recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 5657585960 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 09:02
Hej Steen M L. Da LG's tv kun har digital audio udgang, er Hall streameren
en god løsning. På indlæg af 14-September finder du et link.
                                                  ! Rettet til Optisk Toslink IN.




Redigeret af Peter Pan - 12-Januar-2022 kl. 13:23
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 09:31
Kræves et specielt HDMI kabel for eARC ? .

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

eARC kræver, at der er datakanal i kablet. Det er der i de såkaldte "Ultra High Speed"
samt "High Speed with Ethernet" certificerede kabler. Men ikke de regulære
"High Speed" kabler, som Morten også forklarer. eARC løser også begrænsninger på 2.0 PCM i normal HDMI
ARC. Det vil sige alt spillyd i mere end 2.0 stereo (idet spillyd er realtidslyd og derfor bør udpakkes på konsollen
for at forhindre lydforsinkelse).

Her er hvad HDMI-organisationen skriver:
HDMI 2.1 eARC (Enhanced Audio Return Channel) – Will this work with any HDMI cable?
This works with HDMI High Speed Cables with Ethernet and the new Ultra High Speed HDMI Cable.

Alternativet er at tilslutte sin spilkonsol gennem receiver, men det er jo noget af et rod her i startfasen af HDMI 2.1.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Steen M L Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2021
Sted: Egå
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen M L Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 19:14
TUSINDE TAK PETER PAN - FANTASTISK - DET VIL JEG FORSØGE AT FÅ OP AT KØRE.

Er det muligt at anvende mine nuværende højttaler kabler der afslutter med rj45 eller skal jeg have de andre. (Mit ene højttaler kabel går under en dørkarm og ikke nem at skifte… )?

Cheers, Steen
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2021 kl. 21:58
Hej igen Steen M L.

Da BeoPlay 1 har 3 x RJ45 udgange, og Hall streamer kun har en RJ45 stereo udgange, og dine
BeoLab 8002 ikke kan vidersende PowerLink signaler fra den første højttaler, til den anden BeoLab
8002, er du nødt til at købe en 8 polet B&O PowerLink Mk II Y adapter, og følge min tegningen.

Kunne jo være en julegave. SKÅL. 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2021 kl. 19:40
BL 3500 connect.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2022 kl. 16:19
Hej Peter Pan

Jeg har fået fat i en B&O Beomarster 3ooo, men uden højtalere. Kan du hjælpe mig med ledningsdiagram for tilslutning af 2 stk Beolap 6000 højtalere. Eller andre gode råd. På forhånd tak
Med venlig hilsen

Henrik Schødt Thomsen
Mail: henrikschoedt@gmail.com
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 09:16
Hej Henrik.

Der er to versioner af Beomaster 3000. Du må præcisere din version.



Og så har jeg Googlet lidt.  Thumbs Up - Click here.


Redigeret af Peter Pan - 15-Januar-2022 kl. 17:28
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 10:55
Hej Peter Pan
Min Beomarster 3000 har type nr. 2931 og serie nr. 3091058. Mine højtalere er søjlehøjtalere Beolab 6000 fra 1999. Forkromet med sort stof foran højtalerne. Mit tv er et Sony KDL 40W5500, 2009.
I dag har jeg tilsluttet højtalerne til mit tv, indgang (!) Audio og USB stikket for signal til startrelæ i højtalerne (4,7V), når tvét tændes. Efter dine anvisninger i 2012-2013. Formoder tv og radio skal forbindes via kombineret vidio og audiokabel (ind. 3 på tv) og TP 2 på radioen????
Med venlig hilsen
HST 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 14:14



Redigeret af Peter Pan - 17-Januar-2022 kl. 06:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af HST HST skrev:

Hej Peter Pan
Jeg har fået fat i en B&O Beomarster 3ooo, men uden højtalere. Kan du hjælpe mig med
ledningsdiagram for tilslutning af 2 stk Beolap 6000 højtalere. Eller andre gode råd.
På forhånd tak.  Med venlig hilsen

Henrik Schødt Thomsen
Mail: henrikschoedt@gmail.com
Hej igen.



Da dine højttaler udgange er via 2 pin DIN stik, kan du kun tilslutte
passive højttaler. Man kan ikke sende dette signal ind i en aktivt
BeoLab 6000 som skal have et PRE-OUT signal. Jeg googlede et link,
hvor de skriver hvad mulighed du har, hvis du syntes dette er ulejligheden hver.

Redigeret af Peter Pan - 17-Januar-2022 kl. 06:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2022 kl. 12:12
Hej Peter Pan
Jeg kan ikke indsætte billeder her i dialogboksen, elles havde jeg gjort det. Men hvorfor kan jeg ikke tilslutte udgangene L & R  fra TP2 på radioen og forbinde dem til L&R audioindgang (3) på tvét. Dog skal der så være "pin" i de runde stik i begge ender.
mvh
Henrik
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2022 kl. 14:11
Hej HST.

Det dit spørgsmål gik på fra starten, har jeg svaret på. Hvad du ellers har gang i kan jeg ikke følge.
Her en støttepædagog. Noget af dette passer til dine 7 Pin DIN datalink bøsninger.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5657585960 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu