recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES
    Sendt: 19-Juni-2010 kl. 21:38
Jeg har behov for lidt hjælpTongue
 
Jeg har jo lige købt nogle nye fronter i form af Elac FS-247, og de er glimrende - også til stereoSmile
 
Problemet er jo, at når man har fået noget der er godt, så begynder man og kigge efter, om man kan gøre det bedre, og her i forhold til mine nye højtalere.
 
Som CD afspiller benytter jeg min Pioneer BDP-LX91, og den er også forrygende som CD afspiller.
 
Jeg går og fundere på, om det kan betale sig at sælge min Pioneer afspiller, og i stedet købe en Sony SCD-XA5400ES.
 
Og så spørgsmålet, er den nævnte Sony CD afspiller overkill til mit set-up med tanke på, at stereolyden også fremover vil gå via min Pioneer surround receiver, som jo ikke er det mest optimale til stereoBig smile
 
Du kan læse mere om Sony SACD/CD afspilleren her:
 
 
Jeg ved godt, at jeg i sidste ende skal lytte mig frem, for endeligt at kunne afgøre valgetTongue 


Redigeret af Hother - 19-Juni-2010 kl. 22:25
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 23:26
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 23:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 23:38
1: overkill findes ikke når det kommer til hifi
 
2: har du hørt den derhjemme i dit eget setup?
Crown - there is no substitute.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

1: overkill findes ikke når det kommer til hifi
 
2: har du hørt den derhjemme i dit eget setup?
Hej Kim, nej det har jeg ikke, hørt den hjemme altså. Det jeg søger er en bedømmelse af, om Sonyen vil komme til sin ret med tanke på, at den kommer til at gå igennem min receiver.
 
Men på et tidspunkt og hvis jeg går længere i sagen, så må jeg låne en afspiller og prøve den af in real lifeSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 23:57
så er det jo reelt ikke en bedømmelse af sony afpspilleren du har brug for, men en vurdering af forforstærker delen i din pioneer (her må jeg desværre være dig svar skyldigSmile)
Crown - there is no substitute.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 00:13
Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue


Redigeret af Hother - 20-Juni-2010 kl. 10:12
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue

Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus, som du mindst burte offer for at få max ud af dine nye højtale og hvis du køber denne Sony SACD afspiller (som skulle værre super god), men så få du også super stereo lyd Wink

Hehe, Tro ikke at du skulle adskillige dig med din elske Pioneer BDP91 LOLLOLLOLLOL

Mon ikke når året er omme så har du udskifter hele dit anlæg ud, du er meget tæt på nu WinkLOLLOLLOLLOL


Redigeret af Startrek - 20-Juni-2010 kl. 13:44
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus,

Jeg har for nylig set det på en Marantz stereoforstærker til ca. 6.000.

Man kan altid diskutere, hvor dyr en stereoforstærker skal være for at leve op til et sæt højttalere (jeg kører selv med en effektforstærker til 15.000 på et sæt højttalere til 1.500/stk). Men udgangspunktet må vel være, at den skal gøre det bedre end den nuværende Pioneer-receiver, og her tvivler jeg på, at man overhovedet skal op i 15-25.000. Receiveren har vel kun kostet 12-15.000, hvis jeg husker priserne rigtigt.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus,

Jeg har for nylig set det på en Marantz stereoforstærker til ca. 6.000.

Man kan altid diskutere, hvor dyr en stereoforstærker skal være for at leve op til et sæt højttalere (jeg kører selv med en effektforstærker til 15.000 på et sæt højttalere til 1.500/stk). Men udgangspunktet må vel være, at den skal gøre det bedre end den nuværende Pioneer-receiver, og her tvivler jeg på, at man overhovedet skal op i 15-25.000. Receiveren har vel kun kostet 12-15.000, hvis jeg husker priserne rigtigt.

Hother er skam meget kræsen når det komme til stereo lyd (og hvem er ikke det), derfor ville jeg gå op i prise klasse fra 15.000 kr. og op, især med den Sony SACD afspille (som koste 15.000 kr.) som han har i tanken, så her er vi lange over prise klasse på 6000 kr. for en stereoforstærker og hans nye højtale kan let leve op ti det. 

Så hvis vi sige at at Hother total offer 30.000 kr. for stereo forstærker og SACD afspille, så er det billge for at få ægte High-End stereo lyd.

Og man skal også op i en hvis pris klasse for at få en stereo forstærker med processor indgang.

Har noget bladelius eller Krell integreret stereo forstærker i tanker.   


Redigeret af Startrek - 20-Juni-2010 kl. 14:19
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 14:34
Startrek, jeg tror overhovedet ikke, du læser, hvad jeg skriver.

1. Jeg har allerede skrevet, at denne indgang fås i langt billigere forstærkere, end du nævner. Det giver derfor ingen mening, at du fremturer med "Og man skal også op i en hvis pris klasse for at få en stereo forstærker med processor indgang."

2. Hother er måske nok kræsen, men han "lever" lige nu med en surroundreceiver til 12-15.000. Det må være udgangspunktet for en forbedring.

Edit:
Hother, er det forresten ikke fedt, som vi tager dig som gidsel i diskussionen?


Redigeret af Allan Olesen - 20-Juni-2010 kl. 14:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu