|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
maagensen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 17-Maj-2010 kl. 21:42 |
Jeg har et Sony KDL46-W5500 opdateret for 2 uger siden og kabeltv via YouSee i Silkeborg. Når jeg ser på info om et program er det konsekvent skåret af så man ikke kan se resten af teksten. Der er dog den undtagelse at på DR HD er der nogle gange (ca 1 gang ugentligt opdager jeg det) fuld tekst, som man skal rulle ned for at se det hele. Det fungerer fint.
I Sony centeret siger de det er YouSee som ikke sender ordentligt info ud. Det har jeg så spurgt YouSee om det kan være, der får jeg et standard svar om at teste mine kabler og at hvis det er en fejl på mit tv koster det at få en reparatør ud. De svarer ikke på om de faktisk sender hele info ud, eller om det er i et spøjst format som Sony ikke kan klare. Er der nogen her som har samme problem med andre mærker, om det faktisk er YouSee som ikke sender det hele eller om det er en YouSee-Sony problematik? mvh Rune |
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Jeg har nøjagtig samme oplevelse på mit Sony W4500.
Her er et eksempel fra tv'ets EPG: ![]() Og her samme fra YouSee's Samsung-boks: ![]() Det er altså tydeligt, at YouSee sender den fulde information ud og at det er Sony, der skærer af. |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Jeg kan bekræfte at der er et problem.
Jeg har et KDL-40W5500 som kun viser de første ca. 100 tegn af programomtalerne (i+) over DVB-C på Yousee (Skanderborg). Yousee's egen boks viser hele programomtalen.
Men det er umuligt for mig at sige om fejlen ligger i det DVB-C signal Yousee udsender eller om det ligger i firmwaren på Sony W5500 modellerne. Vi må have nogle andre på banen, måske nogle med andre TV på Yousee, som ikke har problemet med afkortet EPG, eller nogle med W5500 på Stofa som kan fortælle om det virker der. |
|
![]() |
|
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
Med mindre at Yousee ikke overholder DVB-C standarden men har formået at tilpasse firmwaren i deres egen boks så det virker.
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Der er ihvertfald heller intet problem i DVBviewer Recording Service: ![]() |
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
|
![]() |
hmmm, er der en af jer der har en nabo med et ikke-Sony-TV som kan se de fulde DVB-C programinfo?
Bare for yderligere at sandsynliggøre at det er Sony der har et problem.
|
|
![]() |
|
Vilhelm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Marts-2009 Sted: København Ø Status: Offline Point: 1508 |
![]() |
Måske er disse oplysninger relevante, måske ikke:
Jeg har et et Panasonic V10. Det har 2 måder at vise programinformation på. Den ene er begrænset som på omtalte Sony. Den anden giver den fulde information. 1. Hvis jeg ser en bestemt udsendelse, kan jeg trykke på tasten "i" og få en begrænset programinformation om den aktuelle udsendelse og (hvis jeg vil) den næste. Informationen vises i et mindre vindue, hvor udsendelsen bagved forsat kan ses. Der vises ca. 150 tegn eller 3 linjers information. Fuld information kræver at jeg ved visningen trykker på "TEXT" (for tekst-tv). 2. Hvis jeg i stedet trykker på tasten "Guide", får jeg mulighed for at vælge TV Guide-oplysninger fra alle kanaler og får ved tryk på "i" fulde oplysninger i et vindue der dækker hele skærmen. Evt. skal jeg bruge en pil ned for at se hele informationen. |
|
Venlig hilsen, Vilhelm
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg kan desværre ikke se hvordan jeg kan fremkalde resten af programinformationen, har prøvet alle mulige taster mens den afkortede information er på skærmen.
Det må altså være en fejl i EPG på Sony'en.
![]() |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
Jeg mener at kunne huske fra en tidligere diskussion om dette emne, at man ikke kan bladre i EPG informationen for "Nu og Næste" udsendelse, mens at for udsendelser længere ud i fremtiden, så kan man godt bladre.
|
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ser ud som om du her ret, det er nu og næste hvor programinformationen skæres af (afkortes) mens den godt kan vises i sin helhed for programmer der ligger længere ud i fremtiden. Mon ikke fejlen ligger hos Sony?
|
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
![]() |
Jeg vil mene det er en fejl som ligger hos Sony da jeg har nøjagtig de samme problemer på min 46W4000 men til gængæld bruget DVB-T nettet
|
|
![]() |
|
![]() |
Har skrevet til Sony Support om dette problem og nu så spørger de: om min udbyder følger Nordig Basic eller Nordig Enhanced når det kommer til EPG informationen?
Har skrevet at det er Yousee håber i al min naivitet at Yousee og Sony har kontakt til hinanden et eller andet sted i organisationen, spørgsmålet er bare om det nogensinde kommer forbi 1. level support
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |