recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2006 kl. 13:30

Ovenstående billeder, lagt ind af maxhh:

Der gøres opmærksom på at nogle tegninger er opdateret, så gå tilbage i tråden og se efter før du evt. laver en adapter.

Mvh Peter Pan

________________________________________________

Hej maxhh

Her er den du skal bruge til spørgsmål (1) Til spørgsmål (2) Du må tage lodde kolben frem og varme lodningerne op igen, sørg for der er lidt frisk tin på loddespidsen.

Tilslutning af phono stik på Beogram pladespiller.

Der er dog også tilsluttet på andre måder på B&O's grammofoner.

http://www.da-capo.dk/grafik/B&O/beogram%202400.htm



Redigeret af Peter Pan - 04-April-2009 kl. 13:16
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2006 kl. 11:42
_______________________________________________________________________
 
BeoLink - Home Integration
 
Med et BeoLink system vil du kunne flytte og dele oplevelsen, i stedet for udstyret. Det er home integration.
 

Sådan bruger man BeoLink Wireless 1.

OBS
 
Kombinationen Wierless 1, version nr. 1780 og BeoLab 3500 versions nr. 1601 skal
ikke tilsluttes en løs IR-Sensor, her virker IR-sensoren som er indbygget i BeoLab 3500
 
Montering af løs IR-Sensor gælder altså kun for den første versioner af Wierless 1.

BeoWireless 1.
 
BeoLink: Flyt og del oplevelsen – ikke udstyret
Én fjernbetjening til hele underholdningssystemet - Beo4/Beo5 giver adgang til alle CD-, DVD- og radiokilder samt digitale medier. Adgang fra hovedrummet til enhver BeoLab højttaler via BeoLink Active. Audio i linkrummet uden forringelser i kvaliteten. Nem installation efter ønsker og behov – også i forbindelse med belysning og kontrol af gardiner.
 
Hvad er BeoLink?
Bang & Olufsen give en ny dimension til din oplevelse der ville lade dig nyde din underholdning selv om du bevægede dig fra rum til rum. Det hele betjenes af én enkelt fjernbetjening. Dette kalder vi for BeoLink.
 
Nye teknologier – nye muligheder
Få adgang til radiostationer på internettet og lytte til musik online over dine kvalitetshøjttaler. Du kan flytte dine kilder til hjemmets andre rum via BeoLink. BeoPort er et andet eksempel på linktankegangen. Den giver dig frihed til at få adgang til digital musik og internetradio fra din computer via dit Bang & Olufsen musiksystem. Den virker også den anden vej: Du kan betjene dit musiksystem og endda også dit BeoVision fjernsyn via din computer.
 
BeoLink Wireless 1. Ingen kabler. Ingen kompromisser
Du kan nu trådløst tilslutte hvilken som helst højttaler fra det aktuelle Bang & Olufsen udvalg til en audiomaster ved hjælp af BeoLink Wireless 1. Nu kan du nyde cd-kvalitet overalt i hjemmet, uden at du behøver kabler. Alle data transmitteres ukomprimeret via en meget stabil trådløs teknologi, uanset om kilden er en computer-, cd-, radio- eller fjernsynslyd. Der er ingen hørbare forsinkelser, udfald eller skratten.
 
Alsidighed og enestående lydkvalitet
Omsider er det blevet muligt trådløst at overføre lyd i en kvalitet, der lever op til Bang & Olufsens standard. Du kan nu nyde fordelene ved trådløshed uden at have problemer med ikke-testet teknologi. BeoLink er allerede det førende medie til integration, men er nu blevet endnu mere alsidigt og brugervenligt.
 
Nem installation og opsætning
Den fysiske BeoLink Wireless 1 fungerer enten som sender eller modtager. Du skal bruge mindst én af hver. BeoLink leveres i det hensigtsmæssige og kompakte Bang & Olufsen design. Den gør sig godt, uanset om den står på hylden eller er monteret på væg eller loft. Den kan også anbringes skjult, da infrarødmodtageren til fjernbetjeningen er en separat enhed. Installationen er meget nem. Da der ikke er behov for at føre Master Link kabler gennem huset fra hovedsystemet, kan du leve i lykkelig uvidenhed om slagbor og rillefræsere.
 
Opsætningen går som en leg. Sæt omskifteren på sender eller modtager, anbring enhederne tæt på hinanden og tryk på forbindelsesknapperne, så enhederne kan finde hinanden. Du risikerer ikke at opfange naboens musik.
 
Fleksibel placering og størrelse
Hvis du beslutter at udvide dit system med flere linkrum, behøver du blot endnu en modtager og et par BeoLab 4000 e.l. Du kan få musik i alle rum, der har et vægstik. Vil du have musik i hele herregården? I teorien kan du have 21 sæt linkhøjttalere, der spiller samtidigt, hvis du udvider systemet med et par sendere.
 
Tekniske specifikationer
Teknologi: 2,4 GHz DSSS-audiosystem
Rækkevidde: Indendørs 30 m, uden hindringer 100 m
Dimensioner: L 280 mm x H 121,5 mm x B 50 mm aftagende til 25 mm
Vægt: 730 g
Materialer: Soft touch-lak
Vægbeslag: Standard
BeoLink starter med de Bang & Olufsen produkter, du ejer i forvejen. 
_____________________________________________________


Redigeret af Peter Pan - 19-November-2015 kl. 09:14
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 07:43

Selector HD 81 til Beovision TV.



Redigeret af Peter Pan - 19-November-2015 kl. 09:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2006 kl. 07:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:20

 

 



Redigeret af Peter Pan - 19-November-2015 kl. 09:18
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2006 kl. 10:20

ELECTRONIC SCART CONTROL CENTRE.

Multi scart aktiv automatisk omskifterboks med 3 x Scart indgange, 1 x Scart udgang og 6 x RCA phonobøsninger for
audio/video ind og ud. Den vælger selv hvilken signalkilde der skal vises på TV'et

Kompatibel med VHS, S-VHS, Video-8, Hi-8 og RGB. Pris: 249,00 DKK.

Kan købes her.

________________________________ 



Redigeret af Peter Pan - 01-Januar-2007 kl. 14:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 08:06
I min søgen efter surround receiver med preout
for tilslutning af BeoLab højttaler er jeg nået til:
NAD T765 surround receiver. Pris 9.999 Dkr.

Tryk her.

High-end Phono-Trigger til Powerlink venstre og højre kort version +
Y mono 3.5 Jack adapter til samling af trigger signal ved  NAD. 2 stk.
8 polet DIN hun til hun adapter (B&O Butikken), bruges til at samle
PowerLink kablerne. En til hver frem til hver BeoLab 3.

http://www.av-connection.dk/?PNo=AV-D8B-XXX&ML=1 



Redigeret af Peter Pan - 03-August-2017 kl. 09:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2006 kl. 15:27

En ny genialt  loddestation fra belgiske Velleman, som er blevet uhyre populært blandt elektronikk entusiaster i hele Europa. Du får måleinstrument, strømforsyning og loddestation sammenbygget i et apparat som alltid er klart til brug. Pris 999,NKK. Kan købes her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 12:03

IR-Link øje 455 KHz  infrarød modtager fra B&O fjernbetjening.

Se side 7 -

 



Redigeret af Peter Pan - 18-Oktober-2015 kl. 18:37
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hirtshals Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 14:00

Hej Peter

Jeg har købt flg kabel hos AV Connection

AV-advance DIN Stereo audio kabel (2x Phono RCA han -> 5 polet DIN han)

Det skal bruges til at få lyden fra mit Plasma TV - Pioneer PDP-507XA ud gennem mit B&O Anlæg - Beosuond 3000

TV'et har ikke indbygget højtaler, men kan mopnteres på siden via alm Højtaler indgange på Fjernsynet. Udover alm højtaler indgang på TV'et er der to Audio Out stik L & R.

Til disse har jeg forbundet de 2 x phono og ført dem op til AUX indgangen på B&O anlægget.

Umiddelbart burde det vel virke - lyden fra plasma tv'et skulle nu komme ud af B&O anlægget, når jeg skifter til A AUX, på B&O anlægget.

Knappen findes ikke umiddelbart på fjernbetjeningen - men jeg har tilføjet den. Men uanset om jeg vælger A AUX på selve fjernbetjeningen eller AUX på selve B&O anlægget - kommer der ingen TV lyd ud af mit B&O anlæg.

ØV ØV ØV - jeg troede jeg skulle bruge 1. nytårsdag på sofaen med en god film.

 

 

 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 14:16

Hej hirtshals og godt nytår.

Sådan skal dit kabel være loddet når det er AUX in på et ældre B&O TV.

 



Redigeret af Peter Pan - 14-August-2008 kl. 18:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hirtshals Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 14:35

Hej Peter

Godt Nytår, og tak for hurtig respons.

Da jeg ikke selv er den store lodder, vil jeg sende dem din tegning, men jeg går ud fra at det er sådan de har loddet det speciel kabel jeg har købt hos dem.

Men ved at købe deres standard kabel

http://www.av-connection.com/?PNo=07-093&PVer=0&ML1= 1&ML2=4&ML3=89&ML4=179

Så kan det vel bruges midlertidigt - til speciel kablet er produceret

Ved du hvad de mener med

 Vær dog opmærksom på at AUX er et linie signal uden om volume reguleringen

Betyder det at man ikke kan skrue op og ned for lyden ??

Min ovennævnte opstilling er vel korrekt - jeg mener det kan vel ikke gøres anderledes - og med et korrekt fungerende kabel - er det vel plug and play -- dvs vil virke så snart kabler forbindes ??

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu