recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad syntes du om ekstra materiale på DVD/BD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad syntes du om ekstra materiale på DVD/BD?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 13:31
Sidst jeg så noget ekstra materiale var på den første Lord of The Rings udgivelse, så det er ved at være nogle dage siden.
 
Hvis prisen for udgivelserne bliver billigere, kan de for min skyld droppe alt ekstra udstyr. Hvis det ikke ændrer ved prisen, kan de stoppe så meget på skiven der er plads til.


Redigeret af kaizer - 05-April-2010 kl. 13:32
Til top
S_Dalsgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 14:52
Jeg vil bestemt nødigt undvære ekstramaterialet, men det skal selvfølgelig først ses når man har set filmen. Jeg er en af dem der ofte venter med at købe en udgivelse til Special Edition'en kommer, så jeg får noget mere med.

Især til film med mange special effects er det spændende bag efter at se hvordan de er lavet, og man får også tit et indblik i hvor meget arbejde der egentlig ligger bag en film.

Det er dog ikke alt ekstramateriale der er lige spændende, men når nu pladsen på Blu-rays (og for den sags skyld også DVD'er) er til det, kan man jo ligeså godt fylde den ud.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 15:15

Hvis der udkommer en 1 og 2 disc udgave af samme film, så køber jeg 2 disc udgaven, Jeg kan godt lide at se ekstramatriale.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 15:34
Jeg har bestemt heller ikke noget imod at sidde og se ekstra materialet når man har set filmen, eller sæsonen af en TV-serie for den sags skyld.
For jeg synes det er interessant at man kan få lov til at få et kig bag kameraet og se hvordan de har skruet filmen sammen.
Bloopers eller gagreels er bestemt også meget velkommen hos mig, for den slags afslører at de trods alt kun er mennesker lige som alle os andre.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 16:02
Jeg er ligeglad med ekstra materiale. Jeg ser det så godt som aldrig.

Men jeg HADER ekstramateriale, såfremt dets eksistens på disken betyder at filmen for at få plads til ekstramaterialet er blevet encodet med en lavere bitrate, så skal ekstramateriale bare DØ!

Min optimale disk: Filmen i extended/directors cut på en BD50, encodet i H.264 med så høj bitrate som Blu-ray formatet nu tillader. Resten er jeg ligeglad med.


Redigeret af TBC1 - 05-April-2010 kl. 16:05
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg er ligeglad med ekstra materiale. Jeg ser det så godt som aldrig.

Men jeg HADER ekstramateriale, såfremt dets eksistens på disken betyder at filmen for at få plads til ekstramaterialet er blevet encodet med en lavere bitrate, så skal ekstramateriale bare DØ!

 
HØRT! Lige mine ord. Clap
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg er ligeglad med ekstra materiale. Jeg ser det så godt som aldrig.

Men jeg HADER ekstramateriale, såfremt dets eksistens på disken betyder at filmen for at få plads til ekstramaterialet er blevet encodet med en lavere bitrate, så skal ekstramateriale bare DØ!

Min optimale disk: Filmen i extended/directors cut på en BD50, encodet i H.264 med så høj bitrate som Blu-ray formatet nu tillader. Resten er jeg ligeglad med.

Ekstramateriale skal altid ligge på en ekstra disk, for hvis man proppe så meget ekstramateriale på en Blu-ray disk som man gør idag, så ville det altid går ud over kvalitet af selve filmen, nogle gang kan man få mistanke om at man kun udnytte Blu-ray mulighed for mere kapacitet til at smide så meget som mulige fyld på diske, og så end ud med en Blu-ray film i DVD kvalitet.

Så hvis man skal udnytte Blu-ray format korrekt, så er der kun plads til få undertekst og få lydformat og nul ekstramateriale, så at lyd og bilde kan codes med max. bitrate.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 16:11
Jeg ser det aldrig, og jeg syntes at de skulle spare det væk og sælge filmen billigere.
.....
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Jeg ser det aldrig, og jeg syntes at de skulle spare det væk og sælge filmen billigere.

Fordel ved at helt spare det helt væk er at man så kan ligge film i en noget beder kvalitet, da man ikke skal tage hensyns til ekstra materialet, plus at man kan sælge film billiger.
Til top
S_Dalsgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 17:02
Jeg tvivler på at fjernelse af ekstramateriale ville ændre på prisen.

Ellers er jeg enig i, at det selvfølgelig ikke skal gå ud over kvaliteten på billed og lyd, det er trods alt filmen der er det vigtigste.
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 17:07
Jeg forsøger altid at finde udgaver MED ekstramateriale, især på lidt ældre film. Ikke så meget for at se hvordan filmen er lavet (det er alt for tit skamløs ros filmholdet imellem), selvom det også kan være meget sjovt.
Det jeg går mest efter er:
- kommentarspor, som ofte kan give en større forståelse af filmen.
- features (i en ældre film), hvor f.eks. instruktør, skuespillere og anmeldere ser tilbage og vurderer filmens holdbarhed og påvirkning
- portrætter af f.eks. instruktør eller skuespillere
 
Af fremragende DVD'er med ekstramateriale har jeg nydt LOTR, Alien box og Blade Runner.
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Status: Offline
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 17:10
Ser det aldrig, så væk med det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu