recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic eller Sony??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic eller Sony??

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 15:51

Hej Lars

Ja, man kan godt afspille DVD-RAM med cartridges i EH50-optageren. Den DVD-RAM fra Panasonic som jeg har købt er i cartridges....men det lyder ikke til, at det eliminerer støjen. Jeg har desværre ikke en "købe" DVD til at afprøve om støjniveauet er det samme, når jeg afspiller en sådan.

Venlig hilsen

Kathrine

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 22:21

Hej Kathrine,

Det der med DVD-ram har jeg ikke prøvet, da jeg ikke ejer en sådan. så det kunne godt være forskellen.

Mvh Kurt.

Til top
dFrag73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Til Frede: Det jeg mener er, hvis man fx er i gang med at se en film eller en udsendelse på TV'et og telefonen fx ringer.....kan man så NEMT og HURTIGT sætte Pana'en til at optage filmen/udsendelsen og når man så fx efter 5 min. (1 time for kvinder  ) er færdig med at tale i telefon fortsætte med at se filmen/udsendelsen fra der hvor man blev afbrudt, samtidig med at filmen/udsendelsen bliver optaget færdigt? Jeg kunne nemlig godt forestille mig, at jeg ville bruge den funktion ofte...hvis det kan lade sig gøre 

Venlig hilsen

Kathrine

 

Hej Kathrine

Har du fået prøvet ovenstående og hvis ja - hvordan virker det? Er det nemt at benytte sig af? Overvejer nemlig selv at investere i en EH60 og der skal være mulighed for at "pause live tv" uden noget pjat.

Mvh. Daniel

Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 13:56

Hej Daniel

Ja, jeg har afprøvet ovenstående og det er nemt. Man sætter Pana'en til at optage manuelt eller via timer rec. og trykker bare "PLAY" på fj.betjeningen, når man vil se udsendelsen fra begyndelsen. Ved manuel optagelse, er Pana'en kun 1 sekund om at starte optagelse, hvis optageren er tændt. Hvis du har sat timer optagelse til, når du vil optage manuelt, skal du slå timer rec. fra ved tryk på "Timer" knappen på fj. betjeningen, før end du kan optage manuelt (lidt usmart som også beskrevet i andre indlæg).

Men jeg synes personligt at funktionen med at pause live TV fungerer helt fint og nemt  .

 

Venlig hilsen

Kathrine

 

Til top
dFrag73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 13:59

Det lyder fint. Så tror jeg at jeg har besluttet mig - det bliver nok en EH60.

Tak for svaret.

 

Mvh. Daniel

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 15:24

Hej.

Kathrine... Fået nogle skiver, og fået det afprøvet???

Har forresten opdaget idag, at brænder jeg skiver i "Hi-speed", så kan jeg lige fornemme at blæseren snurrer (suser) ganske svagt.

dFrag73... Det valg, tror jeg ikke du vil fortryde.



Redigeret af Pokerface
Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 15:35

Hej Frede

Bestilte skiver fra Tyskland i går aftes og der vil gå 1-3 dage inden jeg modtager dem og så vil jeg straks afprøve og fortælle om resultatet  .

Vh.

Kathrine

 

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2005 kl. 20:28

Hej Daniel,

Hvis du har et tv der understøtter q-link så kan du ved at trykke på direct-rec knappen på EH60'ens fjernbetjening sætte den til at optage det program du ser lige nu på dit fjernsyn med et tryk (Knappen tænder EH60, beder den skifte til samme kanal som tv'et og starter optagelsen) - men det kræver at du holder fjernsynet tændt indtil programmet er færdig og at du ikke zapper væk fra kanalen, for så skifter optageren med.

Mvh Kurt

Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2005 kl. 20:31

Hej

Så har jeg modtaget DVD-skiverne og resultatet er følgende:

Ved afspilning af DVD-R er optageren lige så lydløs, som når jeg optager/afspiller via HDD .

Men ved optagelse/afspilning af DVD-RW, så er blæserstøjen højere (men ikke så høj som ved brug af DVD-RAM.....til gengæld så er der en irriterende "brummen/lyd", som er højere end ved brug af DVD-RAM.

Mærkeligt at der er så meget forskel på DVD-R og DVD-RW.

Konklusionen må derfor være, at HDD'en og DVD-R helt klart er at foretrække.

 

Venlig hilsen

Kathrine

 

 

 

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 07:29

Hej.

Tjaaa, det kan man jo da godt sige.
Den eneste forklaring jeg har på det, er at varme-udviklingen med disse to typer medier er større, end på fra HDD og DVD-R skiverne, ellers ved jeg ikke hvorfor.
Typen: DVD+R, har jeg ikke selv prøvet, men de er jo meget lig DVD-R, og dem har du jo nok heller ikke prøvet endnu???

Mvh. Frede.



[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Kathrine Kathrine skrev:

Ved afspilning af DVD-R er optageren lige så lydløs, som når jeg optager/afspiller via HDD .

Men ved optagelse/afspilning af DVD-RW, så er blæserstøjen højere (men ikke så høj som ved brug af DVD-RAM.....til gengæld så er der en irriterende "brummen/lyd", som er højere end ved brug af DVD-RAM.

Konklusionen må derfor være, at HDD'en og DVD-R helt klart er at foretrække.

Det kan godt være jeg ikke lige har været opmærksom, men hvorfor er det lige at du vil benytte DVD-RAM skiver?

mvh Christian
Til top
Kathrine Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2005 kl. 10:43

Hej

Til cnn3:  Grunden til at jeg ville bruge DVD-RAM er for at få lidt ekstra "HDD"- plads når optagerens HDD er fyldt og fordi den er genskrivbar (eller hvad det nu hedder)......en DVD-RW er selvfølgelig også genskrivbar, men der har man ikke mulighed for at pause live-TV, som man har når man bruger en DVD-RAM.

Til Pokerface: Nej, jeg har heller ikke prøvet DVD+R. Jeg tror umiddelbart heller ikke, at der er forskel på DVR+R og DVD-R mht. "støj". Men da DVD-R ikke støjer, så kan jeg jo bare bruge dem .

 

Venlig hilsen

Kathrine

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu