recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 5354555657 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 13:44
Hej igen Haver.

Vedrørende Lindy HDMI lyd extractor med bypass, 4K UHD. Foreslår du ringer til  AV-Connection A/S -
Mandag - fredag kl. 09:00 - 17:00 Telefon nr.: 7442 1078 - E-mail: info@av-connection.com. Da de
ved alt om, hvad det de sælger kan.

Beo4 remote sender InfraRed IR på 455 kHz, hvor stort set alle andre producenters
fjernbetjeninger sender med  modulationsfrekvens omkring 38-40 kHz.
Skifter du Beo4 ud med BeoRemote One. Læs her.
.


Redigeret af Peter Pan - 23-Marts-2021 kl. 14:30
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 07:52

Af Ravsted. - Surround Sound med BeoLab-højttalere og ingen B&O TV. 

Deler nogle erfaringer om dette emne. Jeg havde nogle ekstra BeoLabs, så jeg besluttede at
skifte til surround. Jeg overvejede at få en BV, Almando eller en anden HDMI ARC til Preout-
gadget. Men jeg endte med denne en 100 $ løsning. Jeg købte en brugt AV-modtager med preout.

Opsætning: - Bageste: Beolab 4000 - Forreste: Beolab 4000 - Center: BeoVision 7 stand med
Beolab 7.2. - TV: Sony Bravia 55 "med brugerdefineret ramme af hårdttræ. - Modtager: Harman
Kardon AVR 255. - Kontrol: Beo4 understøttet af Lintronic. - Preout / PowerLink.

Modtageren har preout, men jeg vil ikke bruge højttalernes line-input. Jeg besluttede at bygge
en RCA til Powerlink-boks med 5 Volt trigger signal via USB. Den midterste RCA-indgang leverer
det samme signal til Powerlink L / R-kanal. Der er to Powerlink-stik til både for- og bagside, der
gør det muligt at bruge ét kabel pr. Højttaler eller kun et kabel, hvis de sløjfer gennem en højttaler
med in og out stik. Resultatet:

Problemer og løsninger: Jeg lodde PIN 2 (lydjord) til PIN 7 (datagrund), men havde stadig
brummen i højttalerne. Årsagen var USB - trigger kablet, der var forbundet til et USB-stik på tv'et.
Forstærkeren har en stikkontakt, der tænder / slukker med forstærkeren. Jeg flyttede udløser
kablet til en telefonoplader, der nu er sluttet til forstærkerens stikkontakt. Problem løst.

Integration: LinTronic TT455-RT-238 er programmeret til at styre Sony TV og Harman Kardon.
Ingen ulemper.

Jeg overvejede at bruge BL3'er som fronthøjttalere, men af ??rene æstetiske grunde valgte jeg
BL4000. Ser bare godt ud, at front og bag er identiske. Overvejer at tilføje en sub som Jeg 
sandsynligvis selv vil bygge, så den passer under min sofa.



Redigeret af Peter Pan - 21-Januar-2021 kl. 16:38
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2021 kl. 15:44
Trådløs Streaming med HALL WiFi Streamer.



Den streamer har indbygget 5V trigger signal du kan tilslutte direkte til dine B&O højttalere
med  RJ45 connector. HALL WiFi Streamer giver dit musikanlæg eller dine aktive højttalere
en trådløs forbindelse, så du kan styre musikken med din telefon, tablet eller computer.

Tilslut WiFi Streameren til dit anlæg eller direkte til dine aktive højttalere med det medfølgende
kabel, sæt strømstikket i og forbind via Airplay2, Bluetooth 5 eller Spotify Connect, så er du
klar til at streame din musik fra din telefon eller tablet.

Er lyden lidt kedelig fra de indbyggede tv højttalere? Tilslut HALL WiFi Streamer direkte i dit
fjernsyn med HDMI ARC og få lyden ud i dine højttalere samt styringen af volumen med din
almindelige fjernbetjening. HALL WiFi streamer skifter automatisk til HDMI hver gang du
tænder fjernsynet, uanset hvilket output du har brugt før.

Airplay2 funktionen giver dig mulighed for at afspille musik med andre kompatible airplay2
højttalere, forstærkere, streamere etc på kryds og tværs af brands.

Specifikationer: Vægt 0.300 kg. - Størrelse: 10 × 10 × 3.5 cm. - Receiver type: - Stereo.     

Strømforsyning: 5V 1.5A medfølger. - Tilslutninger: WiFi 2.4GHz & 5GHz, Bluetooth 5,
HDMI ARC, AirPlay 2, Spotify Connect, Optisk, DLNA. - Vægt: 80 Gram. Farver: Sort/Hvid.

HALL WiFi Streamer kan købes hos HALL Audio. Pris 1.499 Kr. Læs her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
lovano Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2021
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lovano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2021 kl. 21:53
hej, kan jeg måske  håbe på at få et råd her:
Jeg har fået mulighed for at overtage et beovision 7-40 mk IV, men ved ikke hvordan det vil kunne virke så jeg kan se min bland selv pakke med yousee? Hvad kræver det, det eneste streaming modul jeg har er en Tibo smart streamer til lyd. Og forøvrigt: Tibo'en kan jeg vel godt bruge sammen med beolab 8000 eller 4000. Der er en klar forringelse når jeg kører Tibo'en igennem almindelig forstærker (sammenlignet med cd-lyd. Hvis man sætter de aktive højtalere direkte på streameren, bliver lyden så bedre? Og vil det være en bedre løsning med en chromecast audion eller andet?
god aften
vh Niels
Til top
lovano Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2021
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lovano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2021 kl. 22:41
og lige spørgsmål til om streaming: vil jeg kunne tilslutte en streamer til et ældre B & O surround sound system så jeg kan høre musik på spotify over anlægget eller er det bare en helt åndssvag løsning? 
vh Niels
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 12:29

Hej lovano. 

denne tråd. finder du idér til stream muligheder med et (mit) BeoVision 7 40" Full HD Mk III. Surround TV. Se også hvordan min YouSee DVB-HD tuner, er tilsluttet tv'et via et HDMI kabel.



Redigeret af Peter Pan - 15-Februar-2021 kl. 16:54
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
lovano Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Februar-2021
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lovano Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2021 kl. 21:40
Mange tak for hjælpen - desværre forsvandt tv og surround anlæg for næsen af mig.
Jeg er blevet lidt hooked på B&O efter aldrig at have været dér - så jeg vender sikkert tilbage efter lidt gode råd.
Er f.eks. lidt lun på at få nogle aktive højtalere som jeg kan streame direkte via eks chromecast audio.
vh Niels
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2021 kl. 17:59

Ønsker du at streame analog audio stereo til dine fronthøjttaler,
uden dit BeoVision tv SKAL være tændt, er her en løsning.

PowerLink Speaker Adaptor kan købes her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 06:03


    Download her.

Redigeret af Peter Pan - 12-Marts-2021 kl. 06:05
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 18:00

Yamaha RX A880 er nu udgået. Køb den evt. brugt. - Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2021 kl. 14:22
På nogle Surround receiver kan dette være en mulighed at hente trigger strøm.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2021 kl. 22:58

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5354555657 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu