recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 3536373839 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 07:29
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 07:38
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


@ Clemen

Tror du man også kan det med et vilkensomhelst LG oled tv, som ikke er et BeoVision
Eclipse TV med muligheden for at gruppere højttalere, hvis der tilsluttes flere højttalere.  ?


Nu er der jo ingen der har set hvordan WISA-menuen ser ud når der skal parres højttalere, men LG's 2018-TV har Dolby Atmos dekoder, så hvis den skal give mening, så skal det også være muligt at vælge højttalere pr. kanal i WISA-menuen. Det må tiden vise.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 16:40

               Emotiva BasX MC-700 - 5,1 / 7,1 Surround Processor.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2018 kl. 07:57

 7.1-Channel surround sound kan opnås på mange måder.

 
 
Læs mere på side 35 indlæg af 19-Oktober-2017 kl. 11:08


Redigeret af Peter Pan - 22-Februar-2018 kl. 10:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2018 kl. 11:20

https://www.av-connection.com/?ML=2126

____________________________________________________________
 

Vil du selv lodde tilsvarende adapterkabler, så er her en vejledning. 

Sådan ser det ud når komponenterne er indloddet i et 3.5 Mono Jack stik.

__________________________________

Download Cat 7 B&O Håndbog - Click her.



Redigeret af Peter Pan - 22-Februar-2018 kl. 12:37
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2018 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af Per B Per B skrev:


Hej. Jeg har en Sonos Connect, som jeg har sluttet til et sæt Beolab 3 (phono til din/powerlink stik).
Nu overvejer jeg at forbinde den til 2 sæt Beolab 3, så jeg får fire højttalere i samme rum (to mod
køkkenet og to mod spisepladsen - skal monteres på hver sin side af halvvæg).

Er det en god idé, eller bør jeg hellere anskaffe en ekstra Sonos Connect og linke de to "rum" sammen. ?
Hvilke kabler vil du forslå, hvis jeg skal forbinde én Sonos Connect til fire Beolab 3 ?

Hej Per B

Dette er for LINE IN tilslutning for BeoLab 3 via den 8 polet DIN indgang.
Du skal vide at BeoLab 3 allene modtager og sender signalet fra den 8 polet DIN indgang til venstre kanal.
Men fødes BeoLab 3 med L.& R. stereo signaler skal du bare vide om højttaleren modtager det rigtige signal
set i forhold til, om den skal spille højre eller venster højttaler i din opsætning.

Er du til gør det selv -
Så køber du 4 stk. 5 polet DIN stik = et DIN stik til hver højttaler, og de længter (godt skærmet) Phono kabel
du har brug for, ud til de 4 BeoLab 3 højttaler. På hver længde lodder du et 5 pin DIN stik på, og et Phono stik.

I de 4 DIN stik lodder du plus ledningen på Pin 3 og minus på pin 2. Undervejs til højttalerne kan du evt. benytte
Phono Y adapert hvis dette kan give en kortere vej.

Som tidligere beskrevet er det det Phono stik du sætter til Sonos, der bestemmer om BeoLab 3 spiller som
højre eller venstre højttaler.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2018 kl. 21:26
Takker for de 100.000 hits.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 11:46
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 07:45

Af Ræven -

Skift til non B&O TV.

Der er meninger og der er Beofan meninger !



Redigeret af Peter Pan - 04-April-2018 kl. 11:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2018 kl. 09:49
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2018 kl. 13:31

Oprindeligt skrevet af compatibel compatibel skrev:

Kan nogen evt. rådgive mig med følgende problem. Jeg har et Beosystem 2500 der er forbundet til MCL 2P
forstærker der trækker 2 stk. Beovox CX 50 - det kører fint og forstærkeren slukker og tænder med anlægget !
Nu har jeg så fået en BS5Encore der er monteret med et sæt BeoLab 4000 Mk 2. Fra den ene Beolab har jeg
så trukket et nyt kabel ud til MCL 2P forstærkeren - men den kan ikke tænde og slukke forstærkeren ??

Hvis jeg tilslutter en BeoLab istedet for forstærkeren, så virker tænd og sluk fint. Alle kabler er fuldtmonterede
PL Mk II og hjemmeloddet iht. av. conn. hjemmeside. Er der nogen der har et godt råd ?

Hej compatibel. Se tegningen, og prøv at lodde det sådan.

 

Oprindeligt skrevet af compatibel compatibel skrev:

Hej igen Peter
Hurra nu virker det ! Ved bare at bytte om på 1 og 4 som du skrev !

Dvs. Jeg har nu Beosund 5 Encore tilsuttet et sæt BeoLab 4000 via fuldtmonteret MKII PL. DIN stik og derfra
videre til BeoLink forstærkeren MCL 2P med identisk stik, dog pin 1 og 4 ombyttet i forstærker ende. Derfra
videre til et sæt BeoVox. Højtallere + forstærker trigger nu på både tænd og sluk.

Jeg siger mange tak for hjælpen.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3536373839 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu