recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection genåbnet, nu med Otto!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection genåbnet, nu med Otto!!

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!
mvh Infinity
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!

Skriver brugeren hvis fødenavn næppe kan være 'Infinity'.. Clap
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)


Dét må du meget, meget gerne bevise, ved hjælp af en anden sag af samme type. Ellers synes jeg du skulle holde dig fra at drage konklusioner på klagenævnets vejne, når det nye TC 100% har loven bag sig.
- nu synes jeg at du skal l æ s e hvad jeg skriver; RET sikker........og hvor er det at jeg drager konklusioner på klagenævnets vegne ? - jeg skriver blot hvad jeg tænker & mener......det er det man bruger fora til.
 
Og vil blot pointere at det mere er det moralske aspekt jeg anfægter, mere end det juridske i det "nye" TC's retningsliner f.s.v. angår ansvar for tidl. kunder.
 
MVH
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1078
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af DarkStar DarkStar skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!

Skriver brugeren hvis fødenavn næppe kan være 'Infinity'.. Clap
 
Du kan se mit rigtige navn ved at se min profil.
Men man kan ikke se dit navn i din profil, så hold dig til emnet, tak!
mvh Infinity
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- nu synes jeg at du skal l æ s e hvad jeg skriver; RET sikker........og hvor er det at jeg drager konklusioner på klagenævnets vegne ? - jeg skriver blot hvad jeg tænker & mener......det er det man bruger fora til.


Jeg har skam læst hvad du skriver. Du skriver RET SIKKER, og så må du da kunne basere det på andet end dine egne fornemmelser, f.eks. i form af en tidligere sag hvor klagenævnet har behandlet en sag i samme stil. Som nævnt har det nuværende TC loven på deres side, så du må da have et eller andet at have det i.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Brug søgefunktionen og læs de tidligere indlæg fra personen, så får du en enkel forklaring, for der er nok et rimlig tæt forhold i det samnenhæng og udtalelser. dog måske ikke lige "medarbejder" Wink
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det jeg opponerer imod er udtrykket: "alle de sager" - dét har ingen hold i virkeligheden. Men enig, én er én for meget. Smile
 
Og to er to for meget Wink
 
hvad med 100+ utilfredse kunder? som havde et Philips 37PF9731D og som TC i starten ikke ville gøre noget ved? og først da Philips erkendte problemet, så turde TC tage fat og bringe tv skærmene hjem og give nye, ordre dem eller returnere penge.. det var Philips og ikke TC som var afgørende.. man kan sige at 100+ kunder var modarbejdet da TC ikke ville hjælpe i første omgang.
Det sure for TC var at fejlen var så synlig så de turde ikke tage dem retur, og forsøge sælge dem igen, da de i starten jo ikke kunne få skærmen ordnet. sådan som det går for andre defekte vare idag, som sælges med mindre rabat, for det er jo forhandleren som skal dragea ansvarlig, og der var TC altså ret uansvarlige, og beskyttede sig lidt med dumme undskyldninger..
 
Nå, men kun 2? det må mindst være 100+ sager.. og endnu en success i historie i fælleskøb æra'n...
 
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 11:37
Hvis Henrik B har en officiel tilknytning til TC, så syntes jeg godt not at nedstående kommentar omkring garantien er stærkt uheldig.
Kommentaren er skrevet den 1/3 2010.

Citér Der er IKKE tale om en betalingsstandsning. Reelt set er der 2,5 medarbejder i butikken i Århus - ikke 5! Så der skal rent faktisk ikke meget sygdom til, før man risikere at "lægge den ned". @ Sniper. TC har ikke benyttet sig af parallel-import i mere end et år.. TC VIL åbne igen, og det vil ske i løbet af ganske, ganske kort tid. Således at alle kunder ikke behøver frygte for deres garanti. Ligesom vareudvalg m.m. vil forblive nogenlunde det samme.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Henrik B. kan du ikke fortælle hvad dit forhold til Tape Connection er ? Er du medarbejder, eller hvorfor er du så godt informeret ?
 
Åbenhed er en dyd!

Og en regel her på recordere.dk:

Branchemedlemmer (medlemmer med tilknytning til branchen)

Enhver bruger med tilknytning til producenter, mellemhandlere eller forhandlere af produkter eller ydelser som har relation til emner der bliver debatteret på recordere.dk har pligt til at oplyse deres tilhørsformål, så disse kan offentliggøres i deres profil.


Henrik B. har efternavnet Schmidt, og så kan man jo selv drage konklusionen.



Redigeret af lunddal - 28-Marts-2010 kl. 13:48
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis Henrik B har en officiel tilknytning til TC, så syntes jeg godt not at nedstående kommentar omkring garantien er stærkt uheldig.
Kommentaren er skrevet den 1/3 2010.

Citér Der er IKKE tale om en betalingsstandsning. Reelt set er der 2,5 medarbejder i butikken i Århus - ikke 5! Så der skal rent faktisk ikke meget sygdom til, før man risikere at "lægge den ned". @ Sniper. TC har ikke benyttet sig af parallel-import i mere end et år.. TC VIL åbne igen, og det vil ske i løbet af ganske, ganske kort tid. Således at alle kunder ikke behøver frygte for deres garanti. Ligesom vareudvalg m.m. vil forblive nogenlunde det samme.
 
Nu har ting det jo nogle gange med at ændre sig - desværre. Og det er hvad der er sket i dette tilfælde. Situationen er i dag ikke hvad den var for 4 uger siden, grundet udefra kommende omstændigheder. Sådan er livet desværre.
 
M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Og en regel her på recordere.dk:

Branchemedlemmer (medlemmer med tilknytning til branchen)

Enhver bruger med tilknytning til producenter, mellemhandlere eller forhandlere af produkter eller ydelser som har relation til emner der bliver debatteret på recordere.dk har pligt til at oplyse deres tilhørsformål, så disse kan offentliggøres i deres profil.

Nu er ovenstående jo så af en så "blød" formulering, at rigtig mange herinde rent faktisk bør stå som "branchemedlemmer" - uden dog at gøre det!
 
Samtidig er formuleringen så lidt konkret, at den ikke giver svar på, hvad "branchetilknytning" er!
 
Hvad skal der til, for at man har tilknytning til en branche?
- Tidligere ansættelse?
- Nuværende ansættelse?
- Betaling for arbejdet?
- Frivilligt arbejde?
- Hvad med skoledrengen, som kommer og hjælper til i en butik, nogle eftermiddage om ugen?
- Hvad med rengøringskonen, som er på lønningslisten?
- Hvad med bogholderen, som samtidig er HiFi-entusiast?
- Hvad når man har en interesse og viden, og ens far/bror/onkel, whatever, driver en radioforretning/importør?
 
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Henrik B. har efternavnet Schmidt, og så kan man jo selv drage konklusionen.

 
Når jeg slår navnet op på de gule sider, får jeg 237 hits - så kan man jo selv drage konklusionen! Wink
 
Da man åbenbart ikke kan finde ud af, at holde sig til emnet, og holde debatten saglig, men derimod gør det personrelateret, trækker jeg mig hermed fra tråden. Fortsat go' debat... Clap
 
M.v.h.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 17:54
Det var ikke for at drive nogen form for hetz, men nu har du gennem årene i dine indlæg tydeligt vist at du har et tilhørsforhold til branchen og undveget alle spørgsmål om dit tilhørsforhold.

Hvorfor skal det være så hemmeligt?

Det vækker ikke ligefrem tillid.


Redigeret af lunddal - 28-Marts-2010 kl. 17:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu