recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Design højttalere med god lyd?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDesign højttalere med god lyd?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Emne: Design højttalere med god lyd?
    Sendt: 14-Juni-2010 kl. 20:36
Jeg havde egentlig forelsket mig i Hi-Fi Klubbens Minipods, men må nok desværre sande, at lyden er for tynd - der mangler sgu noget bund.

Jeg synes virkeligt, at firkantede kasse-højttalere er grimme, men kan godt lide lyden. Men er det ikke muligt, at få nogle højttalere der ser lidt god ud og samtidig lyder godt? (medmindre der står B&O på).

Det er selvfølgelig en smagssag, hvad man synes der ser godt ud, men findes der ikke noget, der ikke bare er firkantet?
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 20:50
KEF
Monitor Audio
Focal
Anthony Gallo

Der er mange. De fleste bruger en sub, men det er nødvendigt når man gerne vil have designerhøjttalere.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

De fleste bruger en sub, men det er nødvendigt når man gerne vil have designerhøjttalere.


Højttalerne må gerne være større end en satelit-højttalere, bare de ser godt ud. Vil nemlig helst være fri for en sub.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 21:11
Dynaudio gør sig anstrengelser for ikke at være kasseformede. Og så lyder de fantastisk.Big smile
 
Nå ja så er de jo danske = danske arbejdspladser.Tongue


Redigeret af Kampus - 14-Juni-2010 kl. 21:12
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 21:31
Mine Focal Sib XL klarer faktisk musiklytning rimeligt uden subwoofer. Selvfølgelig er der mere bund med en subwoofer, men jeg har den normalt koblet fra under musiklytning, og jeg undres alligevel gang på gang over, hvor dybt de går. Ifølge specifikationerne går de ned til 67 Hz.

Hovsa, det ser ud til, at prisen lige er blevet sænket fra 2000,-/stk. til 1250,-/stk hos hifi-freaks.








Redigeret af Allan Olesen - 14-Juni-2010 kl. 21:32
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Mine Focal Sib XL klarer faktisk musiklytning rimeligt uden subwoofer.


Det kunne godt være en mulighed, men er i tvivl om, hvorvidt de lyder bedre end de Monitor Audio Radius 225 jeg allerede har. Enhederne er dog 5" mod 4" i mine Monitor Audio.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 22:13
SKAL det være såkaldt "design" HT'er som f.eks. minipods, eller er godt design med klassiske højttaler dyder i super finish også ok, som f.eks. The Kiss også ok?
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

... eller er godt design med klassiske højttaler dyder i super finish også ok, som f.eks. The Kiss også ok?

Den omtalte er så lige syret nok til min smag, men det må godt være mere klassiske højttalere med et tvist.

Men overvejer lidt, om jeg bare skal vælge en hvid kassehøjttaler der kan hænge på væggen. Den kan give god lyd og samtidig være "næsten" usynlig Wink
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 22:29
hvis det må være gulv højttaler, så ville jeg overveje SA Mantra60 i hvid finnish. fået nogle gode reviews, de laver waf højttaler :p
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 22:32
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Hvis det må være gulv højttaler, så ville jeg overveje SA Mantra60 i hvid finnish.

Vil bestemt ikke afvise gulvhøjttalere, men de skal være rimelig slanke. SA Mantra60 ser ret lækre ud, men koster desværre også en del mere end jeg vil give for højttalere (skal i hvert fald lige stige et par løntrin).
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 22:41
hehe forhandle dig til en god rabat :). de er meget slanke, det er konevenlig design og de skulle ifølge en del bruger have en rigtig god stereolyd, mange højttaler giver tit en upræcis bas, hvorimod denne her skulle give ekstrem præcis så tonerne ikke bliver overdøvet.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu