recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 3940414243 62>
Forfatter
Besked
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 14:56
Ja, jeg vil gerne væk fra hovedtlf-udgangen, omend den nu har fungeret fint med nuværende “aldrende” OLED. Og enig i dit svar på s. 40.

Nu dukker der stumper op på mandag; så ser vi hvordan løsningen ender med at blive :-)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 16:13

@ huntiedk

Husk venligst at skrive lidt om jeres resultatet, her på tråden. Gerne med billeder. Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Markf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 18:12
Hej Peter,
Så fik jeg mine bestillinger hjem.
mit Setup består nu af følgende:

Samsung 78" ks9500
2xbeolab 3
1x beoplay connection hub 
1xPowerlink Y-adapter til RJ45 (2x 8 pol. DIN - 1x RJ45) https://www.av-connection.dk/?PGr=6257
2xProf. Powerlink MKII kabel (8 ledere) https://www.av-connection.dk/?PGr=910

Jeg har et toslink fra tv til HUB'en og jeg har fået min fjernbetjening til at snakke sammen med HUB'en. men højtalerne bliver ikke trigget, og derfor ingen lyd.... 

hvad er det jeg gør forkert?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

@ huntiedk

Husk venligst at skrive lidt om jeres resultatet, her på tråden. Gerne med billeder. Thumbs Up


Selvfølgelig 😊👍
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2018 kl. 23:59

Hej igen Markf

Er det her fejlen ligger ? - Ellers benyt det tlf nr. Jeg tidligere har skrev.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Markf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 00:16
hej Peter, jeg har kun kabler i optisk indgangen og PL OUT(E på billedet) så det er ikke der fejlen ligger. Jeg prøver at give ham et kald i morgen.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 07:31

@ Markf

Jeg skære det lige ud i pap, før du ringer.  Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Markf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 08:27
Godmorgen Peter, jeg har gjort alt det du skriver. Kan det være fordi jeg har købt MKII i stedet for MKIII?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 08:42

Godmorgen Markf

Nej, om det er PL Mk II eller Mk III burde være lige gyldigt, selv om det vist er PL Mk III der følger med BL 3.
Noget andet er, at jeg mere end en gang har læst om fejl på Connection Hub, men kan ikke huske hvad
problemet var. Så det kan du også tale med din forhandler, eller Casper om.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Markf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 18:57
hej Peter. Det kan godt være at jeg har misforstået hvordan powerlink kabler virker.. skal der både være strøm stik og powerlink kabel i højtaleren? Jeg havde forstået det som at powerlink kablet kunne give strøm selv? Er jeg helt forkert på den?
Jeg får lyd ud af højtaleren lige så snart jeg sætter strømkabel i, men så slukker den jo aldrig?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 22:24

@ Markf

Mener du strøm til Hub'en via det medfølgende 230V strømkabel. Det skal naturligvis være tilsluttet i HUB port (A).
Herefter vil der være 4.7 Volt trigger strøm i de to 8 polet PL DIN stik = Plus på pin 4 og minus på pin 7, der går i
BL 3 og trigger højttaler relæet i ON/ OFF. BL 3 skal ligeledes have 230V tilslutning.



Redigeret af Peter Pan - 13-Juli-2018 kl. 22:33
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2018 kl. 22:49
Connection Hub S8 dk. manual.
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3940414243 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu