recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FTH's Hjemmebio - Nu med XTZ sub amp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FTH's Hjemmebio - Nu med XTZ sub amp

 Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 21:29
@Jonas

Som Michael skriver, så er det passive subwoofer, derfor bliver signalvejen lisdt anderledes end Hvis det havde været én 'normal' sub.
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 21:44
Nej da. Signalvejen er da receiver til sub amp præcis som en aktiv sub. Forskellen er blot at sub amp ille er i kabinettet som på en aktiv.
EDIT: Jeg har selv passive subs jo :)


Redigeret af Jonas_h - 11-December-2011 kl. 21:44
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2011 kl. 23:30
Nå for fanden, jamen så lærte jeg også noget nyt i dag, tak Jonas! Tongue

BTW så har det virkelig givet et løft i lydbilledet, nu hvor subwooferne spiller med! 


JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2011 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

SR Sub pre-out -> line in på sub-forstærker -> højttaler out til subs
Hmm, hvad er grunden til at køre L/R gennem sub-amp? Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan receiveren er indstillet, men hvis receiver og sub-amp begge agerer som delefilter, så vil delingen jo blive skæv?

Crossover er nærmest umulig at indstille manuelt på en XTZ Subwoofer, eftersom det blot er "LOW/HIGH" og så nogle prikker i mellem. Det er som regel også bedst (i hvert fald på consumer udstyr), at lade recieveren stille crossover. :-)
Det er også sådan jeg ville gøre det (altså lade receiver indstille), men så er der jo ikke brug for, at køre L/R gennem sub amp? Så ville jeg køre:

Receiver sub out -> y-split -> subs
L/R: Receiver til højttalere som du normalt gør
Receiver: X-over 80'ish hz
Sub amp: Bypass delefilter fuldstændig.

Du kan ikke koble recieveren direkte på subben. Den er sådan set blot en passiv højtaler. Så subamp er det som kan agere som delefilter. Så crossover skal bare stilles højest muligt derpå.

Se link til subwoofer: http://www.xtz.se/se/produkter/subwoofers/99w12.18p
Læste lige mit indlæg en ekstra gang, og mener selvfølgelig også "sub amps" når jeg skriver subs.  Smile Hehe. Men tror vi mener det samme.
Til top
albertsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér albertsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2012 kl. 14:47
Lige et spørgsmål. Hvis man har en forstærker med to x sub-pre out ville man så ikke kunne tilslutte de to XTZ 10.17 den vej?? og så stadig køre de to andre 99.26 som alm front? har du prøvet dette eller er det bedre hvis de har en seperat forstærker?
Overvejer nemlig også og opgradere mine M&K
 
/Martin
Sony KDL-46NX723
PS3 320 Gb-slim
Symology DS 1511+
Rega + Supra kabler

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 17:46
Virker Harmony One med JVC HD550?
Kan man zoome og shifte billedet som med den orignale fjernbetjening?
Har osse en HD550 Smile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 121314
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu