recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 5051525354 62>
Forfatter
Besked
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 08:53
 Hej Peter,

Kan du hjælpe?  Jeg vil gerne koble en beosound 4 og chromecast til connection hub. Højttallere er beolab 3.

Jeg har gjort forsøget, men først nu set, at du f.eks her skriver at F ikke kan bruges. Det ser egentlig ud til at virke connection hub skifter mellem chromecast og beosound 4, men beolab 3 slukker ikke når, der ikke spilles.

Har du et forslag til hvad jeg kan gøre?  Skal beolab tilsluttes via line og hvordan styre jeg så venstre / højre?

Tak for de mange gode svar, som du skriver.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 11:04

Hej Lars.

Chromecast til L. R. IN på BeoSound 4, hvor dine BeoLab 3
er tilsluttet via PL. Hvorfor blande en Connection hub ind i det ?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 11:20
Tak for hurtigt svar

Det var egentlig for at gøre muligt at bruge mobiltelefon uden at tænde beosound 4 og så havde jeg en connection hub

men jeg må nok gøre som du foreslår
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2020 kl. 11:26

Oversigt: Muligheder med BeoPlay Connection Hub.

( D ) Er en Optisk / Analog 3,5 Jack indgang. Har du tilsluttet din
Chromecast her, så læs 'Lås lydstyrke justering'.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 03:20
Hej B&O Guru

Håber du vil hjælpe mig her :)

Et spørgsmål om at connecte Beolab til min Marantz SR6009.

Hvis jeg følger kabel guiden på AV-cables så siger den at jeg skal bruge et alm. Phono / RCA kabel.

Men på min Marantz SR6009 prepout har jeg jo kun en terminal pr. kanal, men en Left og Right på Beolab 18.

Skal jeg så ikke bruge et kabel som dette fra, feks. Marantz Left front (hvid) -> Beolab 18 Left (hvid)?

Ang. trigger, så synes jeg at have opfanget at Beolab 18 kan registrere signalet over RCA?
Er der noget om det, eller skal jeg gøre noget her?




Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 09:36
Hej KevinL

Når der er tale om Beolab 18, B&O's nyeste højttaler serie, kan du benytte
almindelige L. R. RCA kabeler. Off / ON (trigger) styres af den tilførte lyd volume.

                     


Redigeret af Peter Pan - 21-Juni-2020 kl. 11:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 17:33
Mange tak for hjælpen :) 
Til top
pirloavictor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2020
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pirloavictor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2020 kl. 16:10
Hej Peter


Jeg ønsker at trække lyd ud af et LG TV til mine BeoLab 18, samtidig med at kunne volumeregulere direkte fra fjernbetjeningen?

Mvh Victor
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 08:15

Hej Victor.

Måske er jeg ikke så god til at svare på dit spørgsmål, da de BeoVision tv som jeg
altid har benyttet, har egen indbygget 7.1 Surround processor, for PL tilslutning af
aktive BeoLab højttaler. 

De LG tv jeg ser, har egen optisk udgang, men at volumeregulere de optiske digital
signaler til et sæt BeoLab 18 er vist en udfordring. At et flertal benytter en Pre-out AV
receiver imellem, tilsluttet TV'et med et HDMI kabel, er der nok en grund til.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
LarsOst Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juni-2020
Sted: Solrød
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsOst Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 08:25
Du kan også bruge en B&O connection hub.
den kan forbinde et ikke b&o tv til bl18. Connection hub kan lære signalet fra din fjernbetjening til volume kontrol
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 08:58
Victor. Du kan se BeoPlay Connection Hub på denne side. Indlæg af 09-Juni-2020.

Her en af mange muligheder, med en Extractor.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
pirloavictor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2020
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pirloavictor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2020 kl. 16:55
Tak for svar :)

Jeg er opmærksom på Connection Hub - men synes den sætte begræsninger, da den kunne spiller sammen med IR fjernbetjninger og ikke Magic Remote - samtidig med at den skal ligge fremme. 

Så tanken var at Extratoren skulle trække lyd ud af HDMI udgangen på TV og med optisk over i BeoLab 18. Men det virker nok ikke :/

Alternativt er der jo Almondo Decoderen - men det er også en dyr fornøjelse!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5051525354 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu