recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 72>
Forfatter
Besked
JPYH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juli-2022
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JPYH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2022 kl. 17:30

Hej igen

Jeg har lige prøvet at ohme kablet, og der er ikke forbindelse til den ene kanal, det passer fint med den hvor ledningen var knækket af stikket…..

Så det er bare en øv øv  😒😒😒

Men tak for rådene!

Hilsen Jørn

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2022 kl. 09:55
@JPYH. Måske er der en fejl på din Beogram 2202.
____________________________________________



Dynavox TC-4 RIAA Forforstærker. Tryk her.

Har du en pladespiller eller grammofon uden indbygget forforstærker er løsningen her.
Tilslutninger for både phono og 5 pol DIN-stik ind/ud. Forbedret version med extern
strømforsyning (ikke længere indbygget). Dette er valgt for at minimere støj fra lysnettet.
Omtalte strømforsyning (primær: 230V - sekundær 12-15VDC) medfølger selvfølgelig.
 
Input: 5mV / 100kOhm / 1kHz.
Max. input: 30mW
Output: 450mV /100kOhm / 1kHz.
Frekvensområde: 18-20.000 Hz.
Signal / Støjforhold: > 50dB
Mål: 100 x 65 x 35mm.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2022 kl. 20:58
Hej eksperter.
Håber I kan hjælpe mig videre. Jeg har et beocenter 9300 med Redline 140, med restaureret enheder. Alt spiller fint. Jeg har købt et par fine beovox penta (med renoveret enheder) og er lidt usikker på om det vil være en forbedring og købe en ekstern forstærker. Jeg har læst flere steder at det vil forbedre lyden betragtelig. Jeg har kigget på følgende forstærker en smsl sa-98e. Kan jeg stadig benytte volume kontrollen hvis jeg vælger denne løsning. En anden mulig forstærker jeg har kig på er en xtz edge a2-300.
Hvad tænker I om disse løsninger og vil det øge kvaliteten af anlægget i forhold til at benytte den indbygget forstærker i mit beocenter 9300
På forhånd tak
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 08:59
Hej Yoda76. Tryk og læs meget mere om BeoVox Penta, og de muligheder du har.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Yoda76 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Yoda76 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 09:24
Tak for linket. Jeg havde set det i min rejse til indkøb af de nye højtalere. Jeg undersøger lidt videre.
Vh.
Til top
JPYH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juli-2022
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JPYH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 16:51
Hej igen PP
Jeg har fundet fejlen i både kabel og i pladespilleren.
Kablet var knækket i bøjningen ved indgangen til bundpladen og én af de tynde kobbertråde er knækket lige ved røret til pick-uppen.
Mvh. Jørn H
Til top
JPYH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Juli-2022
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JPYH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2022 kl. 16:56
Hej igen PP
Jeg har fundet fejlen på min 2202...
Fejlen ligger både i kablet, som er knækket lige ved indgangen til bundpladen, og én af de tynde kobberledninger til pick-uppen er knækket ved gennemføringsrøret til pick-uppen, så der ligger lidt pillearbejde foran mig... øv øv
Mvh. Jørn H
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2022 kl. 09:18


Fjernbetjenings forlænger, sender signalet fra
fjernbetjeningen via en lille modtager. I SAVA
1014 sendes signalet fra fjernbetjeningen til dit
AV-udstyr eller din tv-dekoder ved hjælp af
innovativ infrarød teknologi. Infrarød rækkevidde
på op til 10 meter. Passer til stort set ethvert
AV-mærke. - Click here.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2022 kl. 10:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bigom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2022 kl. 21:42
Hej PP

Beklager hvis spørgsmålet er besvaret før i tråden.

Mens alle andre streamer, er der stadigvæk nogle der kan lide og spille en CD nu og da.Wink

Jeg har derfor et gør-det-selv projekt med at forbinde et Beocenter 2300 til et par Sonos One højttalere. Jeg har indkøbt en Sonos Connect til formålet. Jeg har lavet et DIN til RCA kabel fra BC2300 AUX udgang til line-in på Connect, og det spiller sådan set fint, men uden at jeg kan bruge volumen kontrol på BC2300. Kan jeg bruge Power Link udgangene i stedet for AUX, hvordan skal det forbindes og kan jeg få begge kanaler fra en Power Link udgang, eller skal jeg bruge begge stik?

Pft
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2022 kl. 23:04
Hej  Bigom. Her en tegning til dig.


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Bigom Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-August-2022
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2022 kl. 06:16
Tak for hurtig svar, men det er den jeg allerede har lavet. Desværre kan jeg ikke umiddelbart justere volumen via Beo 4 på AUX udgangen, men kun via Sonos appen. Jeg håbede på at kunne det via Power Link udgangene, der er lavet til at drive et par aktive højttalere. Er det muligt? Jeg har prøvet at flytte DIN stikket fea AUX til Power Link udgangene, men det giver ikke noget lyd.

Vh
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 6768697071 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu