recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C

 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Benu Benu skrev:



Du kan også mounte iso i Mediaportal, hvis du har installeret Deamon tools eller lignede, det kører rigtigt godt.
 
Sjovt du skulle nævne det - jeg har faktisk en film, som overhovedet ikke ville starte. Meeen jeg tror nu jeg vil give filmen skylden, for det plejer at køre fint.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 18:02
Prøv også det nye "maya" skin - som Pilehave er med til at udvikle. Det er superflot - især hvis man vælger "Basic Home" som startside. Så kan man sætte det hele op præcis som man vil ved hjælp af den medfølgende editor.

Det er stadig i betastadiet, men fungerer upåklageligt fraset et par små skønhedsfejl hist og pist, der ikke generer overhovedet og som selvfølgelig rettes løbende.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Du skal bruge en "plugin" der hedder "Recording Service" - denne kommer så til at fungere som server. Herefter kan du så bruge DVBViewer som klient til denne.
 
Men mon ikke MCenterfreak kan fortælle dig mere - han er vist eksperten her :-)
 
 
Tak for tillidenEmbarrassed
Ja jeg har i lang tid brugt Recording Service.
Har en dedikeret maskine til at stå og være kombineret fil og TV server. På den er der 4 tunere, 2 DVB-S2 og 2 DVB-T. Der kører DVBViewer Recording Service. Overalt i huset ses der TV fra denne server, både live og optaget. Man kan fra et hvilket som helst sted i verden tilgå TV serveren for at se TV eller optagelser, og via et WEB interface planlægge optagelser. Som klient bruger jeg DVBVewer. Den tror den har 4 fysiske tunere, men det er i virkeligheden virtuelle tunere, som så benytter de fysiske tunere. Recording Service håndterer selv allokeringen af tunerene, alt efter hvor høj prioritet klienten har. Har alle ens prioritet, er det først til mølle. Skal man se TV med DVBViewer over internettet, kræver den en kraftig upload forbindelse, da Recording Service ikke komprimerer. Jeg har set at nogen har løst dette med VLC playeren, men det har jeg ikke prøvet.
 
Jeg er meget tilfreds, men jeg har besluttet mig for at kikke på Media Portal igen (har gjort det et par gange før, men er løbet skrigende bort), da det ser ud til at der sker mere, rent udviklingsmæssigt. Jeg har dog som sagt været ret skeptisk over for MP, da der også var mange der rapporterede om problemer, men det ser ud til at det er ved at være stabilt, og flere siger det køre helt stabilt, men Jonaskp er nok den der ved mest om Media Portal her på forumet
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 20:17
[/QUOTE]
Tak for tillidenEmbarrassed
Ja jeg har i lang tid brugt Recording Service.
Har en dedikeret maskine til at stå og være kombineret fil og TV server. På den er der 4 tunere, 2 DVB-S2 og 2 DVB-T.[/QUOTE]

Hejsa
Jeg sidder selv og er ved at planlægge en fil/medieserver som også skal optage. Jeg ahr også luret lidt på HD Homrerun - da man der får to tv tunere, ellers en Atom(evt. ion) computer med usb tuner..

Hvad har du af maskinel til din fil/medie server? Behøver man i det hele taget et ION bundkort, hvis ikke man vil bruge den som afspiller? Jeg har luret lidt på de nye Atom NM10 (Pine Trail) bundkort, som bruger mindre strøm end 1. generation af atom/ION bundkort. Der er desværre ikke så mange med NM10+ION (kun Zotac) -> og de koster lige 400k mere. Jeg kunne også tænke mig et bundkort med mere end 2 SATA porte og evt. esata.

/TS
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 21:19
Jeg synes klart at en af fordelene ved MP er at programmet kan så meget (eller lidt) man vil.
Jeg kan pt. se online videos (Apple trailers, Youtube, DR tv), musik-videoer jeg har rippet/downloadet, tv, høre web-radio, fm-radio, tv-serier, film i kategorier, lytte til musik (cd, mp3, last.fm), se tekst-tv, læse rss-nyheder, tjekke hjemmesider i en rigtig browser og 1000 andre ting ;)

Man kan også nøjes med bare at se tv hvis det er det man vil.

Jeg har tidligere brugt DVBViewer men følte at kløften mellem PC og hjemmeunderholdningsmaskine var for stor.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:37
SÅ er MP landet på min HTPC. Det bliver spændene at se hvad det kan. lige nu skanner det for kanaler, på finsk...... for at få alle kanaler med. Og hvordan fandt jeg så ud af det? Jeg søgte på goggle og blev ført tilbage til RECORDERE.DK Thumbs Up Det er total iorden musiksmag.
BS
Til top
King Nothing Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 22:37
Hej Phille
Det er sgu strengt. Jeg har kæmpet med stort set alle programmerne inklusiv det gamle mp, jeg havde endelig besluttet mig for at mc7 var det jeg ville bruge indtil der kom noget bedre og så ca to dage efter at jeg har mit setup kørende kommer du med noget der ser ud til a virke 10x bedre... jeg håber du er glad... ej seriøst det ser godt og brugervenligt ud. Egenlig er jeg kun interesseret i tv/optage delen, til afspilning af medier bruger jeg xbmc og det er der intet der kommer i nærheden af.
Jeg benytter også hdhr og yousee. var opsætningen lige ud af landevejen eller er der noget jeg skal være opmærksom på?
den ideelle opsætning for mig ville være noget i stil med: optag favorit programmer/serier og optag via nøgleord (fx optag alle Arnold, James bond osv. film) auto fjern reklamer, komprimer til avi eller mkv, behold undertekster. nogen der har sådan et setup?
ellers en fed gennemgang af mp.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 23:54
se næste


Redigeret af MCenterFreak - 22-Marts-2010 kl. 23:59
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Hvad har du af maskinel til din fil/medie server? Behøver man i det hele taget et ION bundkort, hvis ikke man vil bruge den som afspiller? Jeg har luret lidt på de nye Atom NM10 (Pine Trail) bundkort, som bruger mindre strøm end 1. generation af atom/ION bundkort. Der er desværre ikke så mange med NM10+ION (kun Zotac) -> og de koster lige 400k mere. Jeg kunne også tænke mig et bundkort med mere end 2 SATA porte og evt. esata.

/TS
Der er lidt rod i din Qoute, men jeg tror jeg forstår
Maskinen der er server kunne stort set være en strikkepind, der kræves næsten intet, bortset fra et godt netværk, hvis der er flere der skal se samtidigt. Det med ION har du misforstået. Det er ikke på server delen, men på klienten at et ION er optimalt. Det kunne selvfølgeligt også være på serveren, men et ION system er bedst som klient (svag CPU, stærk GPU)


Redigeret af MCenterFreak - 22-Marts-2010 kl. 23:59
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 01:16
Jeg bruger også en ASrock ION som klient.
Jeg oplever også at MP til tider kan virke lidt sløvt. Det er især i de database krævende plugins som My TVseries og Moving Pictures (især sidste). Såvidt jeg husker plejer CPU'en dog ikke at ryge ret højt. Jeg har en teori om at det måske kan være harddisken (som jo er en laptop harddisk, 2,5" 5400RPM) som er for sløv, men jeg ved ikke om det kan have en indflydelse.

Afspilning af video kører uden problemer. Har haft min Asrock til at afspille mine rippede Blu-ray (ikke re-encode, men fuld bitrate/opløsning) uden så meget som at hoste over dem, så ION virker rigtigt godt til videoafspilning med de rigtige Codecs.
Jeg har lige reinstalleret klienten med Windows 7. Efter RC1 har de løst de problemer jeg tidligere har haft med remote'n som ikke virker. Og indtil nu virker Win7 til at fungere rigtigt godt sammen med MediaPortal.
Jeg har installeret windows, installeret MediaPortal + de plugins jeg bruger og så kører det bare. Jeg har ikke rodet med codecs, men benytter windows indbyggede, og de har indtil nu afspillet alt undtagen mine rippede Blu-ray og trailere fra Apple. Begge får jeg en codec fejl på. Har ikke nået at undersøge så meget, men jeg synes nu i grunden også det er ganske pænt for et system uden nogen former for roden med codecs eller lignende.
Regner dog med at installere SAF codec pakken, da den tidligere har givet rigtigt gode resultater, især på MPEG2/MPEG4 SD da den understøtter hardware deinterlacing, som der kan ses rigtigt stor forskel på ved fx fodbold.
Til top
kaffek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Maj-2007
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 09:34
Hej Media Portal folk.

Jeg installerede lige den nye version igår, desværre oplever jeg en underlig fejl som jeg ikke har set tidligere.

Når jeg ser TV skifter opløsningen i mediaportal, så jeg KUN kan se noget af billedet, hvis jeg går i en menu er opløsningen også skiftet der.  Det gør at man er nød til at lukke mediaportal og starte igen.

Setup:
Jeg benytter Windows 7 og bruger de de microsoft codec som medfølger der.
Asus EEE 1501, Philips 42" pfl 8404 1900x1280

Nogle som kan hjælpe ?
Til top
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 10:08
Hej Kaffek.

Er det ikke dit TV der ikke kan finde ud af det ??. har du "låst" dit TV på enten 16:9 eller enden FAST indstilling?. På mit LG hedder setting "kun scanning", så ændrer billedet sig ikke uanset hvad opløsning der smides gennem HDMI. Eller der det MP der fucker op i opløsning. Prøv evt at Låse MÅ fast på den setting der hedder "stræk", det har jeg gjort......nu kan du da prøve lidt af :-)
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu