recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection genåbnet, nu med Otto!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection genåbnet, nu med Otto!!

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Så må man jo håbe at de fremover kun sælger tv'er der kan holde. Nå, men Otto får jo en distributionskanal for sit nye tv - så må man håbe at det er skruet bedre sammen.
 
Dansk solgte TV koster ikke på bundlinien ved fejl! Wink
 
M.v.h.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?
- FLOT FORMULERET!
 
Og man kan sige at det forretningsmæssigt er smart af de nye ejere.....men moralsk Dead........JEG ville ihvertfald "flippe rådden skråt" om jeg stod med en vare i TC-butikken der var defekt og med TC-garanti, og der så stod en "smart" sælger i en TC-skjorte, TC stempler stående på disken, stort TC skilt på facaden, og postulerede at det vil han ikke røre ved, det er det "gamle" TC.....NO way. Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)
 
Vil give Henrik B ret i at man ikke bør male en vis herre på væggen unødigt, men det ville være SÆRDELES smart om det "nye" TC re-vurderede deres holdning til de "gamle kunder" og officielt, og krystalklart, vedkendte sig deres ansvar og forpligtelser nu hvor de VIL "malke" TC-goodwillen og beholde navnet. Ellers kan det jo udvikle sig til et cirkus hvor de hvert kvartal fortæller, at nu er der kommer nye ejere og at de derfor ikke kan afholde garanti for tidl. solgte varer. Samme "koncept" bruges iøvrigt af andre firmaer/brancher for også at "spare" lidt moms....... kein hexerei, nur behendigkeit
 
VH
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:31
Citat Henrik B "
Skal vi nu ikke ligge klappe hesten!? TC ér kendt for god service. Problemet er blot, at utilfredse kunder - uanset om det er berettiget eller ej - nu en gang er dem som råber højest. Derfor kan nogle få ofte overdøve de mange...  Wink
"..alle de sager hos forbrugerstyrelsen"??? Jeg tror du skal revurdere din opfattelse. Hvad taler vi om - to sager? Tre sager? Ud af hvor mange tusinde kunder?"
 
Det problematiske var, som du selv ved, ikke antallet, men at de nægtede at følge forbrugerrådets afgørelser indtil det fik for dårlig presse. Det var problemet. Nu er der tilsyneladende nye ejere og otto ved nok at han ikke skal skrive "tæskende højt" mere.
 
Angående forsættelse at navnet kan det jo både være en fordel og en ulempe.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:49
Det jeg opponerer imod er udtrykket: "alle de sager" - dét har ingen hold i virkeligheden. Men enig, én er én for meget. Smile
 
Var det ikke "tæve højt"?  Wink
 
M.v.h.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det jeg opponerer imod er udtrykket: "alle de sager" - dét har ingen hold i virkeligheden. Men enig, én er én for meget. Smile
 
Og to er to for meget Wink
 
  /Lars
 
PS. Det gamle TC havnede i gabestokken hos forbrugerklagenævnet to gange.
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Og man kan sige at det forretningsmæssigt er smart af de nye ejere.....men moralsk Dead........JEG ville ihvertfald "flippe rådden skråt" om jeg stod med en vare i TC-butikken der var defekt og med TC-garanti, og der så stod en "smart" sælger i en TC-skjorte, TC stempler stående på disken, stort TC skilt på facaden, og postulerede at det vil han ikke røre ved, det er det "gamle" TC.....NO way. Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)


Du kan mene om sagen hvad du vil, men det er langt fra usædvanligt at der efter en butiks konkurs stiftes en ny butik med samme navn uden at påtage sig den gamle butiks forpligtelser. SHG gjorde det samme.

Navnet "Tape Connection" er i øvrigt et aktiv ligesom varelageret og frimærkebeholdningen, og hvis den tidligere ejer er gået konkurs, er det konkursboets opgave at sælge aktiverne til højeste mulige pris for at sikre kreditorerne. Det kunne sagtens inkludere salg af navnet uden garantiforpligtelserne.

Disclaimer: jeg har intet kendskab til TC, så jeg kan ikke vide om økonomiske problemer hos den tidligere ejer dækker over konkurs (med konkursbehandling) eller en anden lidt mere kontrolleret nedlukning af butikken.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

 
Øh hvor var det lige du købte dit 508 henne?


Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Der hvor jeg bor kunne man ikke købe en krp i nærheden, så den er bestilt over nettet
men hos sparshop.
så kan absolut ikke se der er noget i vejen med at købe på nettet.


Der er ingen der siger der er noget i vejen med at købe på nettet. Som du selv skriver, xcardman, så er det den der med, at bruge 30 minutter af sælgerens tid, og så smutte hjem og købe det på nettet, der er forkert.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Og er RET sikker på at Forbrugerklagenævnet vil anlægge samme synspunkt ( ikke at det normalt har/havde en betydning i TC's tilfælde)


Dét må du meget, meget gerne bevise, ved hjælp af en anden sag af samme type. Ellers synes jeg du skulle holde dig fra at drage konklusioner på klagenævnets vejne, når det nye TC 100% har loven bag sig.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Citat Henrik B "
Skal vi nu ikke ligge klappe hesten!? TC ér kendt for god service. Problemet er blot, at utilfredse kunder - uanset om det er berettiget eller ej - nu en gang er dem som råber højest. Derfor kan nogle få ofte overdøve de mange...  Wink
"..alle de sager hos forbrugerstyrelsen"??? Jeg tror du skal revurdere din opfattelse. Hvad taler vi om - to sager? Tre sager? Ud af hvor mange tusinde kunder?"
 
Det problematiske var, som du selv ved, ikke antallet, men at de nægtede at følge forbrugerrådets afgørelser indtil det fik for dårlig presse. Det var problemet. Nu er der tilsyneladende nye ejere og otto ved nok at han ikke skal skrive "tæskende højt" mere.
 
Angående forsættelse at navnet kan det jo både være en fordel og en ulempe.

Derfor kan det værre et problem at kalde butikken for TC, for det navn har den forrige ejer jo fået ødelagt, og to sager hos forbrugerstyrelsen, er to sager for meget, og det er utilgivelig ikke at følge forbrugerstyrelsen afgørelse, plus at der gik rygter om at det gamle TC også havde parallelimport varer, og da den nye TC ikke har overtaget garanti fra vare købet hos den gamle TC, så står dem med vare der er indkøbt hos den gamle TC og er parallelimport, uden garanti. 

Redigeret af Startrek - 27-Marts-2010 kl. 14:42
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 14:44
Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er mere end halvandet år siden, at TC importerede de sidste TV...
 
M.v.h.

Det er vel også gået skidt for TC for halvandet år siden og frem, men der er jo 2 år granti på vare købt i Danmark og hvis man har være så uheldig fx. at købe et TV for halvandet år siden og det gå itu i dag, så stå man rigtig, rigtig skidt, ikke Question.

Her burte det nye TC gå ind og hjælpe, da kunde har købet en vare uden af vide at det var tale om parallelimport, dette ville gøre af gamle kunde af TC ville komme tilbage til den nye TC.


Redigeret af Startrek - 27-Marts-2010 kl. 14:54
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

 
Øh hvor var det lige du købte dit 508 henne?


Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Der hvor jeg bor kunne man ikke købe en krp i nærheden, så den er bestilt over nettet
men hos sparshop.
så kan absolut ikke se der er noget i vejen med at købe på nettet.


Der er ingen der siger der er noget i vejen med at købe på nettet. Som du selv skriver, xcardman, så er det den der med, at bruge 30 minutter af sælgerens tid, og så smutte hjem og købe det på nettet, der er forkert.
Jo enig, men omvendt har sælgeren jo så heller ikke solgt det som gør at man vil handle det pågældende sted. For så vidt angår 508 syntes jeg bare at der kom lidt for meget glorie over den pågældende og det blev ikke købt i DK :-).

Redigeret af Stenholt - 27-Marts-2010 kl. 16:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu