recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 62>
Forfatter
Besked
Betalingsring Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Betalingsring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 18:28
Kære Peter
Tusinde tak for dine gode indlæg. Det er inspirerende at se en, der går op i godt håndværk! Jeg har forsøgt ad flere omgange selv, men jeg løber gang på gang panden mod muren, så nu vil jeg høre, om du kan hjælpe: 
Jeg har anskaffet mig et par lækre Beolab 4500, hvor tidligere ejer brugte Powerlink over til en Beosound 3000, som havde et AUX i sig, så der kunne afspilles fra ekstern (en google audio). 
Den løsning kan jeg simpelthen ikke få til at virke igen, selvom jeg har forsøgt med nye kabler. Er det fordi, jeg indstiller Beolab 4500 forkert? Jeg kan meeeeeget svagt høre lyden fra anlægget, hvis jeg skruer MAKS op - og jeg burde vel nærmest ikke kunne være i rummet, hvis jeg gør det. Nå, jeg har søgt internettet tomt, og derfor forsøgt med en alternativ løsning med dem her: https://soundsheavenly.com/line-in-connection/77-241-minijack-to-beolab-line-in-using-phono-rca-sockets-one-cable-for-two-speakers.html#/2-length-1m , og altså uden Beosound 3000 men bare direkte fra Line til AUX. Det dur bare heller ikke, der brummer anlæggene bare højt. Indstiller jeg noget forkert? 

På forhånd tak
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2020 kl. 08:38

Hej, og tak.

Her ser du mit forslag. Prøv at se lidt på det.  Thumbs Up
 


Redigeret af Peter Pan - 31-Marts-2020 kl. 12:57
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2020 kl. 08:59
 
Se også - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy. Tryk here.
_______________________________________________________
                      
God fornøjelse. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Betalingsring Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2014
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Betalingsring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2020 kl. 22:07
Hej Peter

Jeg fandt løsningen, tak for hjælpen!
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 15:47
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 15:55
Hold nu op , godt nok noget gammelt forældet udstyr...Der er da ingen der bruger sådan noget her i 2020...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2020 kl. 16:18


Redigeret af Peter Pan - 24-November-2020 kl. 22:25
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 09:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2020 kl. 09:23
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 17:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2020 kl. 16:52
Master Control Link / MasterLink: Her benyttes både MCL
og ML link, analog audio systemer udviklet af Bang & Olufsen.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 08:51
Hej Peter,

Kan du hjælpe?  Jeg vil gerne koble en beosound 4 og chromecast til connection hub. Højttallere er beolab 3.

Jeg har gjort forsøget, men først nu set, at du f.eks her skriver at F ikke kan bruges. Det ser egentlig ud til at virke connection hun skifter mellem chromecast og beosound 4, men beolab 3 slukker ikke når, der ikke spilles.

Har du et forslag til hvad jeg kan gøre?  Skal beolab tilsluttes via line og hvordan styre jeg så venstre / højre?

Tak for de mange gode svar, som du skriver.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4950515253 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu