskinen, hvis de er bedre eller billigere end Xbox-versionen.

Jeg forventer ikke, at der kommer told/moms på, da en bekendt har mulighed for at tage den med i sin kuffert.

Der er ellers mange spil til PS3.. er du sikker på at du ikke er ineresseret i nogen af dem, når du får en PS3? 
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Point: 384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 14:15
Hvis det _kun_ er til Region A BD'er hvorfor så ikke købe en dedikeret afspiller? Det kan du få i mindre og billigere størrelse og måske uden blæserstøj.
Mvh dan.
Til top
Schack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 15:06

Jeg er meget tilfreds med den kvalitet, min nuværende afspiller leverer – både hvad angår Blu-Ray og DVD. Jeg tror ikke, at jeg får det store for en Blu-Ray-afspiller, der er et år gammel. Derfor vælger jeg ikke at skifte min Pioneer-afspiller ud – selv om Oppo’en givetvis havde været det rigtige valg, hvis jeg havde ventet lidt længere.

Jeg vil da heller ikke af princip udelukke at spille på maskinen;-) Min Xbox har ikke HDMI-udgang og er koblet til fladskærmen via et VGA-stik. Og hvis jeg som planlagt køber projektor og lærred i løbet af sommerferien, er det klart et plus at PS3'en har HDMI og Blu-Ray.

Jeg indrømmer gerne, at det næppe er den mest logiske løsning – til gengæld arbejder jeg hårdt på at skabe Danmarks største kabelknude under mit tv…

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu