recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 5657585960 72>
Forfatter
Besked
Perfrank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2019
Sted: Fanø
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perfrank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 09:32
Hej Peter Pan,
Jeg har anskaffet mig en pladespiller Beogram 6002 som jeg gerne vil tilslutte mit anlæg. Med alle de gode info du kommer med, håber jeg at du kan hjælpe.
Min radio er en Beocenter 2300 hvor AUX udgang går til en Beolink Converter box, derfra med marster link kabel til TVét som er Beovision 8. Bag på fjernsynet er der en del stik, bl.a. 3 stk. 21 ben scart stik.
Er det et af disse scart stik jeg skal bruge og hvordan aktiverer jeg det med fjernbetjeningen.
Til pladespilleren har jeg en Dynavox Stereo Phone pre-amplifier model TC-4, ved ikke om den er god nok.
Jeg skal vel have lavet et specielt kabel mellem Scart stik og pre-amplifier, hvor det er jack stik.
Måske har du et godt forslag til hvordan jeg på bedste måde tilslutter pladespillerenSmile
Hilsen
Pfr
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2019 kl. 11:19

Hej Perfrank, og velkommen.

Jeg vil gerne lige have styr på om Beocenter 2300 kun én AUX IN/Out ? I manualen vises det ikke.
AUX IN vil være det rigtige sted at tilslutte RIAA Forforstærkeren efter Beogram 6002. Jeg læser at
AUX out går til en BeoLink Converter box, men AUX IN kan vælges via Beo4. Er dine højttaler tilsluttet
Beocenter 2300 eller BeoVision 8. ? Er du mest til en Scart IN/Out adapter tilsluttet BV8 benyttes
RCA/Phono stik til Scart adapteren. Har din Phone pre-amplifier TC-4 RCA udgang ? Jeg formoder
Beogram 6002's udgangs stik er tilpasset TC-4, uden styrings muligheder med Beo4. ?



Redigeret af Peter Pan - 31-Januar-2019 kl. 11:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Perfrank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2019
Sted: Fanø
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perfrank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 11:08
Hej Peter Pan,

Beocenter 2300 har kun den ene AUX in/out 8 ben din stik som går til Converter boxen. Yderligere er der 2 din stik for aktive højtaler, bruges ikke da højtalerne er tilsluttet til BV8. Om jeg er mest til scart in/out adapter tilsluttet BV8, ved ikke om det er den bedste løsning eller eneste?
TC-4 har phono stik ind og udgang. Beogram 6002 har et 5 ben din stik med kabel overgang til 2 phono stik som passer til indgang på TC-4.
Om Beogram 6002 kan styres fra Beo4 ved jeg ikke, en opgave som jeg må prøve at finde ud af, når 6002 er tilsluttet.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2019 kl. 13:47

Hej Perfrank

Vi må heller lade stik som går til Converter boxen side hvor
det sidder, og benytte en Scart in/out adapter tilsluttet BV8.
Se tegning.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 10:15

Hvor en HDMI Lyd extractor kan være en fordel:
Hvis du skulle bruge extractoren til at foder et 7.1-kanals signal til en AV-modtager eller surround-lydforstærker.
Nogle HDTV'er downconvert multichannel soundtracks til stereo som standard, når de leveres over en optisk
digital forbindelse. Med en HDMI-lydextractor kan du omgå denne begrænsning ved at dirigere 7.1-lydsignalet
direkte fra f.eks din Apple TV 4K-boks til en optisk digital indgang på en surround- forstærker.



Redigeret af Peter Pan - 02-Februar-2019 kl. 11:27
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 10:46

For at undgå eventuelle misforståelser.

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

      
Beosound Core har ikke WISA. De skriver desværre flere steder "immaculate sound quality",
men ikke i forbindelse med trådløs højttalertilslutning. De skriver også ret forvirrende

BeoSound Core provides all the wired and wireless interfaces you need to create a smart
connection between your speakers and your other devices. Optical-in and optical-out
interfaces provide uncompromising end-to-end digital sound as well as convenient
analogue interfaces for your older equipment.

Men et par sætninger længere nede, skriver B&O -

If you own a set of BeoLab speakers, think of BeoSound Core as the engine that turns them
into a connected speaker system

Og til sidst, så er WISA ikke nævnt under tilslutninger

CONNECTIONS
1 x USB-C (for power via external power supply)
1 x Power Link socket (RJ45) with two channels
1 x Line-in (analogue & digital combo) with sensing
1 x Ethernet 10/100 Mbit/s 1 x Toslink digital sound out
1 x USB (for connection to the BeoSound Shape)


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Perfrank Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Januar-2019
Sted: Fanø
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Perfrank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2019 kl. 15:06
Hej Peter Pan,
Tak for dit svar, det virker fint.
MVH
Perfrank
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 11:56

Ravsted skrev - Velkommen til Home Automation vægmonteret Lenovo TAB 4-10".
Jeg kører to apps. Den ene er hjemassistenten. Du kan læse mere på 'hass.io.' nederst.
Med hass.io produkt kan du tilpasse fronten og styre mange af dine ethernet-enheder og iOT's -
det er en webside, der kører på en lokal server. Den kører fuld skærm som du kan se på billedet.
Den anden app er min foretrukne musik streaming app. Med Android kan du vælge en produktivitets
grænseflade - hvilket gør det nemt at skifte mellem apps, du har åbnet. Det giver dig en Windows-
lignende proceslinje. Du kan se på skærmbilledet. Strømforsyningskabel er "inde i væggen"
så ingen synlige kabler til Tabletten. - Hass.io - https://www.home-assistant.io/hassio/

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2019 kl. 15:55

Et lille DIY projekt, og et LG55C8 TV. 

Alternativ til vægophæng. Så er det nemmere at komme til. Standen
drejer i foden. Standen er nem at finde brugt, da BeoVision 7 er udgået.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2019 kl. 22:42
 LG Signature 55" R9 OLED TV.
 

 
Jeg dømmer bare. Wink Det kommer nok aldrig i 55 tommer.
LG kunne måske godt have gjort mere ud af LG Signature R9's design. ?


Redigeret af Peter Pan - 26-Februar-2019 kl. 13:11
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2019 kl. 09:01
 
Powerlink MK II. - RJ45.


Redigeret af Peter Pan - 26-Februar-2019 kl. 13:14
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
soegaard2000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2019
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soegaard2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2019 kl. 11:01
Hej Peter Pan

Jeg anvender en Sonos Connect sammen med et par Beolab 6000 højtalere hvilket fungerer perfekt. På lager har jeg en aktiv subwoofer som jeg godt kunne tænke mig også at få koblet til denne Sonos Connect. Sonos Connect har kun phono output som føres til hver af Beolab højtalerne. Der er ingen sub-out på Sonos Connect. Jeg synes at have set, et eller andet sted, at man kan tilslutte den aktive subs phono-in via en phono y-splitter? På min aktive subwoofer er det phono indgange. Er der nogen herinde som ved mere om dette?

På forhånd tak :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5657585960 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu