recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem 94160ta STØJ
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sagem 94160ta STØJ

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 00:29
ak ja! Troede kun det var harddisken, der blev varm. Nu skal der limes!
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 01:00
Cry
Har limet en møtrik på blæseren, men - øv - larmer fortsat, synes jeg.
Kan man ikke få den til at køre langsommere - eller skifte den ud med en mindre larmende?
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 01:29
Du kan sagtens prøve en anden blæser. Jeg havde dog god virkning med den der møtrik på bagsiden. Da det er resonnans fra plastikkabinettet der skaber støjen. 
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 11:39
Måske min blæser larmer lidt mere. Jeg synes også den støjer en de, når den kører uden for kabinettet.
Jeg er nu ved at fuske lidt med en større blæser, der kører langsommere - uden for kabinettet. (Sagem'en stod desuden oven på en reciever, som også gav varme - nok ikke den bedste kombination.)
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 13:54
TIp: http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=342553.jpg

Min blæser er godt isoleret fra kabinettet med skumpuder. Resten af vindstøjen kan ikke elimineres med mindre, man udskifter selve viften.

Har også selv prøvet med en 2,5" disk, men den vil ikke æde den?
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 23:53
Jeg har fosøgt mig med en stor blæser fra en gl. strømforsyning, og sat den under kabinettet - i en trækasse. Og trukket ledningen ud igennem kabinettet...den har kørt 3 timer uden at blive for varm. Når jeg får tid laver jeg en pænere metalkasse - skulle blot se om det virkede.

Til Beanie: som sagt - mærkeligt, at din hd ikke virker. Hvad mærke? Og hvad viser billedet? Er det for at få harddisken gummiophængt?

Jeg lægger et billede af mit "fusk" i morgen
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2011
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 12:28
Glæder mig til billeder af DIY projektet ;)
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 13:50
@raketten. Det er en Hitachi "deathstar". Jeg har iøvrigt prøvet med to størrelse. Men de vil kun køre i den bærbare.
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2012 kl. 21:39
Gode nyheder!
Først lavede jeg en kasse under Sagem'en til blæseren. Men jeg kunne fortsat høre den ( når jeg skruede helt ned for lyden:-) ) - så tænkte jeg: når nu harddisken IKKE behøver blæs, så er det jo kun tuneren ovre ved suden af, som skal have luft omkring sig. Hvis den lille blæser, som Sagem'en er udstyret med, kan køle den ned, så kunne det jo være, at det var nok at fjerne låget! Jeg havde et gammelt "låg" fra en Kiss-dvd afspiller, som jeg havde regnet med skulle bruges til "bund" for Sagem +blæser. Nu er det låg! Og totalt lydløst. Har kørt tre timer uden problemer.

Laver et billede om lidt. (er pt på nettet via en mobiltelefon med kun to-tre streger! Ak ja - sommerhuse og mobil dækning!) Det tager nok nogle timer, at uploade:-)
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 13:10
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
raketten Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raketten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 13:12
Raketten

Panasonic 42PX80E
WDTV Live
Yamaha rx-665 Surround
Denver dvb-t dmb 113
Sagem DTR 94160HD 160 GB (nu 250 :-) )
Gale højtalere
Tøjbøjle DVB antenne (home made :-))
Til top
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2011
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2012 kl. 13:25
...og så er den fisk fanget! :)
 
jeg krydser fingre for den ikke overopheder!!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu