recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 4041424344 62>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Markf Markf skrev:

hej Peter. Det kan godt være at jeg har misforstået hvordan powerlink kabler virker.. skal der både være strøm stik og powerlink kabel i højtaleren? Jeg havde forstået det som at powerlink kablet kunne give strøm selv? Er jeg helt forkert på den?
Jeg får lyd ud af højtaleren lige så snart jeg sætter strømkabel i, men så slukker den jo aldrig?


Højttaleren slukker selv når Hub'en fortæller, at der ikke er signal mere. Den skulle gerne gå i dvale. Men der er ikke et 230 V strømsignal med i Powerlink-kablet. Det har et 5 V trigger signal, som bruges til at fortælle højttaleren om den skal tænde eller slukke, men du skal bruge strømkablet til højttaleren for at få gang i den.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Markf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2018
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 08:50
Se så giver det hele meget mere mening! Mine højtalere fungere nu perfekt! Tak for hjælpen!Big smile
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2018 kl. 15:16

Godt at det virker nu Markf. Thumbs Up

Jeg blev helt bekymret. Jeg har gennem tiden anbefalet Hub'en til mange andre, der ikke har haft nogen problemer.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 16:00
Så fik jeg opsat 2xBL18, 1xBL19, 1xTransmitter 1 + 1xRCV-3000 ir eye, 1xCore jf. tidligere indlæg Smile




Transmitter 1 fungerer som den centrale fordeler og sender trådløst til højttalerne. Det er egl. lidt overkill, da sagerne som ses står ret tæt, men gi'r på sigt mulighed for trådløse baghøjttalere. Jeg ville gerne ha' haft højttalerne lidt længere fra hinanden, men det er ret umuligt i rummet, når de samtidig skal bruges som TV-lyd.

Transmitter 1 er indstillet i "2.1"-setup, og fungerer dermed som skillefilter til BL19 - mener det er cutover ved 120Hz.



Core er koblet til første powerlink-indgang. TV er tilkoblet optisk indgang, og Sonos er koblet til analog indgang (phonostik). Det sorte stik i USB-indgangen er forbindelsen til RCV-3000 IR-modtageren, som er klæbet bag på møblet (den er følsom nok til at være ude af syne på denne måde).

IR-modtageren forstår umiddelbart LG-remotens lyd op/ned (og ligeledes IR-signalet fra ATV4K-remoten for at skrue op/ned). Denne regulering virker på den optiske og den analoge indgang, mens PL-indgangen styres fra Core. Jeg har derfor valgt at sætte Sonos op til fast udgangsniveau. Så kan man ikke skrue op/ned i Sonos app'en men skal bruge TV/ATV-fjernbetjeningen. Det er fint nok; jeg kan forestille mig at Airplay 2 vil overtage Sonos' rolle på sigt her i hytten.

Transmitter 1 finder fint ud af at skifte mellem kilderne prioriteret. PL-indgangen (Core) har højest prioritet, så når noget spiller via Airplay, er det kun det, man kan høre. Næste prioritet er optisk indgang, så når TV'et tændes, skiftes automatisk over på TV-lyd (med regulering på remoten). Laveste prioritet er Sonos, som spiller, hvis alt andet er slukket.

Næste step bli'r at få et lidt større TV ind mellem højttalerne, nok et 65" Sony AF8 - men det er et andet projekt. Derefter måske noget surround.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 16:05
Og så lige lidt nørd-detaljer om Transmitter 1: Den har en mini-USB-port til service. Den måtte naturligvis en tur i computeren. Den præsenterer sig som to COM-porte.

Den første port kunne jeg forbinde til med 9600 Baud i et terminalprogram (Putty). Der viser sig at være et simpelt kommandosprog tilgængeligt, hvor man kan lave små indstillinger af forskellige ting. Fx. kan lydniveau skrues op/ned med kommandoer, eller sættes til et specifikt niveau. Jeg har ikke været det hele igennem, men sjovt at lege med.

Den anden com-port fik jeg ikke nogen reaktion fra.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 17:19

Hej igen huntiedk

Tusind tak for en flot gennemgang og fine billeder.  Clap

Dette er jo hvad jeg håber, og samler på, så den dag mit BeoVision 7,1 surround sound TV ikke kan mere,
har nogle valgmuligheder for at komme videre. Noget jeg jo nok ikke er allene om, at finde intressant.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2018 kl. 20:56
Hej Peter Pan,

Det ser ud til at være meget det samme, vi er på udkig efter på sigt.

Problemet er at finde den der surround-processor, som ikke skal ha’ 1 mia. knapper, men bare nogle simple indgange og så analoge udgange, autovalg af indgang og selv kunne tænde/slukke. Gerne opsætning via en app.

Jeg er ikke vild med at skulle ha’ et af de typiske store surround-monstre stående, så jeg er også på udkig efter en “lettere” løsning. Jeg vil helst også undgå at ha’ HDMI-kilderne inden om processoren; en simpel optisk forbindelse, eller på sigt eARC, som kobling til TV’et, vil være fint for mig.

Vi må se hvad der byder sig til fremover, men stadig er der jo lidt niche over at ha’ aktive højttalere.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2018 kl. 09:57

huntiedk skriver - på sigt eARC

Læs mere om eARC Her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 23:11
 
LG Innotek USB Tranmsitter. - Download product brief Her.
 
Opdateret: Det er umuligt at få at vide hvor LG Innotek kan købes. Confused


Redigeret af Peter Pan - 26-Juli-2018 kl. 13:17
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 08:54
Noget nyt om hvorvidt det betyder, at du kan sætte X antal surround-enheder på et LG TV med Atmos via WISA? (jeg gætter på at det ikke kan lade sig gøre)
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2018 kl. 14:31
Hej Torben.

Her findet du meget mere om emnet. -





Redigeret af Peter Pan - 18-Marts-2019 kl. 23:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2018 kl. 15:01

Har du f.eks to BeoLab 5 der er tilsluttet som front højttaler på et BeoVision TV,
f.eks  Avant, og ville kunne streame musik fra f.eks en Nas- server eller en andre
analog stereo lydkilder til det samme sæt BeoLab 5 - direkte, uden at TV'et skal
være tændt. Så er her en løsning.



Redigeret af Peter Pan - 26-Juli-2018 kl. 13:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4041424344 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu