recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IP TV VS Sattelit tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIP TV VS Sattelit tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bjarke88 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 21:34
hej binderup
ville klart vælge yousee hvis jeg havde den mulighed, men det leveres ikke her hvor jeg bor. Yousee er nok det nemmeste valg, da man ikke modsat til fiber skal have en boks til hvert tv. Kabel-tv har altid i mine øjne været det nemmeste valg. Det er ikke billig, men det kan også hurtigt blive dyrt hvis man skal have flere bokse i husstanden med fiber til hver enkelt tv.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af Bjarke88 Bjarke88 skrev:

Hej vil bare lige høre jeres meninger til brug for sammenligning. Har nu haft TDC TV i lidt over en uge. Fungerer upåklageligt og uden fejl. Men min fordomme er der dog stadig, når jeg sammenligner med mit Canal Digital abbonnement. ,Jeg syntes stadig at Canal digital leverere et væsentligt bedre billede end IP-TV gør.  Er det bare mig. Hvad er jeres holdninger.
 
Nej det er ikke bare dig, og det handler ikke om holdninger men om fakta i forbindelse med praktiske forhold.
 
For langt de fleste kanalers vedkommende (f.eks. er DR's kanaler en undtagelse) så modtager TDC-tv tv kanalerne fra satellit. For de kanalers vedkommende der hører under Canal Digitals hat, fra det selv signal som du/man selv modtager med egen parabol.
 
MEN Dette signal re-encoder TDC tv så til en lavere bitrate. Men om så bitraten havde været det samme eller det dobbelte af det oprindelige signal, vil der altid være tab af kvalitet forbundet med en re-encoding. For mange er tabet det på et niveau hvor det for de fleste syntes at være ligegyldt eller dårligt ses, for andre der går op i billedkvalitet (mig selv inkl.) er det et utåleligt, uacceptabelt meget synligt og generende kvalitetstab. Men desværre er det nødvendigt i forbindelse med IPTV, hvis man forestiller sig at kunne udbyde funktionel IPTV til en hel husstand via gamle kobberkabler og/eller selv med fiberbaserede løsninger hvis man ønsker at spare på båndbreddeforbruget ifbm IPTV udbuddet.
 
Det er IPTV's akilleshæl at med mindre udbyderen lader være med at pille ved og omkode signalerne for at spare båndbredde (af den ene eller anden grund) så sidder brugerne desværre også tilbage med en lavere kvalitet.
 
Men der findes også IPTV løsninger hvor signalerne ikke re-encodes, selv om det desværre snarere er undtagelsen og ikke reglen.
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 23:12
Citér Men desværre er det nødvendigt i forbindelse med IPTV, hvis man forestiller sig at kunne udbyde funktionel IPTV til en hel husstand via gamle kobberkabler og/eller selv med fiberbaserede løsninger hvis man ønsker at spare på båndbreddeforbruget ifbm IPTV udbuddet.
 

Det er IPTV's akilleshæl at med mindre udbyderen lader være med at pille ved og omkode signalerne for at spare båndbredde (af den ene eller anden grund) så sidder brugerne desværre også tilbage med en lavere kvalitet.

 

Men der findes også IPTV løsninger hvor signalerne ikke re-encodes, selv om det desværre snarere er undtagelsen og ikke reglen.


Jeg forstår ikke hvorfor du mener at det er nødvendig at re-encode IPTV i modsætning til andre teknologier ? og at det er dens akilleshæl ? Hvad er det ved IPTV teknologien der gør at det er nødvendig ?
Jeg forstår godt hvorfor TDC reducerer deres signal i deres ADSL produkt, men det har jo ikke noget at gøre med IP-pakkerne. Jeg kender ingen fiberleverandør der generet re-encoder deres IPTV-kanaler, det er alt for dyrt og besværligt.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Jubas Jubas skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC TBC skrev:

Men desværre er det nødvendigt i forbindelse med IPTV, hvis man forestiller sig at kunne udbyde funktionel IPTV til en hel husstand via gamle kobberkabler og/eller selv med fiberbaserede løsninger hvis man ønsker at spare på båndbreddeforbruget ifbm IPTV udbuddet.


Jeg forstår ikke hvorfor du mener at det er nødvendig at re-encode IPTV i modsætning til andre teknologier ? og at det er dens akilleshæl ? Hvad er det ved IPTV teknologien der gør at det er nødvendig ?
Jeg forstår godt hvorfor TDC reducerer deres signal i deres ADSL produkt, men det har jo ikke noget at gøre med IP-pakkerne. Jeg kender ingen fiberleverandør der generet re-encoder deres IPTV-kanaler, det er alt for dyrt og besværligt.


Lad venligst være med at forvrænge mine udsagn til noget jeg slet ikke giver udtryk for. Du fremfører jo faktisk selv lige efterfølgende noget af det helt samme som jeg giver udtryk for.

Og hvis du læser ordentlig efter hvad jeg skrev så var præmisserne for hvad der var problematisk i forbindelse med noget IPTV ikke IPTV teknologien i sig selv, men "hvis man forestiller sig at kunne udbyde funktionel IPTV til en hel husstand via gamle kobberkabler og/eller [..] ønsker at spare på båndbreddeforbruget ifbm IPTV udbuddet" [citat slut]

Jeg mener altså ikke at der snævert set er noget med selve IPTV teknologien eller ip pakerne der nødvendiggør den slags underlødigheder som man desværre ser eksempler på, på basis af de nævnte præmisser.

Jeg mener personligt på det nærmeste at der burde være en lov imod at i det mindste kabel og IPTV distributører re-encoder signalernet. DR burde imho også tilbyde det samme kvalitet på internettet, som de har på DTT. Akilleshælen jeg påpeger er at for mange IP og netbaserede tilbud og i nogle tilfælde ligefrem egentlige IPTV udbydere desværre ønsker at spare på båndbredden, og nogle ønsker ligefrem at pushe produkterne på insufficient kobber. Selve IPTV teknologien i sig selv fejler ikke noget, hvad enten det så er lort eller lagkage man serverer med den.


Redigeret af TBC1 - 07-August-2010 kl. 04:26
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 15:13
[citat] Det er IPTV's akilleshæl at med mindre udbyderen lader være med at pille ved og omkode signalerne for at spare båndbredde (af den ene eller anden grund) så sidder brugerne desværre også tilbage med en lavere kvalitet.

Men der findes også IPTV løsninger hvor signalerne ikke re-encodes, selv om det desværre snarere er undtagelsen og ikke reglen. [/citat]

Det jeg ikke kan lide ved dit indlæg er at du skriver at det er "IPTV's akilleshæl at med minde udbyder laver være med at pille". Det har jo ikke noget med IPTV at gøre, det samme gør sig gældende for alle former for TV-leverancer, både på T/C/S/H. Desuden skiver du at det snarer er reglen, end undtagelsen at IPTV-udbyderne re-encoder, jeg kender kun 1 IPTV firma der re-encoder alle signaler, hvem er alle de andre ?
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Jubas Jubas skrev:

Det jeg ikke kan lide ved dit indlæg er at du skriver at det er "IPTV's akilleshæl at med minde udbyder laver være med at pille". Det har jo ikke noget med IPTV at gøre, det samme gør sig gældende for alle former for TV-leverancer, både på T/C/S/H.
 
Det er vi for så vidt enige om. Og vi er jo generelt enige om forholdene selv om du så lige har fået et af mine udsagn helt galt i halsen og set dig sur på det. Boxer er et eksempel hvor det går galt på en DVB-t platform.
 
Oprindeligt skrevet af Jubas Jubas skrev:

Desuden skiver du at det snarer er reglen, end undtagelsen at IPTV-udbyderne re-encoder, jeg kender kun 1 IPTV firma der re-encoder alle signaler, hvem er alle de andre ?
 
Jeg tror generelt at el-selskabernes tilbud er i orden, og generelt det går den rette vej på de fiber baserede platforme. Så jeg indrømmer gerne at jeg formentlig har taget munden for fuld i det forhold.
 
Men de muligheder jeg selv tidligere har haft adgang til var re-encodede. Det drejede sig på det tidspunkt om Broadcom og JayNet (Jeg skal ikke gøre mig klog på status i dag). Og det mest udbredte IPTV tilbud (TDC-TV) som er det de fleste associerer med IPTV har jo også problemet. Men problemet er vi helt enige om ikke ligger i selve IPTV standarden men i at hvordan nogle udbydere udnytter den.
 
Og så er jeg i øvrigt træt at at det VOD tilbud der er tilgængelige på nettet som reglen er i rædsom kvalitet, men det er naturligvis ikke det samme som IPTV og min felj at jeg har udtalt mig om det hele på en gang under samme hat.


Redigeret af TBC1 - 08-August-2010 kl. 17:49
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 18:33
Jeg kender heller ikke Broadcom's kvalitet på deres TV. Det jeg bare generet prøver at advokere for, er at det sjællenet er er en bestemt teknologis skyld at kvaliteten er ringe, men mere at udbyderen vælger at tilbyde en ringe kvalitet. Ang VOD på nettet så er vi helt enige.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu