recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbere lyden med lidt bedre højtalerkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbere lyden med lidt bedre højtalerkabel

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 16:28
Hvad med dette kabel ? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=122694  ved ikke hvor det er billigst og om det i det hele taget er for tyndt, idet jeg forestiller mig at ville opgradere med et sæt brug 5.1 højtaler (gulvhøjtaler) når jeg om nogen måneder har fundet et rimeligt sæt.
 
Thx certificeret højtalerkabel hvad vi det sige ?
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad med dette kabel ? http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=122694
[...]
Thx certificeret højtalerkabel hvad vi det sige ?

Jeg hæfter mig mest ved det totale fravær af oplysninger om materialer eller konstruktionsprincipper, som skulle gøre noget specielt for lyden. De oplyser om Duraflex-isolering, men de skriver ikke, at det er valgt af lydmæssige årsager.

Med andre ord kan jeg ikke engang se, at Monster selv hævder, at dette kabel har egenskaber, som forbedrer lyden i forhold til et normalt 1,5 mm² kabel.

Så er det meget at give 400,-, for 30 meter, når du kan købe 2x25meter normalt 1,5 mm² kabel for 178,-. Især hvis du senere opdager, at du reelt havde brug for 31 meter.

Jeg ville ikke lægge noget som helst i, at det er THX-certificeret. THX interesserer sig sandsynligvis allerhøjst for kabeltværsnittet, og verden er fuld af 1,5 mm² kabel.

Redigeret af Allan Olesen - 24-April-2010 kl. 17:31
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

 
(forstår ikke dem der har et surround anlæg med forskelle højtaler for og bag, forskellige mærker,modeller)  

Forstår ikke dem, der køber alt-i-et-anlæg i Bilka. 

Forstår ikke dem, der mener, at sådan et anlæg ligefrem lyder godt.

Forstår ikke dem, der mener, at højttalerkabler, uanset mærke, længde, pris, kvalitet, vil kunne gøre en forskel på sådan et anlæg.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

 
(forstår ikke dem der har et surround anlæg med forskelle højtaler for og bag, forskellige mærker,modeller)  

Forstår ikke dem, der køber alt-i-et-anlæg i Bilka. 

Forstår ikke dem, der mener, at sådan et anlæg ligefrem lyder godt.

Forstår ikke dem, der mener, at højttalerkabler, uanset mærke, længde, pris, kvalitet, vil kunne gøre en forskel på sådan et anlæg.
 
 
Helt enig.
 
Man fylder jo heller ikke raket brændstof på en puch maxi.Wink
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 19:30
Forstår ikke dem, der mener, at højttalerkabler, uanset mærke, længde, pris, kvalitet, vil kunne gøre en forskel på sådan et anlæg.
 
Ingen tvivl om at hvis man bruger et godt kabel til bassen (biwiring, alm højtaler) og et dårligt til de høje toner (strømkabel) at hvis man bytter kabler kan man høre en markant forskel.
 
Det jeg vil købe er noget lidt bedre kabel en det der er med som standard, fordi det der er med som standard meget ofte ikke er så godt, men det er også for at fin justere lyden. Mange små trick kan lige gi det sidste i et anlæg som rigtig montering af højtaler,placering af subben,
netstøj filter,gummiføder,justering eller f.eks lidt bedre kabel
 
 
Iøvrigt PhDream har bilka meget elektonik der ofte er billigere en de andre steder, så hvis det er et alt i en anlæg man søger er det ikke et dårligt sted at gå hen (men der findes selvfølgelig andre mere spændende steder at handle en bilka)
 


Redigeret af gasolin - 24-April-2010 kl. 19:33
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 11:59
Du har helt fat i teorien. Men.....
 
Du får ikke en forbedring der er pengene værd.
 
Med fare for at fornærme dig, kan jeg fortælle dig at min subwoofer koster 4000,- Den kan jeg sikkert forbedre lyden på med et kabel til et par hundrede. Begynder jeg at købe kabler til 500,- og op er det med stor sandsynlighed bedre at bruge pengene på en dyrere subwoofer.
 
Hvis du hellere vil have et kabel fra AV Connection end Harald Nyborg er det naturligvis dig der bestemmer. Tror bare ikke det kan betale sig.
 
Du er selv inde på gummidupper og spikes, placering af højtalere, justering af niveau på de forskellige højtalere o.s.v. Her vil jeg bruge mine kræfter istedet for at købe dyre kabler.
 
Jeg køber  for øvrigt selv elektronik og andre gode ting i Bilka. For de har rigtigt gode tilbud.
 
Det vigtigeste er:
 
1. Du er glad for dit anlæg.
2. Du synes at det lyder godt.
 
For det er jo dig der bestemmer. Jeg siger bare min meningSmile
 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 12:28
Har selvfølgelig en masse forskellige dele Vt-feet, audioquest magneter, dem til at sætte på kablerne, valhalla strømskinne med netsøjfilter (virker enormt godt) som jeg ved virker, altså jeg ved at mange forskellige små ting kan gi bedre lyd, så det skal da bruges det jeg har, men også at i billigt udstryr er det en fordel at skifte kablet ud med noget andet, det er det sted der ofte spares på (kablerne). 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 12:39
Problemet er ikke så meget, at du vil have bedre kabler. Problemet er, at du ser ud til have en misforstået opfattelse af, hvad du kan få for de penge, du er villig til at bruge.

I den prisklasse, du kigger i, kan du få større kobbertværsnit og intet andet. Alle de andre eksotiske teknologier, som kabelproducenterne benytter for at forbedre lyden, begynder først i kabler, som koster mere, end du er villig til at betale.

Så hvis du kun kan gøre dig håb om bedre kabeltværsnit inden for din beløbsramme, så kan du lige så godt købe et kabel med stort tværsnit, hvor det er billigst, i stedet for at lade dig forlede til at købe et andet tilsvarende kabel til overpris, bare fordi der står et navn på det.


Redigeret af Allan Olesen - 25-April-2010 kl. 12:40
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 13:17
Aha
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

 
(forstår ikke dem der har et surround anlæg med forskelle højtaler for og bag, forskellige mærker,modeller)  

Forstår ikke dem, der køber alt-i-et-anlæg i Bilka. 

Forstår ikke dem, der mener, at sådan et anlæg ligefrem lyder godt.

Forstår ikke dem, der mener, at højttalerkabler, uanset mærke, længde, pris, kvalitet, vil kunne gøre en forskel på sådan et anlæg.
 
Helt enig.
Man fylder jo heller ikke raket brændstof på en puch maxi.Wink
Det kunne da ellers være sjovt at prøve...LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:46
Firebird
 
Ja, men hvor f.... for man en Puch Maxi fra LOL
 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Firebird
 
Ja, men hvor f.... for man en Puch Maxi fra LOL
 

Kig under nærmeste mælkekasse. Der finder man ofte en Puch Maxi.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu