recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 5253545556 62>
Forfatter
Besked
3097 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3097 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2020 kl. 21:48
Tak for svar. Søger en, der har mod på at guide over facetime eller komme forbi nordsjælland i løbet af november.
Jeg har prøvet at læse på de forskellige tråde herinde, men det er et system jeg har overtaget, og jeg ved ikke meget om det.
Højttalerne har været fint koblet til yamaha forstærker tidligere før flytning og afmontering, men kun 2 højttaler virker nu. 1 beolab 3 og en beolab 4
2 af dem er Beolab 3 og 2 er beolab 4 powerlink ud fra de fotos jeg kan finde, der ligner dem.
B&O subwoofer og en centerhøjttaler fra et andet firma.

Til top
3097 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3097 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2020 kl. 22:12
Det er 2 beolab 3 og 2 beolab 4, der tidligere har været sat til et lidt ældre samsung 65t via en yamaha forstærker plus b&o sub og en anden centerhøjtttaler.
Derudover har jeg 2 af de gamle blyant højttaler og et gl b&o stereo men som har været sammen for sig selv
ingen vil rigtig rode med det, og ved intet selv

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2020 kl. 08:19

Hej 3097

Prøv evt. at lege lidt med den lille indgangs omskifter kontakt, i bunden af dine
aktive BeoLab højttaler.
Når du har haft en teknikere ude i mange timer, er der nok ikke andet at gøre
end at se dig om på denne tråd, og se om der skulle være en idé du kan prøve.
F.eks, de 4,7V trigger adapter kabler der benyttes mellem en preout AV Receiver
og aktive BeoLab højttaler.

Se også tråden - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.



Redigeret af Peter Pan - 08-November-2020 kl. 09:06
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
3097 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2020
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 3097 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2020 kl. 21:43
Tak for besked og foto. Jeg har to store kasser med kabler, adaptere og stik med nogle, der ligner dem på billedet.

Teknikerne fra Hi-fi var ikke B&O kendere, så derfor foreslog de, at jeg fik B&O ud for at undersøge om hvorfor de skratter. Men det ender jo med at de højttalere har kostet en formue i teknisk hjælp

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2020 kl. 09:24
Det er muligt at opgradere BeoVox Penta med indbygning af et ICE mono moduler.
Herefter kan et Beo-system 3 eller 4 TV, benyttes som stereo forforstærker, når de
tilsluttes en pre-out PowerLink front (PL) stereo udgang. Billede af Tuomas H.



Søger du ICEpower moduler - Click here.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Haver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2020
Sted: DK-7800
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 14:20
Halløj med Jer,

Første opslag fra min side.

Efter adskillige års passiv interesse, er det nu blevet aktuelt med lidt hjælp - håber meget dette Forum er det helt rigtige sted at søge 😜

Efter et helt liv med B&O er det nu blevet tid til at supplere med lidt andet - har netop erhvervet mig et LG GX og opgraderet til Apple TV4K - så er vi vist kørende på billedsiden...

....men nu vil jeg så gerne sikre mig den optimale løsning på lydsiden og med et par Beolab 5 håber jeg det kan lade sig gøre, og også uden de helt store komplicerede opstillinger.

Jeg vil køre 100% digital lyd og har derfor søgt i dette Forum på den bedste løsning. Har fundet et par gode opslag, men jeg har virkelig brug for et kvalificeret modspil for at bekræfte det helt rigtige setup.

Jeg påtænker at køre Apple TV til LG TV, derfra til en Toslink/SPDIF > COAX DIGITAL konverter og derfra til Beolab 5. Derudover et signalkabel imellem Beolab 5, og så skulle den ged vist være barberet, men...

...jeg er lidt i tvivl om det rækker - vil BL5 tænde alene ved COAX signal, eller skal der en trigger til som ved Powerlink, og i så fald hvordan får jeg den klaret når jeg ikke længere ønsker BeoCenter eller andet B&O blandet i ligningen ?

Jeg ønsker i princippet kun at kunne betjene setuppet alene via Apple TV fjernbetjeningen.

Vil jeg opnå en bedre digital lydbehandling hvis jeg inkluderede noget andet udstyr imellem ?

Hele huset kører iøvrigt B&O Masterlink via BeoCenter 2/DVD, men det nedlægges og erstattes af diverse decentrale løsninger med Apple AirPlay - f.eks. B&O Playmaker.

Håber en af Jer kan hjælpe 😜🐸


Til top
michael79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 14:40
hej

Jeg denne koblet til min Lg tv. Så min b & o højtaler til box. 
Den kan man også stream til med lyd. 

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2020 kl. 18:33
Hej Haver. Her mit umiddelbare bud.


 


Redigeret af Peter Pan - 11-December-2020 kl. 22:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 10:29


Min oplevelse - Den billige konverter fungerede pludseligt ikke mere.
Først da jeg købte den dyre version, fik jeg coaxial signalet igennem.
Jeg har ingen forklaring på hvorfor. Priser er anno 2018.   
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 15:55
@Peter Pan: Han ønsker at betjene hele setuppet med Apple TV fjernbetjeningen. Det kan han ikke med dit forslag. 
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2020 kl. 23:26
@ spoxy. De App's der før lå på ATV boksen, kan lægges direkte på LG's GX TV og streames.

Endnu et forslag til at benytte BeoLab 5 i digital mode. -

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Haver Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2020
Sted: DK-7800
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 08:11
Hej Peter Pan,

Tusinde tak for tilbagemeldingen - highly appreciated 👍

Dine forslag var allerede i mine “gemmer” - du har vist delt dem mange gange efterhånden, og de dukker derfor ofte op når man googler diverse spørgsmål - dejligt 😜

Jeg bruger i dag en Lindy konverter med dog fra SPDIF > Analog og den har nu kørt i 7 år uden svigt - good stuff fra Lindy.

Jeg har kigget lidt på en anden løsning mht. lyd ud til BL5 - https://www.av-connection.dk/?PGr=10101 - tror du jeg kan bruge den imellem ATV4K og LGGX og lyd til BL5 ? Slipper ganske vist ikke for Beo4 til BL5 lydregulering, men der fjernes et led på lydsiden.

Hvis jeg samtidig skifter Beo4 ud med BeoRemote One, mon jeg så vil kunne nøjes med én betjening ? BL5 trigges jo via lydsignal og ATV4K tænder LGGX via CEC. Dutter det mon ?

/Michael
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5253545556 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu