recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2020 kl. 12:17


Redigeret af Peter Pan - 26-August-2022 kl. 19:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
sotgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2020
Sted: Ålum
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sotgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2020 kl. 23:20
Er det muligt at konfigurer to Beolink Converter 1611 på samme ML bus sammen med BeoLab 3500 så jeg kan skifte mellem lyd fra en streamingunit og et ikke B&O TV med min beo4
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 07:51

Hej sotgaard.

Dette betyder, du kun kan benytte MasterLink produkter fra B&O til BeoLab 3500.
Beolink Converter 1611, konvertere det ældre Master control Link til Master Link
systemet. Så det har du ingen glæde af i dette sammenhæng.

Men jeg vil gerne belæres, hvis nogen har et forslag.  

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 08:21

Her et alternativ. Dog lidt mere besværligt.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
sotgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2020
Sted: Ålum
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sotgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 08:45
Hej igen

Jeg har formuleret mig forkert - jeg har en beoLab 3500 som spllier sammen med en Beolink Converter 1611 på ML med en streamingunit.
mit spørgsmål er kan jeg forbinde endnu en Beolink Converter 1611 på samme ML for at tilslutte TV-lyd og så skifte mellem de to Beolink Converter 1611 med Beo4, som at skifte mellem 2 forskellige AUX signaler

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 10:45

Hej igen

Streaming unit -  Er det en Yamaha MusicCast WXC-50. ? Hvad med en lille tegning. Thumbs Up

Er det ca. som på billed 01-Februar-2018 på side 50 ?



Redigeret af Peter Pan - 29-April-2020 kl. 11:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af sotgaard sotgaard skrev:

Hej igen

Jeg har formuleret mig forkert - jeg har en beoLab 3500 som spllier sammen med en Beolink Converter 1611 på ML med en streamingunit.
mit spørgsmål er kan jeg forbinde endnu en Beolink Converter 1611 på samme ML for at tilslutte TV-lyd og så skifte mellem de to Beolink Converter 1611 med Beo4, som at skifte mellem 2 forskellige AUX signaler

Nej, for så ville du jo have to mastere på samme ML-bus.
Og det er ML-systemet ikke gearet til.

Hvad med at anskaffe dig en 4500/6500/7000 audiomaster i stedet.
Så kunne du tilslutte din streaming-dims til f.eks A.Tape-indgangen dér.
Og kablet fra tv’et i f.eks CD eller A.Tape2-indgangen (alt efter mulighederne på den valgte master.
Den master kan du så sætte i A-Option 0 og gemme væk.
Når du vil høre ‘streamen’, trykker du så blot på A.Tape/A.Mem på Beo4’eren.
Når du vil høre tv, trykker du på A.Tape2.

N.B. 1611’eren skal selvfølgelig stadigvæk bruges for at forbinde til ML-bussen - skal tilsluttes A.Aux i audiomasteren.

På den måde er audiomasteren en fjernbetjent hub Big smile


MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 15:46

MM Skrev -  For så ville du jo have to mastere på samme ML-bus. Og det er ML-systemet ikke gearet til.

Så må der være en bedre løsning at kunne vælge forskellige setup til den Beolink Converter 1611 du har.
Her kan TV-lyd også være en tilslutnings mulighed. ( OBS! lip sync kan så forekomme).

sotgaard. Gider du beskrive det adapter kabel / stik, du benytter til BL Converter 1611's  Audio AUX IN.
Og om du aktivere med Beo4, med tryk på PC. Netop dette har være debatteret flere gange.

_________________

Opdatering -




Redigeret af Peter Pan - 23-December-2021 kl. 11:10
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
sotgaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2020
Sted: Ålum
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sotgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2020 kl. 21:48
Streamingboardet jeg bruger er denne ( https://www.arylic.com/collections/frontpage/products/up2stream-mini-receiver-board )men version 2 - forbundet med BL Converter 1611 v.h.a. minijack -> 5pin din.
Dit forslag med en phono switch box giver mig en ide, med at lave det med et 5V switch over relæ forsynet fra usb på TV, så når TV er tændt er lyden derfra og ellers fra aryllic board !
M.h.t. at aktivere ved at trykke på PC så reagere den godt nok. Men ved at BeoLab 3500 skriver V.AUX i display og begynder at spille fra streamingboard
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2020 kl. 08:09

Arylic - up2stream Pro - Se mere på YouTube - Click here.


Star Spændende sotgaard. - Tak for din tilbagemelding.



Redigeret af Peter Pan - 30-April-2020 kl. 11:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 09:56
Så at Nagash benytter passive Jamo A 510 som loft højttaler, i sit 5.1.2. setup.
Den idé vil jeg godt give videre. Syntes de passer fint til dette formålet. Thumbs Up



Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
SørenAndersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2019
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SørenAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2020 kl. 08:17
Hej PETER
Jeg har udskiftet tweeterne i mine  Beolab 5 og der skal så anvendes et service program og et kabel imellem laptop og BL5 kan du mon hjælpe mig med at finde kabel og programmet
Mvh Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6162636465 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu