recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 56789 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 07:36

Hej igen Jones-4600

Vil du heller have den analog tilslutning (med mulighed for brum) henvender du
dig bare i B&O butikken, og køber de adapter kabler de foreskriver mellem
BeoLab 3 og Airport Express.

Held og lykke med det.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jones-4600 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jones-4600 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2012 kl. 08:45
Her okay, ej det har jeg ikke interesse i. Troede bare det var en proof mulighed da det er vist på deres egen site.
Men Tak for hjælpen
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 13:25
Hej Peter
 
Rigtig gode eksempler på, hvordan man kan forbinde B&O med andet udstyr, men jeg mangler (så vidt jeg kan vurdere) lige præcis en løsning på mit problem:
 
Jeg har et Beovision 10 og overvejer at anskaffe et sæt Beolab 3. Udfordringen er, at højttalerne både skal være tilsluttet tv'et og min analoge forforstærker.
 
Har du en ide til, hvordan jeg kan gøre det?
 
som vist kan bruges, men jeg kunne da godt tænke mig en billigere løsning.
Jeg har både loddekolbe og loddetin, og nu har jeg også købt en luplampe, så jeg kan se, hvad jeg laver :-)
 
mvh
Thomas
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 15:01

Hej meltofte

Powerlink switch-tilslut har jeg ingen erfaring med men -

pepsi74 skriver her:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&PN=1&TPN=16

Oprindeligt skrevet af pepsi74 pepsi74 skrev:

    

Jeg har fået rodet lidt med det hele.   Men vil lige dele dette med jer.

Har købt en bosscom powerlink switch, tilsluttet en airplay expressl, og det virker helt kanont.
Til alle dem der ikke ved hvordan de skal gøre det med aktive højtalere og tænd/sluk probemet.

Jeg har 2 beolab 8000 plus en beolab 2 sub, som er koblet direkte til en bosscom powerlink switch....
med en airplay express...  og intet andet....

Højtalerne tænder med det samme de får signal, og slukker efter et minut uden signal...
Perfekt med airplay express, da du ikke skal bøvle med at tænde noget andet...
Og kan skrue op og ned fra macbook. Bosscom powerlink switch kan købes her:

Du kan evt. lokke ind og sende ham en privat post for ydereligere oplysning.

Og ellers må en RCA omskifter boks med de rigtige adapter kabler kunne gøre det.  

Mvh. Peter Pan
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej meltofte

Powerlink switch-tilslut har jeg ingen erfaring med men -

pepsi74 skriver her:  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71963&PN=1&TPN=16

Oprindeligt skrevet af pepsi74 pepsi74 skrev:

    

Jeg har fået rodet lidt med det hele.   Men vil lige dele dette med jer.

Har købt en bosscom powerlink switch, tilsluttet en airplay expressl, og det virker helt kanont.
Til alle dem der ikke ved hvordan de skal gøre det med aktive højtalere og tænd/sluk probemet.

Jeg har 2 beolab 8000 plus en beolab 2 sub, som er koblet direkte til en bosscom powerlink switch....
med en airplay express...  og intet andet....

Højtalerne tænder med det samme de får signal, og slukker efter et minut uden signal...
Perfekt med airplay express, da du ikke skal bøvle med at tænde noget andet...
Og kan skrue op og ned fra macbook. Bosscom powerlink switch kan købes her:

Du kan evt. lokke ind og sende ham en privat post for ydereligere oplysning.

Og ellers må en RCA omskifter boks med de rigtige adapter kabler kunne gøre det.  

Mvh. Peter Pan
 
Så du mener, at jeg trække liniesignal fra hhv. tv og forforstærker til en RCA-omskifter og derfra til højttalerne? Men kan højttalerne finde ud af at tænde og slukke, hvis de ikke får et trigger-signal? Og så skal RCA-omskifteren finde ud af kun at sende ét signal videre. Helst automatisk.
 
mvh Thomas
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2012 kl. 17:15

Hej igen Thomas

En LINE signal tilslutning benytter ikke trigger signal, men styres af den tilførte lydstyrke.
Hvis ellers højttalerrelæerne er justeret rigtigt går de i off et par min. efter at lydsignaler er stoppet.
LINE / PowerLink vælges på den lille omskifter på hver højttaler. Da Beolab 3 ikke har RCA IN
men kun 8 polet DIN IN skal du bestille en RCA mono  ---> DIN adapter til hver højttaler.
En til venstre og en højre højttaler.

De to H/V RCA stik tilsluttes "udgangen" som også kunne have været indgangen på omskifter
boksen, og alt øvrigt udstyr udstyr tilsluttes de 4-5 indgange der normalt findes på sådan en boks.

PowerLink udgangen på dit BeoVision 10 sender et pre-out (volumestyret) stereo lydsignal, så
du benytter Beo4/5/6 som du normalt gør. Du bestiller så også et 8 polet DIN ---> RCA stereo
adapter kabel, som du tilslutter mellem BV 10 og boksen. Lyden fra din analoge forforstærker
styres via forforstærker, eller tilhørende fjernbetjening. Og her tilslutter du jo bare med RCA
stereo kabel. Evt. surround baghøjttaler tilsluttes jo bare på BeoVision 10 på normal vis.

Rigtig god fornøjelse.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 00:43

Thomas

 
Har du lyst til at gå igang i lodde kolben. Så er her et bud på en løsningen.



OBS! Tilsluttet lyd udstyr på kilde 1 og 2 skal have indbygget volumestyring (Pre-out).



Redigeret af Peter Pan - 23-April-2012 kl. 08:57
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 08:39
Hej Peter
 
Tusind tak for diagrammet. Det er jo lige til at gå til.
Så sparer man da i hvert fald 3000kr i forhold til den aktive løsning med Bosscom switchen. Men man skal så selv op af sofaen og skifte mellem kilderne.
 
mvh
Thomas
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2012 kl. 12:28

Hej  igen meltofte

Det siges at motion er en god ting.  LOL

OBS! Mine tegningerne er rettet. (Anden omskifter kontakt)

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 21:44
Hej Peter

Jeg overvejer at købe det nye Beoplay V1 40" tv.

Jeg har et XTZ 2.1 setup som jeg er rigtig glad ved, er det muligt at tilslutte TV'et til dette?

God aften
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 22:18

Hej akawa, det lyder da fornuftigt.

Som H benytter du bare  0 0 :β : Β00B support funktion i differentiabel.

Hvis ikke det virker, må du fortælle lidt mere om XTZ 2.1./ sende evt. et link.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 22:50
Hej Peter

Tak for dit svar, jeg har dette setup:
MacMini --> USB XTZ A-800 Link: http://www.xtz.se/se/produkter/dsp-/-multimedia/a-800-silver
A-800 --> XTZ 95.24 højtaler Link: http://www.xtz.se/se/produkter/hogtalare/99.24-white
A-800 --> (line out) XTZ 10.16 Sub Link: http://www.xtz.se/se/produkter/subwoofers/99w10.16-white

Hvad mener du med:
Som H benytter du bare  0 0 :β : Β00B support funktion i differentiabel.

Tak for din hjælp.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu