recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Media Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedia Portal i NY! release / HDHomerun / DVB-C

 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 08:13
det er selvfølgelig med et grønt tema i stedet for det standard blå.  - eller også er det hele det setup med 7mc, certificerede extendere etc integreret kun via 7mc. - Du vælger selv.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er selvfølgelig med et grønt tema i stedet for det standard blå.  - eller også er det hele det setup med 7mc, certificerede extendere etc integreret kun via 7mc. - Du vælger selv.

Jeg håbede nu på 3 valg muligheder LOL
.....
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 10:08
sorry - ingen multiple choice.

Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 14:40
Efter en geninstallation og have prøvet SVN25399 PRE RC2, ser det stadig ikke ud til at virke. Den skriver ikke det der med stream3.0 længere, men at der ikke er et ledigt tv-kort :S
Så tænkte jeg om man ikke kan bruge mediaportal til at vise film, tvserier og optagelser, men så have dvbviewer til at se live tv, optage tv (med dvbviewer recording service)? Hvis dette kan lade sig gøre, kan man så få programmeret ens fjernbetjening til at starte f.eks mediaportal på en knap og på en anden knap få startet dvbviewer? 
Skal siges jeg kører med en Philips SRM 5100 for tiden. Den kører også rigtig godt, men der er jo ikke noget program med, så man kan programmere den?
Til top
Phille Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af madslundt madslundt skrev:

Efter en geninstallation og have prøvet SVN25399 PRE RC2, ser det stadig ikke ud til at virke. Den skriver ikke det der med stream3.0 længere, men at der ikke er et ledigt tv-kort :S
Så tænkte jeg om man ikke kan bruge mediaportal til at vise film, tvserier og optagelser, men så have dvbviewer til at se live tv, optage tv (med dvbviewer recording service)? Hvis dette kan lade sig gøre, kan man så få programmeret ens fjernbetjening til at starte f.eks mediaportal på en knap og på en anden knap få startet dvbviewer? 
Skal siges jeg kører med en Philips SRM 5100 for tiden. Den kører også rigtig godt, men der er jo ikke noget program med, så man kan programmere den?


Hej Madslundt.

Kan ikek svare på dine ovenstående Strem probs, og ledigt tv-kort. ærgeligt du har de probs, det må bero på din(e) tv kort ?, jeg kører med RC1 og Homerun, og oplever ikke det du beskriver.
men mht. Philips Remote, så kører jeg samme remote, og bruger den til både MP, samt min yamaha forstærker og til at tænde TV, så den kan godt programmeres jo. kræver jo selvfølgelig du har en anden remote at sende koder med. ellers må du jo igang med at "remappe" så et spcifikt tryk på din remote starter en specifik funktion på dit mediecenter, men der står jeg af, det har jeg ikke selv rodet med at remappe remote koder....
Mvh.



\\Phille



________________________________________________________

Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 18:10
Så fik jeg det løst, så nu kører jeg med dvbviewer og dvbviewer recording service til at se live tv og optage tv-udsendelser. Mediaportal bliver brugt til at se filmene, tv-udsendelserne, tv-serier, med mere.
Hvis andre har samme problem som mig, så installer dvbviewer og hent plugin til mediaportal ved navn "multishortcut". Det gør at man kan lave genveje til programmer. Kan godt være det tager tid og starte op, men det virker indtil videre :)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 18:46
Det lyder nu lidt som en sørgelig løsning. Man skulle tro at et eller andet program havde spærret tv kortet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 20:47
Ja, men indtil videre så er det udemærket til mig. Tror måske det kan have noget og gøre med at mediaportal ikke helt fungerer til mit kort.. Jeg vil selvfølgelig forsøge i den kommende version af mediapotal :)

Er der forresten andre som kan anbefale nogle plugins?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 21:12
Jeg synes at sætningen "Det skal siges at jeg godt kan afspille kanalerne inde i TV-Server config.." lyder mystisk - for så kan det jo næsten ikke være kortet den er gal med ?
 
Det virker nærmere som om din streaming port 554 er blokeret eller lign. Kan du sagtens se tvguiden for kanalerne i klienten ?
 
Ja, undskyld hvis jeg er blevet stædig på dine vegne Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 21:49
Ja det er nemlig MEGET mærkeligt!!
Ja jeg kan sagtens gå ind i tv-guide og se hvad der kommer.
men hvad gør jeg galt?
 - Jeg har installeret de nyeste driver til tv-kortet. Jeg finder kanalerne og de er ikke krypteret (grøn markering). Så når jeg skal ind og se dem i mediaportal skriver den "no free tv-card"
Jeg kan prøve og tage nogle screenshots til jer?

Hehe, jamen helt i orden :D
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 10:41
Puha et langt indlæg efterhånden.
 
Er du i RC2 eller i den der nye compilede.
Jeg Fjerne / geninstallerer , slette alle kanaler, slette alle tv kort, genstarte dyret. Søge igen. Hvis det har virket så skal det jo virke igen.
 
Phille,
1) Dit vejr plugin hvorfora har du downloadet det.
2) Dine kanal ikoner/avatars/thumbnails eller hvad de kaldes, samme spørgsmål.
 
 
MVH
 

 
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 18:26
Ja det burde det, men har prøvet og geninstallere tv-kort og mediaportal. Det eneste det forandrer er at den går fra at skrive "Stream3.0" til noget med at der ikke er noget frit tv-kort :S
Indtil videre så virker den anden løsning med dvbviewer, så tror jeg holder mig til den, indtil der udkommer RC2.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu