recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til valg, Sony SCD-XA5400ES

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:



Edit:
Hother, er det forresten ikke fedt, som vi tager dig som gidsel i diskussionen?

Hvor kom det fra Question

Kan ikke se at vi tage Hother som gidsel i denne diskussionen, manden kikke på en SACD afspille til 15.000 kr. og så give det ingen menig at forslå en stereo forstærker til 6000 kr.

Det er rigtig at Hother lever lige nu med en surroundreceiver til 12-15.000, men han ønsker nu at gå op i lydkvalitet på stereo siden, det viser hans sidst indkøb (højtaler og kabler).


Redigeret af Startrek - 20-Juni-2010 kl. 14:44
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 14:49
Det kom fra, at vi to har meget travlt med at diskutere, hvilken forstærker Hother skal have. Og han har ikke engang ytret ønske om en ny forstærker.

Det er egentlig lidt upassende, men jeg tror, han kan bære det...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue

Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus, som du mindst burte offer for at få max ud af dine nye højtale og hvis du køber denne Sony SACD afspiller (som skulle værre super god), men så få du også super stereo lyd Wink

Hehe, Tro ikke at du skulle adskillige dig med din elske Pioneer BDP91 LOLLOLLOLLOL

Mon ikke når året er omme så har du udskifter hele dit anlæg ud, du er meget tæt på nu WinkLOLLOLLOLLOL
Jeg skiller mig formentlig ikke af med min LX91, den gør det bare i mine ører bedre på surround lyd end min Pana BD, og den vil jeg nok ikke undvære - så langt er jeg nået efter dagens lytninger mellem de to afspillere.
 
jeg har ikke rigtigt nogen planer om at fyre 15 - 20k af på en stereo forstærker, så er den Marantz som Allan nævner nok mere relevantTongue 


Redigeret af Hother - 20-Juni-2010 kl. 15:03
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det kom fra, at vi to har meget travlt med at diskutere, hvilken forstærker Hother skal have. Og han har ikke engang ytret ønske om en ny forstærker.

Det er egentlig lidt upassende, men jeg tror, han kan bære det...
Det har jeg skam intet problem med Allan, jo flere alternativer jo bedreTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Når man tænker på, hvor meget du går op i musiklytning, undrer det mig egentlig lidt, at du ikke for længst har kastet fronthøjttalerne over på en stereo-forstærker. Stereoforstærkere fås jo i dag med en ekstra indgang, så de ved siden af kan fungere som effektforstærkere for en surround-receiver. På den måde slipper man for at tænke over, om surround-receiveren forringer musikoplevelsen.


Det kunne jo være et alternativ - et af de bedre faktiskSmile
 
Når jeg ikke har haft en stereoforstærker i tankerne er det såmænd nok fordi, at jeg har prioriteret mit 5.1 setup ved afspilning af koncert BD´er, som mine Pioneer enheder levere rigtigt flotTongue

Der fås jo stereoforstærker med processor indgang, derved få du det bedste af to verden, men du er så oppe i pris klasse på mellem 15-25.000 kr. plus, som du mindst burte offer for at få max ud af dine nye højtale og hvis du køber denne Sony SACD afspiller (som skulle værre super god), men så få du også super stereo lyd Wink

Hehe, Tro ikke at du skulle adskillige dig med din elske Pioneer BDP91 LOLLOLLOLLOL

Mon ikke når året er omme så har du udskifter hele dit anlæg ud, du er meget tæt på nu WinkLOLLOLLOLLOL
Jeg skiller mig formentlig ikke af med min LX91, den gør det bare i mine ører bedre på surround lyd end min Pana BD, og den vil jeg nok ikke undvære - så langt er jeg nået efter dagens lytninger mellem de to afspillere.
 
jeg har ikke rigtigt nogen planer om at fyre 15 - 20k af på en stereo forstærker, så er den Marantz som Allan nævner nok mere relevantTongue 

Ok Hother, men debat gik jo hen i mod at få bedre stereo lyd, og her er veje frem en løs stereo forstærker med pro. indgang og dit ønske gik jo på en SACD afspille i 15.000 klasse, prøve jeg bare at finde en der er i kvalitets klasse med denne, men hvis du kan har planer om at udnytte at Sony SCD-XA5400ES kan smide DSD ud til din Pioneer receiver (det er nok ikke planen, vel ?), så kunne du lige så god købe en Oppo BDP-83. 

Men et god ide ville værre at få denne optalte Marantz stereo forstærker hjem på prøve og så lytte dig frem til om den er beder til stereo end din Pioneer receiver, og som bonus kunne du lave et test til wwww.recorder.dk. Wink
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

WinkLOLLOLLOLLOL
Jeg skiller mig formentlig ikke af med min LX91, den gør det bare i mine ører bedre på surround lyd end min Pana BD, og den vil jeg nok ikke undvære - så langt er jeg nået efter dagens lytninger mellem de to afspillere.
 
jeg har ikke rigtigt nogen planer om at fyre 15 - 20k af på en stereo forstærker, så er den Marantz som Allan nævner nok mere relevantTongue 
[/QUOTE]
Ok Hother, men debat gik jo hen i mod at få bedre stereo lyd, og her er veje frem en løs stereo forstærker med pro. indgang og dit ønske gik jo på en SACD afspille i 15.000 klasse, prøve jeg bare at finde en der er i kvalitets klasse med denne, men hvis du kan har planer om at udnytte at Sony SCD-XA5400ES kan smide DSD ud til din Pioneer receiver (det er nok ikke planen, vel ?), så kunne du lige så god købe en Oppo BDP-83. 

Men et god ide ville værre at få denne optalte Marantz stereo forstærker hjem på prøve og så lytte dig frem til om den er beder til stereo end din Pioneer receiver, og som bonus kunne du lave et test til wwww.recorder.dk. Wink
[/QUOTE]
Altså sagt med det samme, og uden omsvøb, Oppo SE er efter min bedste vurdering, og hermed mine ører (andre er velkommen til at synes, tænke og mene noget andet, jeg giver kun udtryk for min opfattelse), ikke noget match for min LX91 lydmæssigt, lyttede til den hos nogle bekendte i Nuuk).
 
Og den med lytningen af den nævnte Marantz indgår faktisk i mine planerTongue


Redigeret af Hother - 20-Juni-2010 kl. 15:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:46
Inden vi får denne Marantz trukket alt for meget frem:
Jeg har kun nævnt den som et eksempel på, at processor-indgang (og hvad producenterne ellers vælger at kalde en ekstra, direkte indgang til effektdelen), ikke behøver koste en formue. Jeg kender ikke forstærkeren. Jeg faldt bare over den i en nyhed her på recordere eller hifi4all for nogle uger siden.


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Inden vi får denne Marantz trukket alt for meget frem:
Jeg har kun nævnt den som et eksempel på, at processor-indgang (og hvad producenterne ellers vælger at kalde en ekstra, direkte indgang til effektdelen), ikke behøver koste en formue. Jeg kender ikke forstærkeren. Jeg faldt bare over den i en nyhed her på recordere eller hifi4all for nogle uger siden.


Bare rolig, jeg om jeg så må sige, tager det som det kommerLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:52
Om en Sony SCD-XA5400ES er overkilde til din Pioneer receiver er et god spørgsmål, for det er jo et spørgsmål om ikke at din Pioneer receiver laver alt op til PCM og så tro jeg ikke at der ville værre den store forskel mellem din Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES, men det hele ser jo lidt beder ud hvis man vælge en stereo forstærker med en top klasse analog indgang, og så er vi helt ude over intern konvertering til PCM, og så kan de blive en stor lyd forskel mellem Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES (måske).

Men du skal lige bruge nogle hundrede timer på at tilspille din nye højtale og højtale kabler, før du gå i gang med at teste nyt udstyr.


Redigeret af Startrek - 20-Juni-2010 kl. 15:57
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Om en Sony SCD-XA5400ES er overkilde til din Pioneer receiver er et god spørgsmål, for det er jo et spørgsmål om ikke at din Pioneer receiver laver alt op til PCM og så tro jeg ikke at der ville værre den store forskel mellem din Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES, men det hele ser jo lidt beder ud hvis man vælge en stereo forstærker med en top klasse analog indgang, og så er vi helt ude over intern konvertering til PCM, og så kan de blive en stor lyd forskel mellem Pioneer BDP91 og Sony SCD-XA5400ES (måske).
Jeg bruger også primært de analoge udgange fra min LX91, når jeg lytter til stereoSmile
 
Det nu hedgangne danske "High Fidelity" magasin vurdere, at kvaliteten af afspilning af CD på LX91, modsvarer en CD-afspiller til en pris af 8 - 10k, og det koste den nævnte Sony afspiller jo også. Sony er formentligt mere dedikeret som CD afspiller på nogle områder, og dermed måske bedreSmile
 
Jeg må gå i tænke - og lyttemodeTongue
 
Takker for svarene indtil nuTongue


Redigeret af Hother - 20-Juni-2010 kl. 15:59
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 16:04
Koste ikke en Sony SCD-XA5400ES ikke omkring 15.000 kr. og ikke 8 - 10k Question

Hother. Men hvorfor ikke udnytte de mulighed for at teste det nævnte udstyre, da du jo bl.a. er teste for www.recorder.dk. Og så kun vi også få lidt glæde af din test.

Ville nemlig gerne havde en teste af Sony SCD-XA5400ES vs. Pioneer BDP91 når det komme til stereo.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 16:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu