recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 72>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 22:40
___________________________________________________________
 

 

                   To aktive Beloab 4000 er her tilsluttet lydkortet på en computer. 

____________________________________________________________


Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2010 kl. 09:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej Frank
Hvis denne tråd alene handlede at sætte B&O produkter samme har du ret, men så kunne folk lige så godt se i deres manualer. De fleste der gør brug af tegningerne, vil sammensætte B&O produkter med ikke B&O produkter. I dette tilfælde BC. 2 til en ikke B&O fladskærm. Hvis denne fladskærm så har digital udgang, ja så må vi se på de nye muligheder det kan give, osv. osv.
 
Frank, du er velkommen til at lægge tegninger ind, hvis du kan se i krystalkuglen hvad folk får brug for.
______________________________________________
 
 
 

Det fremgår ikke af denne tråd, at det ikke var et Beovision-TV.

Du skrev selv lidt længere opppe:

>Beovision er tilsluttet med Master unit på tegningen, her vil det være >option indstillingen på de to, der bestemmer hvordan du betjener Beo4

Og nej jeg kan ikke se hvad folks fremtidige behov bliver og har heller ikke påstået det!!!

/Frank

 



Redigeret af frankmj - 07-Januar-2007 kl. 13:25
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 18:23
________________________________________________
 

BeoPort – i en Bang & Olufsen systemopsætning:

User guides - BeoPort pdf fil. 
 
 
 

Opsætningen ovenfor er et typisk eksempel på en B&O systemopsætning.
I dette eksempel skal BeoPort boksen indstilles til Option 6, hvilket er standardindstillingen.
Fra din PC rum kan du lytte til div. kilder i hoved. Hvis du ønsker det, kan musik signalerne
fordeles til yderligere linkrum i hjemmet. Med en tilsluttet IR-modtager kan du betjene
systemet med en Beo4 fjernbetjening.

For at kunne fjernbetjene dine kilder via BeoPort skal din PC være tændt.

Download bruger manual i pdf fil: Tryk her.

http://www.bang-olufsen.com/software-downloads

http://www.bang-olufsen.com/beoport

________________________________________________


Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2010 kl. 08:58
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2007 kl. 02:00
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej Frank

Beovision er tilsluttet med Master unit på tegningen, her vil det være option indstillingen på de to, der bestemmer hvordan du betjener Beo4.

Tegningen er for at vise den digitale og den analog mulighed for tilslutning af BeoLab 5 til BeoCenter 2's tilslutnings box.

 

Det er ikke sådan de anbefaler man forbinder enhederne i brugervejledningen til Beolab 5.

Du må da give mig ret i at når man tilslutter Beolab 5 til BC2, så er det da bedøvende ligemeget hvilken option du sætter Beovision i. Du vil stadig være nødt til at bruge AV->TV for at få (analog)tv-lyd  i Beolab 5?!?

/Frank



Redigeret af frankmj - 06-Januar-2007 kl. 02:02
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 11:47
_________________________________
 

8 polet DIN,

Chasis bøsning 2 slags: alm. + spec. Pris 14 Dkr.

 

http://www.brinck.dk/ 

_________________________________


Redigeret af Peter Pan - 22-Juni-2010 kl. 08:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2007 kl. 06:27

Hvorfor vil du forbinde powerlink til Beocenter 2 og ikke til Beovision? Det vil jo betyde at du skal skal trykke AV->TV for at få TV-lyd i Beolab 5!?!

/Frank

 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 22:16
 


Redigeret af Peter Pan - 03-August-2017 kl. 09:59
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 15:52
Hej igen hirtshals
Kablet er ikke mere specielt en du vil kunne finde en DIN < --- > Phono adapter i de fleste radio butikker.
 
Vær dog opmærksom på at AUX er et linie signal uden om volume reguleringen. Skriver du.
 
Betyder at den del af et 5 pol DIN stik, der er loddet på ben 2-3-5 også kan bruges til at hente et Pre-out = volume styret linie signal ud af en 8 pol DIN PowerLink stikdåse, som sender lyd til dine højtaler.
 
Hvis du tilslutter de 2 Phono stik som i DIN enden er loddet på ben 2-1-4, i en lydudgang på en forstærker og tilslutter DIN stikket i PowerLink bøsningen, ved jeg ikke hvad der sker, men i en PowerLink stikdåse sendes tænd/sluk signal strøm ud af stikdåsens 1 & 4. Så lad være at forsøge på det.
 
AUX er en ting og PowerLink en anden. Så er det bare sådan at vi bruger 5 polet DIN stik, som kan gå både i den 7 polet DIN og den 8 polet DIN stikdåser, fordi det er nemmere at lodde på, og det er lettere at finde et sted at købe dem.
 
Den adapter du linker til de = min tegning. Jeg vil tro det er det røde og hvide Phono stik du skal bruge til AUX ind fra dit TV, og ombytte til gul og sort hvis du vil benytte AUX ud til eks. en båndoptager / harddisk.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hirtshals Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 14:35

Hej Peter

Godt Nytår, og tak for hurtig respons.

Da jeg ikke selv er den store lodder, vil jeg sende dem din tegning, men jeg går ud fra at det er sådan de har loddet det speciel kabel jeg har købt hos dem.

Men ved at købe deres standard kabel

http://www.av-connection.com/?PNo=07-093&PVer=0&ML1= 1&ML2=4&ML3=89&ML4=179

Så kan det vel bruges midlertidigt - til speciel kablet er produceret

Ved du hvad de mener med

 Vær dog opmærksom på at AUX er et linie signal uden om volume reguleringen

Betyder det at man ikke kan skrue op og ned for lyden ??

Min ovennævnte opstilling er vel korrekt - jeg mener det kan vel ikke gøres anderledes - og med et korrekt fungerende kabel - er det vel plug and play -- dvs vil virke så snart kabler forbindes ??

 

 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 14:16

Hej hirtshals og godt nytår.

Sådan skal dit kabel være loddet når det er AUX in på et ældre B&O TV.

 



Redigeret af Peter Pan - 14-August-2008 kl. 18:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hirtshals Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 14:00

Hej Peter

Jeg har købt flg kabel hos AV Connection

AV-advance DIN Stereo audio kabel (2x Phono RCA han -> 5 polet DIN han)

Det skal bruges til at få lyden fra mit Plasma TV - Pioneer PDP-507XA ud gennem mit B&O Anlæg - Beosuond 3000

TV'et har ikke indbygget højtaler, men kan mopnteres på siden via alm Højtaler indgange på Fjernsynet. Udover alm højtaler indgang på TV'et er der to Audio Out stik L & R.

Til disse har jeg forbundet de 2 x phono og ført dem op til AUX indgangen på B&O anlægget.

Umiddelbart burde det vel virke - lyden fra plasma tv'et skulle nu komme ud af B&O anlægget, når jeg skifter til A AUX, på B&O anlægget.

Knappen findes ikke umiddelbart på fjernbetjeningen - men jeg har tilføjet den. Men uanset om jeg vælger A AUX på selve fjernbetjeningen eller AUX på selve B&O anlægget - kommer der ingen TV lyd ud af mit B&O anlæg.

ØV ØV ØV - jeg troede jeg skulle bruge 1. nytårsdag på sofaen med en god film.

 

 

 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 12:03

IR-Link øje 455 KHz  infrarød modtager fra B&O fjernbetjening.

Se side 7 -

 



Redigeret af Peter Pan - 18-Oktober-2015 kl. 18:37
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu