recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God gratis GPS til Iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod gratis GPS til Iphone

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Status: Offline
Point: 555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 18:49
Men det kan blive en rimelig dyr affair når du er i udlandet ?
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Online
Point: 24649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Ja, der er en dansk dame som fortæller hvor du skal køre hen Smile

Jo, man skal være på nettet, men der er vel ikke nogen som har en Android (eller iPhone) telefon, uden netforbindelse. De er jo stort set intet værd uden.

Jeg har et dataabonnement hos CBB, som koster 49,-/mdr med ubegrænset data, så det er ikke det der skal holde en tilbage.
Takker. Det er nu meget rart med en stemme.
Nu har jeg min første android på vej, så jeg er ikke så meget inde i den endnu. Mon ikke tdc har sådan et abonnement.Smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Ja, der er en dansk dame som fortæller hvor du skal køre hen Smile

Jo, man skal være på nettet, men der er vel ikke nogen som har en Android (eller iPhone) telefon, uden netforbindelse. De er jo stort set intet værd uden.

Jeg har et dataabonnement hos CBB, som koster 49,-/mdr med ubegrænset data, så det er ikke det der skal holde en tilbage.
Takker. Det er nu meget rart med en stemme.
Nu har jeg min første android på vej, så jeg er ikke så meget inde i den endnu. Mon ikke tdc har sådan et abonnement.Smile
 
Har selv en HTC Legend (android) på vej via job . Og så vidt jeg kan se tilbyder TDC ikke umiddelbart hverken fri tale eller data. Men derimod tilbud på 48 timers fri tale pr md ( ca halvanden time pr dag), - og 10gb fri data pr md. Og specielt datatrafik er lidt svært at forholde sig til når man aldrig har brugt det ? ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Men det kan blive en rimelig dyr affair når du er i udlandet ?

Klart, roaming koster knapper. Det er ikke i udlandet man skal bruges den som GPS.

Mht datatrafik, så er jeg online hele tiden, og telefonen checker løbene om der er kommet nye email, etc. Derudover surfer jeg og downloader ret meget.

Jeg har endnu ikke været over 500MB på en måned.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Men det kan blive en rimelig dyr affair når du er i udlandet ?

Klart, roaming koster knapper. Det er ikke i udlandet man skal bruges den som GPS.

Mht datatrafik, så er jeg online hele tiden, og telefonen checker løbene om der er kommet nye email, etc. Derudover surfer jeg og downloader ret meget.

Jeg har endnu ikke været over 500MB på en måned.
 
Det lyder nice - selvom jeg ikke selv skal betale.
Findes der android alternativer til Nokias Sportstracker - som jeg har stor fornøjelse af ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Men det kan blive en rimelig dyr affair når du er i udlandet ?

Klart, roaming koster knapper. Det er ikke i udlandet man skal bruges den som GPS.

Mht datatrafik, så er jeg online hele tiden, og telefonen checker løbene om der er kommet nye email, etc. Derudover surfer jeg og downloader ret meget.

Jeg har endnu ikke været over 500MB på en måned.

Ja man kommer hurtigt til at give rigtigt meget mere end et rigtigt navigationsprogram, TomTom eller Navigon koster til f.eks. Iphone i udlandet. Samtidig mangler man TMC mv.. så en konkurrent  - nej.
Til top
zaboom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 08:28
Jeg har testet Google Maps Navigation et par gange (det er i beta nu) de sidste dage. Virker sådan set fint nok men havde lige en øv oplevelse alligevel.
Kom kørende gennem Ballerup ad Frederikssundsvej og skulle dreje til venstre, mod Lyngby, i "chokoladekrydset". Men hen mod krydset blev "hun" ved med at sige "Hold til højre". For dem der ikke kender krydset kan det oplyses at der er én højresvingbane, 2 ligeud og 2 venstresvingbaner. Dette var dog om aftenen, næsten ingen trafik, og jeg vidste at jeg skulle til venstre.
Men kender man ikke vejen og retter sig efter anvisningen, med bare en smule trafik, kommer man aldrig over i venstresvingbanerne.
Men ellers fungerer det fint, med god og tydelig tale.
@lennon - der er masser af sportstrackere til Android. Jeg bruger selv Endomondo.
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 08:33

Som nævnt så kan data godt blive en dyr fornøjelse hvis du ikke har en data plan. jeg må også indrømme at hvis jeg skulle have navigation så må det gerne kunne bruges i udlandet.

Google maps navigation er en smart løsning, den er bare ikke noget værd før fri data bliver alle mands eje, det gør det også men ikke endnu.
 
Copilot er simpel, men med alle telefoner så er det lidt træls med GPS forbindelse, da din telefon sjældent ligger i vinduet, skal man til at bruge den konstant, så kræver det reelt en aktiv holder ala. TOMTOM´s til iphone som har ekstra GPS Indbygget, så du er sikker på konstant kontakt.
 
Navigons Apps var jeg ikke super imponeret over da den mangler ankomst tid, en af de featues jeg bruger mest.
 
Copilot er bare ENORMT billig 1/3 af prisen på Tom tom. og køber man den internationalt, så er man da sikker på at man er dækket ind. den fylder også en brøkdel af de andre, Tom tom kan være en træls affære at få plads til på sin iphone ved jeg bruger en del af min plads.
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:12
Jeg har også flere gange overvejet at købe en navigationsapp til iPhonen, men jeg kan simpelthen ikke se, at det kan betale sig.

En billig, men ganske fungerende stand-alone GPS kan jævnligt fåes til 6-700 kr. Til telefonen skal man betale nogenlunde det samme til et navigationsprogram - dertil kommer iPhone-holderen og så er jeg ikke engang sikker på, at man slipper for at betale data-trafik i udlandet. Samlet pris - ca. 1200 +/- plus evt. data.

Dertil kommer, at man jo ikke kan bruge telefonen, mens man benytter GPS'en - og i mit tilfælde skal jeg undvære telefonen, hvis konen skal ud og finde vej...!

Nja... køb en af de billige TomTom eller Germin på tilbud i Elgiganten og brug telefonen til alt muligt andet...

Kommer prisen ned på apps, holder og datatrafik i udlandet kan man selvfølgelig overveje det - men ikke lige nu.
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 11:32
Jeg gik så den anden vej . Godt nok på Nokia. Solgte den dedikerede Garmin GPS, - da jeg snildt kunne klare mig med den tilkøbte Garmin apps på Nokiaen. Men heller ikke netbaseret, - bruger den dagligt .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Jeg har også flere gange overvejet at købe en navigationsapp til iPhonen, men jeg kan simpelthen ikke se, at det kan betale sig.

En billig, men ganske fungerende stand-alone GPS kan jævnligt fåes til 6-700 kr. Til telefonen skal man betale nogenlunde det samme til et navigationsprogram - dertil kommer iPhone-holderen og så er jeg ikke engang sikker på, at man slipper for at betale data-trafik i udlandet. Samlet pris - ca. 1200 +/- plus evt. data.

Dertil kommer, at man jo ikke kan bruge telefonen, mens man benytter GPS'en - og i mit tilfælde skal jeg undvære telefonen, hvis konen skal ud og finde vej...!

Nja... køb en af de billige TomTom eller Germin på tilbud i Elgiganten og brug telefonen til alt muligt andet...

Kommer prisen ned på apps, holder og datatrafik i udlandet kan man selvfølgelig overveje det - men ikke lige nu.


Well, jeg har haft de samme overvejelser, og problemet med at det kun er dig der har GPS på din telefon er et issue hvis man er flere der skal bruge GPS selvfølgelig.. Men for folk der bare skal bruge til sig selv, så kan jeg godt forstå man betaler det ekstra i forhold til en seperat GPS. 

At have GPS på sin smartphone går jo helt i tråd med grunden til at have en smartphone - at erstatte så mange devices som muligt. Det er jo convinience, og du behøver ikke enten slæbe din seperate GPS med, eller bekymre dig om om den bliver stjålet når den ligger i bilen. 

Og hvis du har kortene på telefonen, så bruger den jo ikke ekstra data.. Hvis du er bange for det, så kan du så hut jeg hvisker gå ind og slå datatrafik fra inde i telefonen. Grunden til at googles gør det, er jo fordi den skal hente kortene ned hele tiden. Men de siger dog at en 20km tur kun tager et par hundree KB eller noget i den retning. Men længere ture i udlandet kan jo hurtigt blive meget dyre så...
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 12:53
Google navigation er super smart....i danmark, men totalt ubrugeligt i udlandet, da alle kort er online, dvs det vil koste kassen at bruge i udlandet, derfor er der stadig brug for offline maps, og så skal man kigge på tomtom og alle de andre.
 
Fordelen ved at have gps på sin smartphone er at men har gps med sig over alt, jeg tager sgu ikke min tomtom med over alt, batteriet er skod og den fylder.
 
Jeg har hørt flere der klager over at iphone ikke er god til at holde gps signalet, jeg må sige at på min HTC legend er det intet problem, den er på fra start til slut. Men det kan jo være en ting der også er blevet bedre i iphone4.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu