recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray filmanmeldelser - nu også med 3D film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray filmanmeldelser - nu også med 3D film

 Besvar Besvar Side  <1 96979899>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2014 kl. 21:40
Den næste må være med skibe 😄

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 20:50
Captain Philips Ying YangYing YangYing YangYing YangYing YangYing YangNukeNukeNukeNukeNukeNukeStarStarStarStarStarStar

Hvad kan jeg sige andet, end det er en super film, både hvad angår en spændende og nærmest egnet til åndenød. Billede og lyd helt i topSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 20:49
Airborne Ying YangYing YangYing YangNukeNukeNukeStar

Filmen havde jeg ikke hørt om før, og filmen er vist ikke ny.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige om filmen. Den handler om en kinesisk vase som alle vil have fat i. Der er meget få passagerer i et Jumbofly - og næsten alle bliver tossede pga. af en ånd i vasen - og flyet styrter ned - .

Kender man noget til fly og flyvekontrol, så er filmen aldeles håbløs og amatøragtig.

Sig mig Kampus opdatere du ikke tråden mere? 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 21:26
Jo bevares, jeg har bare så meget om ørerne for tiden.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 21:53
Ocean Wonderland 3D (jeg kan desværre få lov til at sætte symboler ind, men top karakter i billede og indhold og 4 i lyd)

Utrolig flot 3D film. Her er en BD hvor 3D er som bedst. Jeg fik en meget stor oplevelse med undervandsoptagelserne. For min skyld 3D for hvad som helst, men denne film var bare super.

Skøn underlægsmusik, men selv lyden kunne være en smule bedreSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 22:20
Og så blev der sørme opdateret. Men jeg savner noget mere liv i tråden Smile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og så blev der sørme opdateret. Men jeg savner noget mere liv i tråden Smile
Jeg orker ikke at se flere filmLOL 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2014 kl. 22:31
Jamen så må tråden lukkes
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2014 kl. 22:45
Vil lige komme med et bud på en imo ret god film.
Oldboy.
Billede 4. Lyd 4. Filmen 6.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2014 kl. 08:03
Få så gang i det drenge og piger, alt det arbejde Kampus har lagt i denne.

Gravity i 2D,
SVP03
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 12:54
Lad os se om vi kan genoplive denne glimrende tråd.

Og genoplivningen vil jeg gøre med film "Sully". Og det vil jeg gerne fordi i min verden er filmen noget af det mest spændende, gennemarbejdede og velspillede i flere år.



Filmen omhandler jo flyet som nødlandede i Hudson River for nogle få år siden. Nødlandingen var jo nærmest et mirakel, for ingen døde i den hændelse.

Historien går jo på, at besætningen, og her specielt kaptajnen i skikkelse af Tom Hanks, blev hædret på alle leder og kanter, og helt fortjent. Der er dog nogle instanser der forsøger at stille tvivl om hvorvidt cockpit besætningen reelt havde handlet korrekt i forbindelse med nødlandingen.

For at stille tvivl om besætningens kompetence anvendes en del simuleringer og data fra voice-  og flight recordere.  En helt sædvanlig fremgangsmåde i denne type af sager.  Her viser det sig, at besætningen reelt kunne have landet i en nærliggende og velegnet lufthavn. 

Jeg skal ikke komme nærmere ind på historien, for det fratager jo spændingen i handlingen. Jeg er dog selv for nogle år siden i Luxemburg blevet uddannet som Aircraft Accident Investigator, og i den sammenhæng blev jeg noget rystet over hvorledes systemer og mennesker kan misbruges. Det viste jeg jo egentlig godt i forvejen, for jeg har tidligere nøje gennemgået historikken i nødlandingen, men dramatiseringen i filmen sætter for mig nogle lidt andre perspektiver.

Billedet i filmen er glimrende, uden dog at være reference materiale, og lyden via min Yamaha YSP 2500 fejler bestemt heller ikke noget.

Jeg valgte en almindelig BD udgave af filmen, selvom jeg jo godt kan afspille HDR.

Nok den film jeg er mest glad for at eje - i en samling af 100+ filmSmile


Redigeret af Hother - 17-Februar-2017 kl. 15:58
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2017 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Filmen omhandler jo flyet som nødlandede i Hudson River for nogle få år siden. Nødlandingen var jo nærmest et mirakel, for ingen døde i den hændelse.

Ej, jeg gider ikke hvis du skal spoile!!!! AngryAngry

EDIT 23/2: nu har jeg selv fået set den og her er min anmeldelse. Jeg vil på ingen måde kalde den "noget af det mest spændende, gennemarbejdede og velspillede i flere år." .... som jeg har set, i hvert fald. Ikke at den er dårlig, for historien er jo i sig selv spændende og virkelig utrolig, men den er bare allerede blevet fortalt via diverse dokumentarfilm alá "2 sekunder fra katastrofen" og den slags. Tom Hanks spiller som altid fremragende, men hånden på hjertet - det kræver ikke meget at spille Sullenberger.
Så selve filmen syntes jeg var underholdende, men ikke mere. Hvad jeg derimod vil fremhæve er visuelle effekter og lydeffekter. Det er top-notch. Man køber totalt, at de rent faktisk ikke har landet i Hudson én gang til, for at lave filmen. CGI når det er bedst - du glemmer, at det er CGI. Og lydsporet (Atmos, som vi dog så i 7.1) er så imponerende, at man virkelig er med i cockpittet på den Airbus, du hører hvert eneste instrument og hver eneste kontakt, samt mærker vibrationerne fra motorerne i kroppen. Atmos-sporet må virkelig være fedt! Den er da også nomineret til en Oscar denne weekend for bedste lydredigering (men ikke bedste lydmix, pudsigt nok).

Handling StarStarStar
Billede    StarStarStarStarStar
Lyd         StarStarStarStarStar


Redigeret af jacobe - 12-Januar-2019 kl. 22:38
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 96979899>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu