recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI Splitter og auto turn on irritation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI Splitter og auto turn on irritation

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Spaff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI Splitter og auto turn on irritation
    Sendt: 04-Juni-2010 kl. 22:45
Hej alle

Efter at have googlet nytteløst, tænkte jeg at i herinde må være de bedste til at komme med et bud på en løsning på mit problem.

Jeg har en Apple TV med XBMC på - den er sat til en HDMI-splitter, hvorfra der går HDMI til mit Samsung 40" i stuen og mit LG 26" i soveværelset. Det hele fungerer perfekt, men jeg har et irritationsmoment.

Hvis begge TV er slukket, og jeg tænder for fjernsynet i stuen (Samsung), så går der 20 sekunder, så tænder LG'et i soveværelset.

Jeg formoder at det har noget at gøre med at Samsung'en melder sig klar på HDMI'en, hvorefter splitteren distribuerer "klar"-signalet til både Apple TV og LG'en, evt at Samsungen melder sig klar til Apple TV'en, som så sender "klar" tilbage på begge porte og det tænder for LG'en.

Under alle omstændigheder er det pisse irriterende at fjernsynet i soveværelset tænder synkront med fjernsynet i stuen.

Det mest underlige er, at LG'en ikke vælger HDMI1'en som input, men bare tænder på den sidst benyttede input source, fx DTV.

Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg slipper af med problemet?
Til top
Spaff Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Spaff Spaff skrev:

Hej alle

Efter at have googlet nytteløst, tænkte jeg at i herinde må være de bedste til at komme med et bud på en løsning på mit problem.

Jeg har en Apple TV med XBMC på - den er sat til en HDMI-splitter, hvorfra der går HDMI til mit Samsung 40" i stuen og mit LG 26" i soveværelset. Det hele fungerer perfekt, men jeg har et irritationsmoment.

Hvis begge TV er slukket, og jeg tænder for fjernsynet i stuen (Samsung), så går der 20 sekunder, så tænder LG'et i soveværelset.

Jeg formoder at det har noget at gøre med at Samsung'en melder sig klar på HDMI'en, hvorefter splitteren distribuerer "klar"-signalet til både Apple TV og LG'en, evt at Samsungen melder sig klar til Apple TV'en, som så sender "klar" tilbage på begge porte og det tænder for LG'en.

Under alle omstændigheder er det pisse irriterende at fjernsynet i soveværelset tænder synkront med fjernsynet i stuen.

Det mest underlige er, at LG'en ikke vælger HDMI1'en som input, men bare tænder på den sidst benyttede input source, fx DTV.

Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg slipper af med problemet?

Så fandt jeg heldigvis selv løsningen. På mit Samsung M87 kan jeg slå HDMI-CEC (Hedder Anynet+ på den model) fra, hvilket bevirker at der ikke sendes "turn on" til andre enheder over HDMI - problem solved :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu