recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad syntes du om ekstra materiale på DVD/BD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad syntes du om ekstra materiale på DVD/BD?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad syntes du om ekstra materiale på DVD/BD?
    Sendt: 05-April-2010 kl. 11:31
Kendt skuespiller og instruktør føler at magien ved film forsvinder med ekstramateriale på Blu-ray & DVD
Læs >>

Robert Redford mener at ekstramateriale på DVD / Blu-ray film ødelægger film magien. Er du enig ?

Redigeret af hummelmose - 05-April-2010 kl. 11:41
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:42
Jeg vil gerne selv starte.

Jeg er delvis enig med Robert Redford, men ville nødigt undværre de specials, hvor man ser på hvordan f.eks. special effects og store scener er blevet til. Jeg er lige glad med alle de udsendelser hvor flere skuespillere sidder og skamroser hinanden og instruktøren, men special effect og stunts syntes jeg er rigtigt  spændende at se efter filmen.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:44
Jeg må indrømme at jeg aldrig ser ekstra materialetEmbarrassed , så for min skyld må de godt udelukke det . ...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Fakker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:45
Jeg synes at til dels, har han ret.
Man mister meget af magien, som han skriver, når man har set hvordan det egentligt er lavet.

Det er jo vel meningen, at man skal fordybe sig i den film man nu ser, og ikke tænke hele tiden,
Det der er jo bare en GRØN baggrund.   feks.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:48
@ Hummelmose , det kunne være at du skulle lave en afstemning , da det jo ikke er alle der skriver kommentarer i tråden . Så har de jo også muligheden for anonymitet....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:51
Jeg ser noget af ekstramaterialet - men aldrig FØR filmen.
Venlig hilsen
KB
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Jeg synes at til dels, har han ret.
Man mister meget af magien, som han skriver, når man har set hvordan det egentligt er lavet.

Det er jo vel meningen, at man skal fordybe sig i den film man nu ser, og ikke tænke hele tiden,
Det der er jo bare en GRØN baggrund.   feks.
 
Man kan sagtens fordybe sig i filmen mens man ser den også tænke bagefter?Ermm Jeg synes ikke at filmene mister meget af magien.. eller noget overhovedet, omvendt kan det måske få mig til og lægge mærker til ting der er blevet gjort noget ud af men som jeg ikke før har set.
 
Men eh.. Hvis ekstramateriale skal være spændende for mig, må det godt være noget baggrund til en film -  Pitch Black kan man f.eks. se hvordan hovedpersonen bliver fanget (før filmen begynder), hvilket man normalt ikke ville have vidst. Det giver almindelige mennesker mulighed for at fordybe sig i en film de kan lide. Jeg har det i hvert fald sådan nogen gange, at hvis en film er god vil jeg godt vide lidt mere om filmen.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

@ Hummelmose , det kunne være at du skulle lave en afstemning , da det jo ikke er alle der skriver kommentarer i tråden . Så har de jo også muligheden for anonymitet....
MVH


Så har jeg sat en poll på artiklen. Beklager jeg måtte fjerne den 5 min. men lavede "lort i den" :-)
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:17
Ser meget sjældent ekstra materiale. Det er kun hvis der lige er en skuespiller som jeg vil "være sammen med" lidt længere. Og så hvis der er "deleted scenes"
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:22
Ekstramateriale er noget jeg sjældent ser, med mindre det går i baggrunden på noget der virkelig interessere mig. Fly f.eks. Embarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:25
Jeg så engang hvordan man lavede Terminator 2, hvor han kører motorcyklen ud over en kant og ned i de der kanaler. Hver eneste gang jeg ser filmen nu kan jeg næsten se snorene for mig, så jo han har da ret, men samtidig kan det også være spændende at vide hvordan de laver de ting, så man kan jo heldigvis selv vælge.

Selv ser jeg intet af det ekstra materiale der er på en film, så for min skyld kunne de godt droppe det og så spare tid og penge på den del.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:48

jeg ser det aldrig - med en enkelt undtagelse, hvis det er stand-up. Ellers synes jeg det er spild af plads

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu