recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 06:20
Kabler kan ofte ødelægge æstetikken af en B & O-installation.  Her ses en strålende løsning fra Dion.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2018 kl. 21:47

Oprindeligt skrevet af Kenneth Kenneth skrev:

Jeg døjer med lidt problemer, som jeg håber at få hjælpe. Mit problem er, at jeg har delay på
musikdelen. Jeg har sat et sæt beolab 5 direkte til min beomaster 5, og når jeg spiller musik
i alle rum, så er der delay fra beolab 5 til resten af huset. Jeg har ikke problemer med delay
når jeg skruer ned på beosound 5. Det vigtigeste for mig er at kunne streame til min Airport
Express som sidder på A.AUX på BS5 via usb. Det er kun via den kilde jeg vil kunne høre i
alle link rum. Håber det giver mening.

@ Kenneth:

Istedet for at tilslutte BeoLab 5 til BeoMaster 5, tilsluttes de på ML/NL converteren.
Så får du ingen lyd forsinkelse.



Redigeret af Peter Pan - 30-December-2019 kl. 08:40
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2018 kl. 20:26
Hej
Jeg vil gerne forbinde min Airport Express til min Beolink Passive. Jeg har tidligere brugt denne i mit køkken forbundet fra mit Beovision 10 via masterlink. Nu har jeg solgt fjernsynet, købt et nyt og forbundet dette med mine Beolab højttalere i stuen, hvilket virker perfekt.
Jeg vil dog gerne, om muligt, bruge min Beolink Passive i køkkenet som er standalone setup. Meget gerne så jeg skal tænde den enten med ir-øjet og/eller med min Beo4 fjernbetjening. Kan jeg bruge en Beolink 1611 til dette formål?
 
Mvh
Mogens
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 10:28

Hej mhp

Her mit foreslag til et standalone setup med ir-øjet for styring med Beo4.
De Aktive BeoLab højttaler vælger du naturligvis selv.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 10:48
Sådan vil du kunne bruge BeoLink 1611 via - ML til BL 3500 & BL 2000.
Men heller ikke her til Passive højttaler.

Opdateret -





Redigeret af Peter Pan - 23-December-2021 kl. 10:53
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 11:15
Hej Peter
 
Mange tak for svar.
Jeg forstår det dog ikke helt. Det skyldes, at jeg er helt på tynd is omkring setup af B&O. Det kan man sagtens være, selvom man er en glad bruger af B&O's produkter :-)
 
Som jeg forstår dit svar, så viser du hvorledes jeg kan få Beolink Active til at være standalone med nogle aktive B&O højttalere, alternativt hvorledes jeg kan lave et setup med en Beolab 2000 eller 3500. Jeg har dog ingen af disse komponenter.
 
Jeg har en Beolink Passive, 2 gamle (men gode) CX100 højttalere og jeg har en Airport Express. Disse komponenter vil jeg gerne have til at spille sammen, som en standalone løsning. Jeg har læst et sted at en Beolink Converter 1611 kan tilkobles og oversætte 'lyd ind' til masterlink og at Beolink passive forsat vil kunne tændes og slukkes med min Beo4 (PC-kommando). Jeg har ikke denne Converter, men jeg kan se at man kan finde en på DBA til en rimelig penge. Altså hvis det løser noget ...
 
Jeg håber, at dette gør det mere klart, hvad jeg forsøger at opnå.
 
Mvh
Mogens 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 12:57
Der findes en BeoLink Passiv Type nr.1656. Hvis du kan finde sådan en.
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 13:12
Hej Peter
 
Det er netop sådan en jeg har. Type 1656 sw: 1.4. Men jeg kan ikke få den til at virke, selvom jeg har prøvet med forskellige kabler købt hos AV-connection.
 
Jeg ville være meget interesseret i at vide, hvorledes jeg får denne til at virke sammen med min Airport Express i en standalone opsætning.
 
mvh
Mogens
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 17:45

@ mhp

Den skal jo fødes fra et B&O MasterLink system i hoved rummet, som der også står.
Der er en grund til de to forgående forslag. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mhp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2018
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mhp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 18:06
Hej Peter
 
Jeg beklager, hvis jeg er lidt tungnem. Men bare lige et sidste spørgsmål, så jeg ved at jeg har forstået det korrekt.
Jeg har læst på forskellige sider, at Beolink Passive kan fødes enten via Masterlink eller via Powerlink-stikket, som ikke er et rigtigt powerlink-stik, men snarere en lydkilde indgang. Hos AV-Connection i Sønderborg så de ingen grund til at jeg ikke skulle kunne forbinde min Airport Express direkte til Power-link stikket på min Beolink Passive med et af deres kabler (powerlink i den ene ende og minijack/USB i den anden, de sidste 2 skal begge forbindes med min Airport Express). Dette virker dog umiddelbart ikke.
Jeg har også læst, at jeg alternativt kan føde min Beolink Passive via Masterlink vha af en Beolink Converter 1611. Denne skulle så fungere mellemled mellem min Beolink Passive og min Airport Express. Og hvis jeg forstår dig, vil det heller ikke virke?
 
Har du nogen erfaring med et produkt som hedder Almando Masterplay? Ved du om det vil løse min udfordring?
 
Mvh
Mogens
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 09:10
Nej men det er der måske andre der har. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2018 kl. 16:40

Download PDF fil. -30017742 her.
 
 
Download PDF fil. - 30017744 her.

Oneremote Powerlink switches. Her deres forskellige versioner.

https://shop.oneremote.dk/en/product/oneremote-powerlink-switch/

https://shop.oneremote.dk/en/product/oneremote-powerlink-speaker-adaptor/

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu