recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 5455565758 62>
Forfatter
Besked
TomB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2014
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TomB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2021 kl. 20:22
 HEJSA gode mennesker

Søger hjælp😊😊

Jeg har købt en beo 7-40 fod, 7-2 højtaler samt beslag til mit LG 65 Oled TV.
Jeg har Canal Digital boks, Apple TV.
Har købt et speciel kabel hos mit lokale radio/tv shop(med indbygget modstand).
Tv og CD boks virker superfint sammen, lydmæssigt (forstår ikke at jeg skal tænde for begge dele?)

Men der er hår i suppen🤨🤨
Når vi tænder Apple tv, eller apps på tv, så kan lydstyrken ikke justeres og den er pæn høj….
Hvad kan være galt??

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 11:55
Hej TomB.

Vær OBS! på at BeoLab 7-2 højtaleren skal have et 5 Volt DC trigger signal via det 8 pin
DIN stik / PowerLink IN, for at kunne spille. Dette må kunne løse en del af dine problemer.



Hall AudioWiFi Streamer - Læs her. - Müzo POD app - Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
TomB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-April-2014
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TomB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 16:20
Tak for svar Peter

Kablet mellem 7-2 er med trigger/USB, USB er sat i TV. Kan det være problemet?
Eller er jeg nødt til at købe en Hall wifi Streamer eller lign.?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 17:49
@ TomB.

Hvornår og hvordan den TV USB tilslutning trigger BL 7-2, har jeg ingen anelse om.
Men som du skriver kan du ikke styrer volumen. Det skriver de du kan via Hall WiFi Streamer.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2021 kl. 22:33
@TomB

Du har vel sat kablet i tv’ets analoge phone-udgang (mini-jack) og trigger-kablet i tv’ets USB-port? Et kabel a la det her:


Har du prøvet at lege med lydindstillingerne på din Apple TV? Prøv at skifte mellem Auto, Dolby Digital og Stereo. Prøv også om du kan ændre lydformat på dit tv.

Oplever du ikke en svag susende, brummende baggrundsstøj? Baggrundsstøjen i phone-udgangen bliver jo forstærket af de aktive højtalere. Det bliver derfor aldrig helt godt at sætte aktive højtalere til den analoge phone-udgang.

Vil også anbefale dig at prøve en Hall Wifi Streamer. Ud over ren lyd via HDMI Arc og muligheden for at styre lydniveauet gennem tv’ets fjernbetjening, har den også Airplay 2. Så hvis du har en iPhone, kan du caste musik direkte til boksen uden at skulle tænde dit tv og Apple TV. Man kan jo altid købe den online og så afprøve den indenfor returperioden på 14 dage.



Redigeret af jensoest - 05-Juli-2021 kl. 22:57
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2021 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af TomB TomB skrev:

Jeg har købt en beo 7-40 fod, 7-2 højtaler samt beslag til mit LG 65 Oled TV.


Man kan også vælge en dedikeret mono centerhøjttaler som BeoLab 7- 4.
Jeg har egentligt ikke fundet ud af hvordan den er connected inde i BeoVision 7.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Rasmus87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2021
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 11:57
Hej
Jeg forsøger lige med opslag herinde…
Spørgsmål vedr. tilslutning af 2.1 (Beolab 18 + SUB) til ikke B&O tv. 

Jeg har anskaffet et sæt Beolab 18, som jeg gerne vil bruge til to ting:
📺 Lyd fra Samsung TV (model 2020).
📻 Streaming af radio/musiktjeneste. 

Jeg har indsnævret til to mulige løsninger:
- Almando Multiplay Surround Decoder (ca. 8.000 kr.). 
- Hall Audio Wifi streamer (2.000 kr.). 

Pt. har jeg kun Beolab 18, men kunne forestille mig, at jeg vil udvide med en subwoofer 🔊

Kan man tilslutte en subwoofer til Hall Audio streameren? 🤔
Eller bliver det noget rod, hvor jeg ikke har mulighed for at indstille subwooferen?

Jeg har fundet et opslag her på forum, hvor der anvendes to splittere. Her var det en centerhøjttaler, der skulle tilføjes et stereosetup.

Er der andet, jeg skal være opmærksom på, når jeg skal vælge mellem Almando og Hall Audio i et 2.1 setup? 
Det bliver ikke relevant for mig med 5.1…

Og mange tak for den hjælp jeg allerede har fået her på forum ved at læse en masse tidligere spørgsmål og svar! 👍🏼🙂
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 12:34
@Rasmus87

Hvilket tv har du helt nøjagtigt?
Til top
Rasmus87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2021
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 18:37
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2021 kl. 23:53
Er det muligt for dig at indstille den optiske lydudgang på tv'et sådan, at lydstyrken kan reguleres med tv'ets fjernbetjening? Er der eksempelvis mulighed for at slå Dolby Digital fra? Det er ikke særligt sandsynligt, men såfremt burde du kunne forbinde dine BeoLab 18 til dit tv via Toslink/optisk.

Beolab 18 manual:

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 06:44
Tilslutning af BeoLab front + Center + BeoLab 2 SUB, via PowerLink setup.
                                                                          ! Rettet til Optisk Toslink IN.



Redigeret af Peter Pan - 12-Januar-2022 kl. 13:21
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Rasmus87 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2021
Sted: Rødovre
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2021 kl. 07:20
Mange tak for responsen Smile
Et par opfølgende spørsmål:
- Er det afgørende, at powerlink først trækkes til subwoofer og derfra videre til højre og venstre højttaler? Kunne man lige så godt anvende en Y-splitter?
- Hvordan indstiller man frekvensområdet (overgang) mellem subwoofer og højttalere?

Centerhøjttaler kommer jeg ikke til at gøre brug af. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5455565758 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu