recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2019 kl. 07:43

Introduktion fra Bond 2 User Manual -
Tak, fordi du købte TIBO Bond 2 enheden. Vi håber, at din oplevelse med Bond 2 bliver sjovt i mange
år fremover. Bond-serien er en familie af trådløse modtagere, der kan gøre din eksisterende Hi-Fi i
stand til at spille trådløs streaming af musik i høj opløsning. Forbind blot Bond 2 til dit Wi-Fi-netværk,
download den gratis TIBO-app til din smartphone eller tablet, og du er på vej til at begynde at musik
streame. Den eneste forbindelse, der kræves mellem Bond 2 og din Hi-Fi, er enten et PowerLink MK
III eller en simpel ledning 3,5 mm til RCA phono-forbindelse fra og til.

Du kan også streame via Bluetooth. Bond 2 er også kompatibel med TIBOs multi-room, multi-play
system. Tilføj anden kompatibel TIBO produkter som Vogue, Sphere og Choros modeller, og du kan
snart opbygge en omfattende multirumssystem omkring dit hjem. Spotify-softwaren er underlagt
tredjepartslicenser, der findes her: https://developer.spotify.com/legal/third-party-licenses/

Se video Tryk her.

Pris ca. 880. Dansk krone. Kan også købes her Tryk.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2019 kl. 21:38

Michael skrev -

Hej. Jeg har et BeoPlay V1-40”, hvor den en kanal pludselig begyndte at forvrænge på højere lydstyrkeniveauer.
Det er den venstre tweeter. Jeg tog enheden fra hinanden og fandt, at de tre højttaler opsætninger bruger to
brugerdefinerede ICEpower moduler på boards hver med to 32W forstærkere. Et bord bruger kun en kanal.
Det venstre bord, hvor problemet ligger, bruger bare kanal “100” tættere på bordkanten på udgangsportens side.

Jeg tænkte på at prøve at skifte det og bruge den anden kanal og derved lindre problemet helt (håbede, at den
anden kanal er fri for problemer). Jeg er dog stadig nysgerrig efter, hvorfor dette er sket, og begyndte at se på
chips og layout. Det ser ud til at have meget til fælles med BeoLab 4's - moduler, og hvis det er tilfældet, kan
det være værd at se nærmere på.

Det ser ud til, at det bruger næsten det samme kredsløb som B&O's BeoLab 4 pcb, og jeg læste at de skiftede
til en anden udbyder, der måske ville være bedre. Jeg inkluderer fotos her fra begge sider for at lade jer kigge
efter og give mig råd om, hvad jeg kan og bør gøre. Håber det er okay

 

Jeg fandt ud af at PCB'et kaldes "35" eller 8004783 og at Beovision 11 har de samme tavler. Det ser ud til at
være en identisk med forstærkerne på BL4 og BL4000mk2. Jeg vil prøve at ændre for at bruge den anden kanal,
der sandsynligvis ikke er defekt. Det ser ud til, at FP1,2,10 og 11 på P1 er forbundet til hovedlogikkortet, ligesom
det frie kabel er tilsluttet P3.

Det lykkedes mig at få det til at fungere. Jeg målte alle stifterne og nogle andre ting igennem for at finde ud af,
hvad de gør. Derefter skiftede jeg simpelthen pin 1-11 og 2-10 på input. Og flyttede pin 1-> 3 og pin 2-> 4 på
output for at gøre brug af input og output, der før var ubrugt. Det ser ud til at fungere perfekt. Jeg har lavet nogle
tests, og det hele lyder fint. Hvorfor den anden forstærkerkanal begyndte at forvrænge, ??er noget, jeg vil forlade nu,
og jeg samler tv'et igen, efter nogle flere test.

Her https://forum.beoworld.org/forums/t/37951.aspx?PageIndex=2

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2019 kl. 13:55

7 Polet DIN kabel:  Fjern disse to pin, som levere datelink.

Så kan den ene ende gå i en 5 pin DIN indgang.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2019 kl. 09:30

Med BeoLink Active type1636 er fordelen at forstærkerne ligger i de aktive BeoLab højttaler
der vælges. Stream f.eks direkte til et lille selvstændige setup via, Airport Express Mk II.


       

           Husk når du går på DBA -
         

               



Redigeret af Peter Pan - 30-December-2019 kl. 10:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2020 kl. 09:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2020 kl. 09:03

2020. HDMI Forum - indfører påkrævet certificering af kabler til HDMI 2.1. - Læs her.



Redigeret af Peter Pan - 27-Januar-2020 kl. 08:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2020 kl. 13:48
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 18:57

                        

Celestial Passiv højttaler front: Der er 3 nye farver på vej ... Antracit, messing og bronce
Palatial og Celestin væginstallations højttaler, kan tilsluttes BeoAmp 2. 300 watt
2 - kanalsforstærker. Eller BeoAmp 16. - Click here.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2020 kl. 13:11
Lidt B&O nostalgi -
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 16:53
Tips. LG C9 tv /  Harddisk optagelse.

fisterolfert Skrev: Jeg har koblet en ekstern harddisk til mit lg c9 og
formateret den direkte på tv’et. Jeg kan se harddisken i menuen,
men kan ikke få lov at optage på den. ?

Jonas R Skrev: Efter megen søgen og andres erfaringer, skulle man
bruge en desideret SSD. Jeg valgte denne, og den har virket perfekt.


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2020 kl. 10:09

I dag vil folk streame musik, men samtidigt må elektronikken knapt kunne ses.
Sådan kan det løses ' i stereo' til ca. 3.000 Kr. + et sæt brugte Beovox CX 100.

  

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2020 kl. 08:10

Med dette ældre setup, streamer jeg Digital audio via mit BeoVision 7 Mk III TV's tilsluttet højttaler

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6061626364 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu