recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic g20 som larmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic g20 som larmer

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:35
oki ;)
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
Rastapopoulos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 17:39
Mit tv hænger ca. 3,5 meter fra min sofa og ved alm. lydniveau kan jeg sagtens høre det buzze. Tror jeg bliver nød til at aflevere det hos leverandøren. Det lyder til at larme meget mere end hvad der er normalt. Tak for de fine besvarelser.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 19:09
Der skal ikke være nogen "Buzz" overhovedet...!   Anno 2010 er det ganske enkelt for dårligt, hvis nogen skærme bare det mindste støjer eller larmer. 
 
Hvis Panasonic ikke kan lave plasmaskærme uden "buzz",  så er der noget helt, helt galt med hele produktion af G20 modellen. 
 
Ejer selv er PX70 Pana plasma, og der er intet (INTET) at høre. Ej heller hel tæt på. 
 
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 19:52

Jeg har også 42px70, og der er en svag sitren bag skærmen, men man skal have hovedet bag skærmen for at høre det, med lyden slukket.

Anbefalede 50g20 til en kammerat som købte det i et pana center. da det blev leveret og vi satte det op var det fint den først halve time, så begynde forsyningen at brumme/hyle, og det kunne høres 3m væk, med lyden på normal tv avis niveau !

Det blev byttet uden problemer, og det nye kan ikke høres 1/2m fra med lyden slukket, super lækker skærm, er klart hooked på selv at opgradere, men den skal købes et sted med god service!





Til top
Rastapopoulos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 19:22
Jeg har nu taget skærmen ned fra væggen og har fundet ud af at larmen forsvinder når jeg tager vægophænget af. Så snart jeg trykker lidt bag på skærmen begynder larmen igen. Jeg har indleveret det til forhandleren og så må vi se hvad de siger til fejlen.

Det holder sku ikke at man ikke kan hænge sin skærm op.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2010 kl. 19:27
Det godt nok uheldigt at så mange skærme har det problem. Vi nyder heldigvis vores uden larm og støj, men det svært at overbevise folk om at det er en super fed skærm, når de har hørt om brumme problemet. 

PX80 som hænger i soveværelset zummer dog noget ved lyse farver. Lidt skidt, men det går. 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Morten Z Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-August-2006
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 13:54
Jeg havde også meget larm fra mit nye 46" G20, men opdagede ligesom Rastapopoulos at det har noget med ophængningen at gøre.

Når jeg trykkede på bagbeklædningen øverst lidt til højre for midten, så forsvandt larmen. Det er altså bagbeklædningen der under bestemte forhold kommer til at virke som en slags højtalermembran.

Nu har jeg indsat ekstra spændskiver mellem ophænget og TV'et og larmen er væk!
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det godt nok uheldigt at så mange skærme har det problem. Vi nyder heldigvis vores uden larm og støj, men det svært at overbevise folk om at det er en super fed skærm, når de har hørt om brumme problemet. 
PX80 som hænger i soveværelset zummer dog noget ved lyse farver. Lidt skidt, men det går. 


Jeg har talt med PP Radio i Århus
Ved nogle skærme:
Problemet kan være noget med 2 små enheder i højre hjørme bagerst på skærmen ,der sidder med en afstand, disse vibrerer.
Man monterer noget underlag, så er problemet værk.
PP Radio retter dette problem selv.
E.L.
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 16:53
jo jo.. hvis du har købt TV hos dem :-)
 
Det ville være smart at vide hvordan, så kunne man gøre det selv, med mindre der er "garanti på spil".
Mit larmer lidt eller intet, men ikke noget som får mig til at sende det retur, dog ville jeg stadig prøve at få den smule larm væk.. i de "lyse" scener.
Mvh


Redigeret af bimbobo - 26-Maj-2010 kl. 16:53
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

jo jo.. hvis du har købt TV hos dem :-)
 

Det ville være smart at vide hvordan, så kunne man gøre det selv, med mindre der er "garanti på spil".

Mit larmer lidt eller intet, men ikke noget som får mig til at sende det retur, dog ville jeg stadig prøve at få den smule larm væk.. i de "lyse" scener.

Mvh


jo jo.. hvis du har købt TV hos dem :-)

Jeg vil blot fortælle at det er noget der kan rettes, ved visse skærme

E.L.
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 17:18
Smile tak.. jeg var bare en smule ironisk.
 
Jeg synes at mit "X10" larmede mindre, men nu er det et andet skærm, anden størrelse osv.
Fatter ikke dog at et produkt i den prisklasse kan have disse små skavanker.. de kunne sikker
finden anden løsning for at "dæmpe" støjen.
Mvh
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 23:58
Jeg har 42" versionen og den synes jeg ikke brummer, måske på en halv til en hel meters afstand og med alt slukket, kan jeg måske høre den brumme. Men min asus N50VN (bærbar), køleskab ja selv mit wc larmer mere end mit 42" G20.
 
Så hvis du kan høre skærmen brumme, med lyd på tvet,surround anlægget, så returner det.
 
Selve brummen var en af de ting jeg var mest nervøs over, ved at købe G20 og rentention var også en af det ting jeg var betænkelig ved at købe plasma.Men efter at have haft et G20 i ca 1 måned har jeg ikke haft nogen former for hørbar brummen, hverken når tvet er slukket eller nå tvet og surround anlægget er tændt, ja selv rentention har jeg ikke oplevet det fjerneste af.
 
Det eneste problemer jeg har, er at tvet ikke egner sig til at stå et sted med meget sol, men på den anden side et par (eller 3) mørklægningsgardiner, koster hos jysk omkring 100-150kr pr stk så det er ikke den vildt stor udgift til at gøre stuen lidt mørkere om eftermiddagen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu