recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer successhistorie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer successhistorie

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer successhistorie
    Sendt: 04-Maj-2010 kl. 09:20
Wuuuuhu... så lykkedes det endeligt! 
Nu kører mit Windows 7 Media Center med Boxer. Det har kostet blod, sved og tårer, så jeg vil lige komme med tips så andre ikke skal igennem det samme.

Først lige en kommentar til 2 programmer:

Mange anbefaler man køber og sætter TVSource op for at kunne se de krypterede kanaler i Windows Media Center. Det er ikke nødvendigt.

Programmet bliver nævnt af mange som et alternativ til Windows Media Center. Det er også et super program med masser af gode funktioner og udvidelser. Men det er alt andet en brugervenligt. Jeg får ihvertfald aldrig fruen til at bruge det Geek

Her er hvad jeg har sat op for at se Boxer med Windows Media Center:

Windows 7 Home Premium 32 bit.
Rigtig mange af de problemer jeg har haft med at få TV tunere til at virke er fordi jeg havde installeret en 64 bit version. Lad være med det - brug en 32 bit version.

Hauppauge WinTV-NOVA-T PCI
Grunden til jeg valgte denne er fordi jeg helst undgå en USB tuner. Samtidigt er det vigtigt den også kan kommunikere med WinTV-CI (se listen her...).

Hauppauge  WinTV-CI
Skal bruges til at få dekrypteret Boxer kanalerne. Hauppauge har KUN en 32 bit driver, og der er lange udsigter til de frigiver en 64 bit version. Se evt. tråden her...

Mit setup er installeret således:
  1. Hauppauge WinTV-NOVA-T PCI sat i maskinen.
  2. Hauppauge  WinTV-CI sat til.
  3. Windows 7 installeret.
  4. Downloaded nyeste version af deres WinTV CD (pt. WinTV7_CD_1.3d.exe). Du finder den under support på Hauppauges hjemmeside.
  5. Installeret WinTV7_CD_1.3d.exe
  6. Startet Windows Media Center og har konfigureret på almindelig vis.

Andre noter:
Kvaliteten af Boxer er ikke den bedste, og den bliver faktisk en smule ringere i Windows Media Center.
Har også en TerraTec H7, som jeg snarest skal have testet om virker med 32 bit Windows.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Skawty Skawty skrev:


Mange anbefaler man køber og sætter TVSource op for at kunne se de krypterede kanaler i Windows Media Center. Det er ikke nødvendigt.

 
DVBLink TVSource er kun nødvendig, hvis det er et DVB-C signal man modtager.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 10:24
Godt kæmpet og tillykke med sejren! Smile
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 10:30

TVsource er også nødvendig, hvis man skal modtage kodet kanaler som BOXER..

Med hensyn til brugervenlig, tror jeg det tit har noget at gøre med hvilket program man kender..
Har kun kørt med 2 systemer.
1) showshifter i den analoge tid, som virkede udmærket.
2) dvbviewer, overgang til det dette system her i huset gik let, fordi det reelt betød forbedret faciliteter, f.eks. total valgfrihed ved optagelse af kanaler inden for et MUX.
3) forsøgte 7MC, men det viste sig at den manglende flexibilitet, selv med 2 tuner, blev en stopklods... (og fordi brugerinterfacet til dvbviewer var kendt)

Det var flot at få det til at virke...

Hvis man skal opbygge et sytem, så man se programmer fremfor kanaler, mener jeg det kræver flere tunere (og som TV-et er monitor).
Netop med BOXER synes jeg ikke deres i multiroom løsning er pengene værd, bare for at kunne udnytte det i en HTPC.
Faciliteten er til rådighed i deres settpbokse, og med kun et smart-card...


Redigeret af avh - 04-Maj-2010 kl. 10:34
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

TVsource er også nødvendig, hvis man skal modtage kodet kanaler som BOXER..

 
 
Næh, det er det jo åbenbart ikke Wink
 
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

 
Med hensyn til brugervenlig, tror jeg det tit har noget at gøre med hvilket program man kender..
Har kun kørt med 2 systemer.
1) showshifter i den analoge tid, som virkede udmærket.
2) dvbviewer, overgang til det dette system her i huset gik let, fordi det reelt betød forbedret faciliteter, f.eks. total valgfrihed ved optagelse af kanaler inden for et MUX.
3) forsøgte 7MC, men det viste sig at den manglende flexibilitet, selv med 2 tuner, blev en stopklods... (og fordi brugerinterfacet til dvbviewer var kendt)

Det var flot at få det til at virke...

Hvis man skal opbygge et sytem, så man se programmer fremfor kanaler, mener jeg det kræver flere tunere (og som TV-et er monitor).
Netop med BOXER synes jeg ikke deres i multiroom løsning er pengene værd, bare for at kunne udnytte det i en HTPC.
Faciliteten er til rådighed i deres settpbokse, og med kun et smart-card...
 
Jeg mener nu også at DVBViewer halter langt efter MP, og 7MC i brugervenlighed. Til gengæld slår den jo 7MC med adskillige længder, når det gælder de tekniske muligheder.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 11:03
Ja så er der noget jeg har misforstået, de hauppauge driver til win-ci, kan øjensynlig klare arbejdet, så man ikke behøver tv-source.

Men det må være afhængigt af hvike TV-kort man anvender...
 
 (f.eks. terratec og technotrend må kræve tv-source)


Redigeret af avh - 04-Maj-2010 kl. 11:09
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Skawty Skawty skrev:

Windows 7 Home Premium 32 bit.
Rigtig mange af de problemer jeg har haft med at få TV tunere til at virke er fordi jeg havde installeret en 64 bit version. Lad være med det - brug en 32 bit version.

Hauppauge  WinTV-CI
Skal bruges til at få dekrypteret Boxer kanalerne. Hauppauge har KUN en 32 bit driver, og der er lange udsigter til de frigiver en 64 bit version.


Schyyy.. du må ikke sige sådan noget herinde. Der er folk der læser med, for hvem 64bit aldrig kan blive et problem.  LOL
(Blot en sidebemærkning, som ikke er værd at debattere her. Alternativ findes der et par tråde en del uger tilbage, som kan være underholdende nok, hvis man er til den slags.)

Oprindeligt skrevet af Skawty Skawty skrev:

Kvaliteten af Boxer er ikke den bedste, og den bliver faktisk en smule ringere i Windows Media Center.
Har også en TerraTec H7, som jeg snarest skal have testet om virker med 32 bit Windows.

Når du siger kvaliteten ikke er den bedste, hvad sammenligner du så med?

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skawty Skawty skrev:

Hauppauge  WinTV-CI
Skal bruges til at få dekrypteret Boxer kanalerne. Hauppauge har KUN en 32 bit driver, og der er lange udsigter til de frigiver en 64 bit version.


Schyyy.. du må ikke sige sådan noget herinde. Der er folk der læser med, for hvem 64bit aldrig kan blive et problem.  LOL
(Blot en sidebemærkning, som ikke er værd at debattere her. Alternativ findes der et par tråde en del uger tilbage, som kan være underholdende nok, hvis man er til den slags.)
 
Jeg ser ikke problemet! Vi har tidligere haft debatten - ja - men det er sådanne ting man undersøger inden, og så fravælger man selvfølge Hauppaugen...
 
M.v.h.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Når du siger kvaliteten ikke er den bedste, hvad sammenligner du så med?

Jeg har tidligere haft digital tv fra ProFiber, som stod knivskarpt. Boxers signal ligner noget der er komprimeret alt for hårdt. Nogle kanaler ligner ligefrem et analogt signal. DR HD ser selvfølgelig kanon ud, men jeg må indrømme jeg er skuffet over Boxers kvalitet på de andre kanaler. Mit antennesignal er stabilt uden fejl.

Sammenligner jeg kvaliteten mellem TV og Media Center kan jeg se tydeligt forskel på kvaliteten. Jeg ved ikke helt om det er Hauppauge eller MCE der forringer kvaliteten.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Ja så er der noget jeg har misforstået, de hauppauge driver til win-ci, kan øjensynlig klare arbejdet, så man ikke behøver tv-source.

Men det må være afhængigt af hvike TV-kort man anvender...
 
(f.eks. terratec og technotrend må kræve tv-source)

Hauppauges WinTV-CI har et MCE plugin, der gør jeg kan undvære TVSource.
Så du har helt ret... det kommer an på hvilken løsning man vælger.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 12:34
Jeg mener ikke, TV-kortet kan ikke forringe kvaliteten, medmindre der modtages med betydelig fejl-rate...
 
Det er grafik-kortet, der billedebehandler og efterfulgt at TV-et billedebehandling, hvis mediacenter er opsat til standard HDTV-opløsning.
(mediacenter har nogle konfigureringslmuligheder af billedet er de udnyttet?).
Det skal holdes op med TV-et præsentation af signalet...
 
Hvordan fremstår dit boxer-signal i forfold til de mpeg2 encoded kanaler DR1, dr2 og DR-K (mepg4 encoded)??
 
Jeg kan nemlig ikke se at BOXER's mpeg4 encoded signal med en den lavere bitrate kan være meget anderledes en mepg2 encoded med en højre bitrate..
(Jeg kan ikke i mit setup se nævneværdige kvalitetsforskelle (boxer og f.eks. dr1) 


Redigeret af avh - 04-Maj-2010 kl. 12:39
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Jeg mener ikke, TV-kortet kan ikke forringe kvaliteten, medmindre der modtages med betydelig fejl-rate...
 
Det er grafik-kortet, der billedebehandler og efterfulgt at TV-et billedebehandling, hvis mediacenter er opsat til standard HDTV-opløsning.
(mediacenter har nogle konfigureringslmuligheder af billedet er de udnyttet?).
Det skal holdes op med TV-et præsentation af signalet...

Jeg har faktisk ikke prøvet at justere billedet. Det vil jeg prøve i aften. Tak for tippet Thumbs Up

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hvordan fremstår dit boxer-signal i forfold til de mpeg2 encoded kanaler DR1, dr2 og DR-K (mepg4 encoded)??
 
Jeg kan nemlig ikke se at BOXER's mpeg4 encoded signal med en den lavere bitrate kan være meget anderledes en mepg2 encoded med en højre bitrate..
(Jeg kan ikke i mit setup se nævneværdige kvalitetsforskelle (boxer og f.eks. dr1) 

MUX 1 + 2 står en smule bedre end resten af kanalerne. Måske er det bare mig, men jeg synes faktisk ikke engang DR kanalerne står specielt godt.

Der er intet i vejen med dit udstyr, fejlen ilgger i udsendelsen af signalet, der er ikke plads nok til en anstændig bitrate, der er for mange kanaler i de MUX der er rådighed over, så selv om der bruges MPEG4 er det ikke nok med en bitrate på lige under 2 Mbit/sec. Kvaliteten er lidt bedre på MUX1 og 2 (DigiTV) end den er på MUX 3-5 (Boxer).



Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu